סן דייגו: 115 מעצרים בפשיטה של משטרת ההגירה
משטרת ההגירה פרסמה את פרטי המבצע, בתקופה בה מחמיר המשבר בין ממשל טראמפ לבין ראשי מדינת קליפורניה, על רקע חילוקי הדעות בנושא ההגירה

לאחרונה נעצרו 115 בני אדם, במסגרת מבצע רחב היקף, שנמשך שלושה ימים, במהלכו פשטו כוחות משטרת המכס וההגירה על ריכוזי מהגרים בלתי חוקיים בסן דייגו, קליפורניה. הכוחות פעלו גם בסן דייגו וגם במחוזות אחרים ורק שבעה מכלל המעצרים בוצעו במחוז סן דייגו. 






משטרת ההגירה פרסמה את פרטי המבצע בתקופה בה מחמיר המשבר בין ממשל טראמפ לבין ראשי מדינת קליפורניה, על רקע חילוקי הדעות ביניהם בנושא ההגירה. כזכור, אחת ההתפתחויות האחרונות במשבר היתה התביעה, שהגיש התובע הכללי של ארצות הברית, נגד מדינת קליפורניה בגין חסימת חופש הפעולה של כוחות משטרת ההגירה במדינה. 

במבצע השתתפו שוטרים מכל רחבי קליפורניה, על מנת לסייע באיתור מהגרים בלתי חוקיים, מהגרים בעלי עבר פלילי או כאלה שנעצרו בגין עבירות פליליות וגורשו מהמדינה, אך חזרו אליה לאחר הגירוש.

קצין משטרת ההגירה, גרג ארצ'מבולט, הדגיש, כי "מבצעים כאלה הם חלק מהעבודה החיונית שמבצעים כוחות משטרת ההגירה מדי יום, לשם השמירה על ביטחונם של התושבים, כחלק מאכיפת חוקי ההגירה של הפיקוח על הגבולות".

הדיווח על המעצרים הרבים מגיע בתקופה של מחלוקות פוליטיות בנושא ההגירה. זו הפעם הראשונה, מאז כניסת ממשל טראמפ לתפקידו, שמשטרת ההגירה של סן דייגו מפרסמת נתונים של מבצע כזה. לדברי ארצ'מבולט, מבצעים כאלה אינם מהלך חדש והם היוו חלק משגרת הפעילות של משטרת ההגירה גם לפני תחילת כהונתו של ממשל טראמפ. לדבריו, היה זה מקרי לחלוטין שהמבצע המדובר החל ביום בו ביקר טראמפ בסן דייגו.

רוב העצורים הם שוהים בלתי חוקיים ממקסיקו. שאר העצורים הם אזרחים מהונדורס, גוואטמלה, צ'כיה, קזחסטן ופרו. 43% מהעצורים הורשעו בעבר בפלילים. בין העצורים הבולטים, גם גבר בן 43 ממקסיקו, שהתגורר באושנסייד ושימש כראש כנופיית פשע. הוא גורש מהמדינה ארבע פעמים והורשע בפלילים פעמים רבות.

עצור נוסף הוא גבר בן 55 אזרח קזחסטן. הגבר מבוקש בקזחסטן לאחר שהואשם בעבירות העלמת מס ומעילה. בחודש ספטמבר אחרון, פרסם האינטרפול הודעה חמורה בעניינו.

מהגרים בלתי חוקיים ממקסיקו נלקחו ישירות אל הגבול, לאחר שנתפסו על ידי כוחות משטרת ההגירה והועברו לרשויות המדינה שם. עבור עצורים ממדינות אחרות הונפקו מסמכים שונים, על מנת שיוכלו לשוב אל מדינות התושבות שלהם. העצורים שעדיין לא גורשו מהמדינה, צפויים להופיע בפני שופט על מנת שיחליט בעניינם. ארבעה מבין העצורים ישפטו בבית משפט פדרלי בגין חזרתם לארצות הברית למרות שגורשו ממנה בעבר.

ארצ'מבולט מסר, כי מטרת המבצע היתה לאתר רשימה של למעלה מ-400 שוהים בלתי חוקיים. במהלך שלושת ימי המבצע אותרו ונעצרו 115 שוהים בלתי חוקיים, חלקם לא הופיע ברשימה. הוא הגדיר את המבצע כהצלחה, הדגיש, כי מדובר בהליך שגרתי והוסיף, כי משטרת ההגירה תמשיך באיתור שאר המהגרים הבלתי חוקיים שלא נמצאו במסגרת המבצע האמור.

עוד הוסיף ארצ'מבולט, "בעוד שרוב הערים בארצות הברית משתפות פעולה עם כוחות משטרת ההגירה, החוקים במדינת קליפורניה מאלצים את הכוחות להשקיע מאמצים נוספים בהתמודדות עם מעצרים שמתבצעים בתוך הקהילה".

תזכורת: לאחרונה הגיש ממשל טראמפ תביעה נגד חוק 54 של הסנט בקליפורניה, שמגביל את חופש הפעולה של כוחות משטרת ההגירה המקומית. לדברי ארצ'מבולט, החוק מכביד על התנהלות שוטרי ההגירה שתחת חסותו. הם לא יודעים מתי המהגרים אותם הם צריכים לאתר ולעצור שוחררו מהכלא המחוזי, משום שנאסר על משרד השריף לעדכן אותם בנושא. המצב דורש זמן וכסף רבים יותר על מנת לעצור מהגר ששוהה במדינה באופן שאינו חוקי. 

YOU MIGHT ALSO LIKE