מיאמי: מתגבשת אופוזיציה כנגד הקמת קבוצת הכדורגל בבעלות דויד בקהאם
ימים ספורים בלבד לאחר שבקהאם חגג את התחלת הפרוייקט שלו במיאמי עולים קולות התנגדות הטוענים כי "המיזם יהווה מפגע עירוני, זהו אינו סוף הסיפור"

קבוצה המנסה למנוע מדיוויד בקהאם ושותפים שחברו אליו לבנות איצטדיון כדורגל המכיל 25 אלף מקומות ישיבה בשכונת אוברטאון שבמיאמי, התכנסה בשבוע החולף וזאת במטרה להפציר בתושבי השכונה להתנגד למהלך. "זוהי אינה עיסקה סגורה מראש," כך אמר הבישופ ג'יימס אדאמס, מארגן ההתכנסות והמנהיג הדתי של הכנסייה הבפטיסטית, סאנט ג'והאן השייכת לזרם המסיונרי הממוסד, בעוד הוא משדל את קרוב ל 40 האנשים שהתכנסו לחזור שוב על הסלוגן הזה.



המסר שלו מגיע בעקבות המציאות החדשה שהוצבה בפני הקהילה ובה בקהאם שחזר למיאמי בעיקבות האישור שניתן לו ממנהלת הMLS(ליגת הכדורגל הראושנה של ארה"ב) להרחיב את הזיכיון ולהשלים את תוכניות האיצטדיון וזאת 5 שנים לאחר שהתחיל את מסעו לבניית המועדון. אך בו בזמן שבקהאם ושותפיו לפרוייקט בינהם כמה מאנשי העסקים המובילים במיאמי כדוגמת ג'ורג וג'וסה מאסזכו באישור הליגה לבניית קבוצה, על בקהאם ושותפיו, עדיין מוטלת האחריות להביא לכדי סיום את המשימה של רכישת שטח אדמה בהיקף של 3 אקר המיועד  להוות את תחילת הבנייה של המגרש וזאת בעבור שטח גדול יותר בין 9 אקר  שעליו ייבנה איצטדיון אוברטאון בשלמותו. בנוסף בקהאם וצוותו ,עדיין , זקוקים לזכות באישורי העירייה השונים לסגירת רחובות ותחימתם  של אזורים שלמים בעיקר באזור הצפון מערבי של רחוב מספר 6 והמפגש שלו עם השדרה התשיעית.

ישנה גם כמובן, הסוגייה של הצעדים הבאים של השותפות, כעת שהאחים מאס, המשקיעים המקומיים הראשונים בפרוייקט לכל אורכו ב 5 השנים האחרונות דנו לגבי האפשרויות למיקומים נוספים  של האצטדיון בפגישות פרטיות וזאת, לאחר שצירפו את קבוצת בקהאם בסתיו האחרון, אבל למרות הפגישות והדיונים באלטרנטיבות השבוע, הם ואחרים יצאו בהצהרה פומבית ובה נמסר כי התוכנית לבנות איצטדיון במימון פרטי מלא על שטח של 9 אקר בשכונת אוברטאון נותרה במתכונתה המקורית.


הפגישה הקהילתית שנערכה ביום חמישי האחרון יצרה תמונה ובה קהל משולהב שמנה כ 70 איש שהתכנסו במרכז הקהילתי של אוברטאון רייבס פארק. כמה מהנוכחים בישיבה שודלו להגיע אלייה ע"י מצג שווא. אדאמס ומארגנים אחרים של ההתכנסות תלו פליירים המעוצבים כהודעות התראה רישמיות על בקשה לפינוי וזאת, בסמיכות לאתר המיועד של האצטדיון וייצרו מצג שווא כאילו יזמי האצטדיון ילחצו על תושבי הדיור הציבורי לפנות את בתיהם. בכך עודדו את המקומיים להגיע להתכנסות שהפכה כמה שהתברר להיות כפגישת "אנטי" כנגד כדורגל.

בפתיחת הפגישה, אדאמס התנצל על התרגיל שביצע."כאשר ישנו מצב דראסטי, יש לנקוט באמצעים דראסטיים." אדאמס חבר יחד עם דיירי השכונה המקומיים ועם דיירי השכונה הסמוכה, "ספרינג גארדן" כדי להתנגד ל"אצטדיון בקהאם" . המתנגדים לו טוענים, שיביא להחמרת תנועת כלי הרכב באזור בכך שלא יספק מקומות חנייה לרוכשי הכרטיסים. השותפות בה חבר בקהאם, הפנתה אצבע אל כמות אוהדי הכדורגל המקומיים וכמו כן אל קו הרכבת שנימצא בקרבת מקום ואל שרותי התחבורה הפרטית כמו "אובר" שיאפשרו לאיצטדיון ופעילותו לשגשג וזאת מבלי הצורך שיוספו לו מגרשי חנייה.


ברוס מת'יסון, בעל נכסים עשיר משכונת ספרינג גארדן, הגיש תביעה כדי לחסום את רשויות מחוז מיאמי – דייד מלמכור את חלקת האדמה עלייה אמור לקום האצטדיון לקבוצתו של בקהאם. נציבי המחוז אישור את המכירה בסכום של 9 מליון דולרים בשנה שעברה וקבוצתו של בקהאם שילמה עד כה סכום של 450 אלף דולרים יחד עם לוח זמנים שהוצג לסגירת העיסקה שתוכננה למאוחר יותר השנה. שופט במחוז כבר פסק כנגד מת'יסון, אך זה הגיש ערעור. מת'יסון, עומד אף הוא בקו אחיד בהשקפתו יחד עם תושבי שכונת אוברטאון וספרינג-גארדן כאשר חבר אליהם בהתנגדות שהקימו לבניית האצטדיון ובכך, העלה את הסיכוי שבקהאם ואנשיו יפגשו התנגדות שהיא מעט יותר מבוססת כלכלית.


במרכז בו התקיימה פגישת התושבים ביום חמישי האחרון בערב, המארגנים חילקו חולצות כתומות ועליהן צמד המילים "SOCCER STADIUM" עם פס שלילה על גביהן.אולם, רוב השאלות והתלונת שהועלו כלל לא היו על האצטדיון אלא על כדורגל. במקום זאת, הקהל מיקד את שאלותיו לגבי המידע הכוזב שהיה על גבי הפליירים שהופצו ועליהם המידע המטעה כי המחוז מקדם תוכניות הריסה לאזורי מגורים הקיימים בשכונת שכונות אלו.

שני הפרוייקטים הללו בלאו הכי מופיעים בין כ 12 פרוייקטים אחרים לטווחי הזמן הארוכים של המחוז במטרה לפיתוח פוטנציאלי של האזור ו"השבחת" האוכלוסייה בו. מנהלת הדיור של מחוז מיאמי – דייד מסרה כי הקהל באזורים אלו לא תואם ביכולותיו הכספיות את תוכניות הפיתוח השאפתניות לאזור ושנכון לעכשיו, אין כל תוכנית שעומדת על הפרק לשכן מחדש אף אחד מתושבי הקומפלקסים האלו.

כמה מהנוכחים בקהל, דיברו כנגד תוכניתו של בקהאם, הכוללת בין היתר, התחייבות בכתב שבמסגרת הפרוייקט, ייצורו 50 משרות בהיקף מלא ובנוסף על כך שהפרוייקט יעבוד יחד עם קבלנים וספקים מקומיים מהאזור בו האצטדיון עומד לקום. דבורה רוברטס, שתיארה את עצמה כפעילה בקהילה המקומית של אוברטאון, אמרה כי פעילות הפיקוח האגרסיבית ממילא בשכונה תלך ותחמיר במיוחד כאשר מתקן ספורט משמעותי כמו האצטדיון יגיע לכאן."כאשר האצטדיון יגיע  לאזור, אנו נחוש את רשויות אכיפת החוק שיטרידו את כולם," כך אמרה. "כולכם סתם פועלים בבריונות נגדינו כדי להוציא מהידיים שלנו בכוח את השטח."

YOU MIGHT ALSO LIKE