ענקית הטכנולוגיה מכריזה מאבק עיקש בחדשות תופעת החדשות המזוייפות שהתגברה לאחרונה
התכנית, שהוכרזה ביום שלישי האחרון בניו יורק, תספק פלטפורמת חדשות אמינה לגולשים ותציע עזרה לכלי תקשורת מרכזיים בזיהוי סרטונים מזוייפים

חברת גוגל הודיעה כי תקצה 300 מיליון דולר למאבק נוקשה במגיפת החדשות המזויפות ברשת. המאבק יתפרש על 3 שנים ויחזק את העיתונות החופשית. 

הקמפיין של גוגל, שהוכרז בניו יורק ביום שלישי, ייקרא "יוזמת החדשות של גוגל". מטרת היוזמה היא לאפשר לגולשי גוגל להירשם לפלטפורמה שתפרסם חדשות ותספק לכלי התקשורת אפשרות לטעינת דפים בצורה מהירה יותר. המהלך מגיע על רקע הביקורות שהושמעו כלפי גוגל על כך שמאפשרת פריחת חדשות מזויפות. 

פיליפ שינדלר, בכיר באגף העסקים בגוגל, אמר שהיוזמה נועדה לאותת לחברות שעמוד לחול שינוי בצורה שבה עיתונות נוצרת ונצרכת. כחלק מהמאמצים, תקים גוגל "מעבדת שקרים" בשיתוף עם אוניברסיטת הרווארד שתנסה לאתר חדשות שקריות בזמן אמת. גוגל וחברת הוידאו שנמצאת בבעלותה, יוטיוב, ספגו ביקורות על כך שנתנו לתיאוריות קונספירציה להיכנס לחלק העליון של רשימת החיפוש, בעיקר במהלך מערכת הבחירות ב-2016. 

ריצ'ארד גינגראס, סגן נשיא מחלקת החדשות בגוגל, אמר שהחברה בנתה כלים חדשים, שחלקם כבר נכנסו לפעולה, על מנת להיאבק במידע מזוייף. כדוגמא הוא נתן את תקרית הירי בתיכון במרילנד ביום שלישי, כאשר תוצאות החיפוש בגוגל ויוטיוב הגיעו ממקורות מהימנים ומרכזיים, זאת בניגוד למקרים דומים בעבר בהם ניתן היה למצוא מידע שקרי. "אנחנו רוצים להביא את החדשות האמיתיות לראש החיפוש" אמר גינגראס.

בנוסף, זרוע ללא מטרות רווח של גוגל הודיעה כי תשקיע 10 מיליון דולר בפרוייקט שילמד צעירים כיצד לצרוך חדשות וכיצד לזהות ידיעות מזוייפות. הפרוייקט יכלול אנימציה, סרטונים בהם ישתתפו מפורסמים וזאת על מנת להילחם במידע שקרי.

גוגל נחושה להילחם בתופעה שמתגברת לאחרונה, במסגרתה תמונות וסרטונים "משופצים" על ידי אינטליגנציה מלאכותית. אחת התופעות המטרידות במסגרת מגמה זו היא סרטונים מציאותיים בהם מדביקים פרצופים שונים בצורה מזוייפת. 

גוגל לא חשפה כיצד היא הולכת להילחם בתופעה זו אך מסרה כי תעזור לכלי תקשורת לזהות סרטונים מזוייפים. "זה לא יפתור את הבעיה, אבל ככל שנשקיע יותר כך נראה התקדמות משמעותית" סיכם גינגראס. 

YOU MIGHT ALSO LIKE