קליפורניה: המאבק של ממשל טראמפ נגד 'ערי המקלט' מגיע לבית המשפט
התובע הכללי, ג'ף סשנס, הגיש תביעה נגד הרשויות במדינה לאחר שראש עיריית אוקלנד הזהירה מהגרים מפני צעדים של הרשויות הפדרליות בשטח העיר

ג'ף סשנס, התובע הכללי של ארה"ב, הגיע עם המאבק נגד ערי המקלט עד לסקרמנטו, קליפורניה. לאחרונה הגיש סשנס תביעה נגד המדינה, תקף את פקידי הממשל הנבחרים וכינה אותם רדיקליים קיצוניים. בנאומו הטעון ברטוריקה ביקורתית, הוא הביע בוז כלפי פקידי הממשל התומכים בגבולות פתוחים לארצות הברית. סשנס השתמש בביטויים קשים כלפי ראש עיריית אוקלנד, ליבי שאף, שלאחרונה הזהירה מהגרים מפני צעדים שהרשויות הפדרליות צפויות לנקוט באזור אוקלנד. המהלך של שאף זכה לביקורת קשה מצד פקידי ההגירה, שטענו כי היא אחראית למאות פושעים שחומקים ממאסר. 


מחאה בסקרמנטו בזמן ביקורו של סשנס 

שאף הצהירה בתגובה, כי אין לה ספק שהמדינה תנצח בתביעה: "כיצד אתה מעז להסיט את תשומת ליבם של האזרחים האמריקאים ממערכת ההגירה הכושלת, שמפרידה בין משפחות וכופה חיי פחד על עובדים, שתומכים בכלכלה שלנו, קוצרים את היבול שלנו, מבצעים עבורנו שירותים ובונים את הערים שלנו? כיצד אתה מעז לעוות את המציאות ולהצביע על עיר מקלט כמו אוקלנד כגורם לעלייה בשיעורי הפשיעה, על מנת לקדם אג'נדה גזענית?".

סשנס נשא את נאומו בכינוס של העוסקים באכיפת החוק במדינה על רקע מהלך שביצעה המחלקה המשפטית של קליפורניה ביום שלישי האחרון, כשהכריזה על מדיניות ערי מקלט, האוסרת על שיתוף פעולה עם אכיפת הפיקוח הפדרלי על ההגירה. המהלך מסמל את ההסלמה הקיצונית בקרב שמנהל הממשל במדינה מאז שהנשיא, דונלד טראמפ, החל להפעיל לחצים על הרשויות המקומיות, על מנת שיסייעו בלכידת שוהים בלתי חוקיים.

סשנס הצדיק את התביעה שהגיש וטען, כי מדובר במניעת ההתעלמות מחוקים פדרליים, אותה השווה לתנועת המתבדלים שפעלה בתקופת מלחמת האזרחים. לטענתו, "אנו לא דורשים מקליפורניה, אוקלנד או כל אחד אחר לאכוף באופן אקטיבי את חוקי ההגירה. אך אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים, בשעה שקצינים פדרליים לא מסוגלים לבצע את תפקידם משום שפוליטיקאים חוסמים אותם".

בכנס אחר, שהתקיים זמן קצר לאחר נאומו של סשנס, אמרו מושל קליפורניה, ג'רי בראון, והיועץ המשפטי של המדינה, הגנרל חביאר בקרה, כי ההאשמות והביקורת של סשנס אינן נכונות. בקרה אמר, כי קליפורניה עומדת מאחורי החוקים והחוקה שלה ותתמודד עם האתגר שהציב בפניה משרד המשפטים הפדרלי. "אני מצפה להביא את טיעוני בפני בית המשפט ואמשיך לגבות את המשטרה שלנו ואת השריפים". 


ג'ף סשנס, התובע הכללי, בעת נאומו אמש בסקרמנטו

בראון כינה את הדברים של סשנס "שקרים" ואמר, "אנו יודעים שממשל טראמפ מלא בשקרנים ... אני קורא לסשנס להתנצל בפני תושבי קליפורניה על שהביא את הכזב של וושינגטון לקליפורניה". סשנס הגן על הלחץ שמפעיל ממשל טראמפ על הרשויות המקומיות וטען, כי בממשל מעוניינים להתמקד בהגירה חוקית. לדבריו, מדי שנה מקבלת ארצות הברית אל גבולותיה למעלה ממיליון מהגרים חוקיים, כשהיא מנפיקה עבורם גרין קארד, יותר מאשר בכל מדינה אחרת: "בהמשך לכך אין לומר שאנו דוחים הגירה ומבקשים לבודד את אמריקה מפני כל המהגרים. בקרוב נרשום מספר שיא של מהגרים בהיסטוריה של ארצות הברית והמספר רק ממשיך לעלות מדי שנה".  התביעה שהגיש סשנס היא הצעד האחרון של ממשל טראמפ נגד ערי המקלט. סשנס אמר, כי הוא מצפה לנצח בתביעה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE