מגמת עלייה במקרים של מחלת החזרת; חשש שהחיסון הולך ונחלש
החוקרים מעריכים כי כ-25% מהאנשים המחוסנים יאבדו את יעילות החיסון בתוך שמונה שנים; 50% מהם יאבדו את יעילות החיסון בתוך 19 שנים ו-75% בתוך 38 שנים

לאחרונה נרשמה עליה במספר המקרים של החולים בחזרת. מחקר חדש מצא, כי יתכן שהסיבה לכך היא היחלשות התגובה החיסונית, שנגרמה על ידי החיסון, באופן משמעותי לאורך זמן ולא משום שאנשים נמנעים מחיסון או כי הנגיף פיתח חסינות לחיסון.





מחלת החזרת מופיעה בעיקר בקרב אנשים בגילאי 18 עד 29, שרובם קיבלו את שתי הזריקות המומלצות בילדות המוקדמת, ולא אצל אנשים מבוגרים שקיבלו חסינות באמצעות זיהום טבעי לפני שהחיסון פותח.

על סמך נתונים ממחקרים אפידמיולוגיים ומודלים מתמטיים, החוקרים מצאו שההתעוררות המתמשכת, שהחלה בשנת 2006, הותירה בסיכון כשליש מהילדים בגילאים 10 עד 14. החוקרים מעריכים כי כ-25% מהאנשים המחוסנים יאבדו את יעילות החיסון בתוך שמונה שנים; 50% מהם יאבדו את יעילות החיסון בתוך 19 שנים ו-75% בתוך 38 שנים.

הכותב הראשי של המחקר, ג'וזף א. לנארד, חוקר בבית הספר לבריאות ציבורית בהרווארד, "ראינו התפרצויות של חזרת באוכלוסיות מחוסנות. זאת, בניגוד לחצבת, שהתפרצה רק אצל מי שלא היו מחוסנים".

זריקת חיסון שלישית עבור חזרת מומלצת במהלך התפרצויות, אומר ד"ר לנארד, "הממצאים שלנו מצביעים על כך שיהיה כדאי לבחון אם מינון שלישי, כחלק שגרתי של טיפול סטנדרטי, יכול לסייע בצמצום התפרצויות בעתיד".


YOU MIGHT ALSO LIKE