חצו את הקווים: שני קצינים ממשטרת גרדנה סחרו בכלי נשק באופן לא חוקי
במשך שנתיים נהגו השניים, לבצע עסקאות ללא רישיון, דרך אנשי קש באמצעות פרסום מודעות בחשבונות האינסטגרם שלהם. "התנהגות בלתי הולמת כזו היא בניגוד לערכים ולאתיקה המקצועית שלנו ולא תהיה כלפי מעשים כאלה כל סובלנות מצד המשטרה", הודיע מפקדם

שני קציני משטרה מגרדנה הועמדו לדין על ידי חבר מושבעים פדרלי, באשמת ניצול מעמדם, לרכישתם ומכירתם לאחרים של כ-100 כלי נשק באופן לא חוקי, ביניהם עבריין מורשע. הבלש קרלוס מיגואל פרננדז (42) והקצין אדוארד יאסושירו אראו (47) מואשמים בחמש עבירות שונות, כולל קשירת קשר לביצוע עיסקות נשק ללא רישיון, כך עולה מכתב האישום שהוגש בסוף השבוע, בבית המשפט המחוזי.



במכירה אחת ב-2017 פרננדז ידע הוא מוכר נשק ל"איש קש", שלא היה האיש שיחזיק בכלי הנשק, כך עולה מכתב האישום. מי שקיבל בסופו של דבר את הנשק היה עבריין מורשע שנאסר עליו לשאת, או להחזיק כלי נשק.

פרננדז תושב נורוולק פרסם אקדחים למכירה בחשבו האינסטגרם שלו, כך עולה מכתב האישום. אראו, מנהל בכיר בקבוצת רונין טקטיקל (Ronin Tactical Group), חברה פדרלית מורשית למכירת כלי נשק, השתמש אף הוא בחשבון האינסטגרם של החברה, כדי למכור כלי נשק, נכתב בכתב האישום.

כתב האישום מקיף 25 עמודים ובו אישומים מ-2015 ועד ספטמבר 2017 אותם ביצעו לפי החשד שני הנאשמים, תוך ניצול מעמדם ותפקידם וזאת כדי למכור 101 כלי נשק לאנשים שאסור היה להם להחזיק בנשק או למוכרו.

כתב האישום הזה הוא עדות לפעילות של הרשות למלחמה באלכוהול טבק כלי נשק וחומרי נפץ הנאבקת בתופעת השימוש לרעה שעושים אנשי משטרה, בעלי רישוי לרכוש ולסחור בכלי נשק, עם אנשים שנאסר עליהם להחזיק בכאלה.

כתב האישום הזה הוגש שלושה שבועות לאחר שאיש משטרה מפסדינה, ששימש קודם לכן כדובר המשטרה במקום, הואשם בהאשמות פדרליות של מכירת עשרות אקדחים ללא רישיון. קודם לכן, הוציאה הרשות תזכיר למפקדי יחידות המשטרה בדרום קליפורניה, שבו הם הוזהרו שמכירת כלי נשק לא חוקיים, הופכת להיות תופעה מדאיגה, שמעורבים בה אנשי משטרה.

שני השוטרים, בעלי ותק של 17 שנה במשטרה, הושעו מתפקידם באופן מנהלי. "אנחנו מוטרדים מאוד מהענין הזה", אמר מפקד משטרת גרדנה, אד מדראנו. "התנהגות בלתי הולמת כזו היא בניגוד לערכים ולאתיקה המקצועית שלנו ולא תהיה כלפי מעשים כאלה כל סובלנות מצד המשטרה".

בקליפורניה, כלי נשק, המיוצרים, מיובאים, נמכרים, או מושאלים חייבים להיות בפיקוח ומאובטחים. רק אלה שהם יוצאים מהכלל ובהם אנשי משטרה יכולים לרכוש אקדחים, שאינם ברשימה המורשית. פרננדז נהג לרכוש אקדחים כאלה, בעיקר קולט מקליבר 38, שלא היו נגישים לציבור הרחב, כך עולה מכתב האישום. אראו, תושב איסטוייל, השיג אקדחים כאלה מהמלאי של קבוצת רונין טאקטיקל. באמצעות הודעות באינסטגרם וערוצים אחרים, פרננדז ואראו ניהלו משא ומתן על מחירים ותנאים של מכירת כלי הנשק האסורים וקיבלו את התמורה הכספית, לאחר שאלה נמסרו לקונים. בנוסף עסקו השנים במכירת אקדחים לא מורשים בתערוכות של אקדחים וכלי נשק. לא פרננדז ולא אראו קיבלו אי פעם היתר לסחור בכלי נשק, קבע כתב האישום.

בנוסף לשני אנשי המשטרה הועמדו דין גם שני "אנשי קש" שביצעו קניות מדומות בהן היה מעורב אקדח לא חוקי, שמכר פרננדז.

אוסקר מוראלס קאמצ'ו (63) מסאלינס, העמיד פני קונה של כלי נשק לעצמו  ביולי 2017. למעשה הוא רכש את האקדח עבור בנו אוסקר מאראוילה קאמאצ'ו (34) גם הוא מסאלינס. קאמאצ'ו הצעיר הואשם בעבר בעבירות פליליות, שבעטיין נאסר עליו להחזיק בכלי נשק. כתב האישום מציין שפרננדז ושני ה"קאמאצ'וס", "ידעו היטב שקאמאצ'ו המבוגר הוא לא הקונה האמיתי של כלי הנשק".

האב ובנו לא הודו באשמה בשבוע שעבר. מועד המשפט שלהם נקבע ל-31 במאי. האקדח שהיה עילת העיסקה הוא קולט קומנדר קליבר 38. 

לפרננדז, כך עולה מכתב האישום היו שיחות בכתב תכופות עם קונים, שעקבו אחר חשבון האינסטגרם שלו, כולל עיסקה אחת שבה הוא פרסם "למכירה אקדח קולט 38. סופר קומנדר אותנטי ב-100% וטעון!" אקדח כזה ואחרים עשויים להניב מחירי "בוטיק" בקליפורניה.

רכישת "קש" נוספת, לפי כתב האישום, נעשתה על ידי אישה מדרום לוס-אנג'לס שרכשה שני אקדחים לחבר שלה. ביאנקה אליזבט איבאריה (23) ואדאלברטו דהחסוס ואסקז פלאיו ג'וניור (24) גם הוא מדרום לוס-אנג'לס הואשמו בהגשת תצהיר כוזב, בבקשה לקבלת רישיון פדרלי להחזקת נשק, במהלך רכישת כלי הנשק.

פרננדז מואשם בשלושה אישום ואראו בשניים. כל אישום גורר מאסר מירבי של חמש שנים בכלא פדרלי. שני אנשי המטרה ביחד עם איבאריה ופלאיו, אמורים להתייצב גם בפני בית המשפט המחוזי בלוס-אנג'לס בשלישי באפריל.

YOU MIGHT ALSO LIKE