נבאדה: הרשויות מתריעות- שינוי מדיניות חוקיות מריחואנה בנבאדה עלול לפגוע בכלכלה במדינה
אלפי עובדי מריחואנה במדינת נבדה ומיליוני דולרים בהכנסות מיסים עשויים להיות בסכנה עם ביטול תוקפו של תזכיר פדרלי אשר הינו המגן הבלעדי על שוק המריחואנה המוסדר במדינה. המדיניות של עידן אובמה, שנקראה "תזכיר קול", סללה את הדרך להסדרת חוקיות מריחואנה לשימוש עצמי, מדיניות אשר פרחה במדינות ברחבי הארץ, אך התובע הכללי, ג'ף סשנס, אמר בתזכיר לתובעים פדרליים כי עליהם לפעול על פי סדרי העדיפויות של אכיפת החוק הפדראלי שנקבעו על ידי משרדו. סשנס הביע את התנגדותו למריחואנה לעיתים קרובות בעבר.



ההנחיה המעודכנת של התובע הכללי, מציבה מאות עסקים המורשים למכירת מריחואנה בנבאדה - וכמעט 9,000 עובדים - במצב של חוסר וודאות וחשש, בעוד הם מחכים לראות מה המשמעות של המהלך עבור תעשיית הנביטה של המדינה, אשר מניבה יותר מ -126 מיליון דולר במכירות וכ -19 מיליון דולר במס בהכנסותיה בארבעת חודשי הפעילות הראשונים. "לא מדובר פה בקבוצה של אנשים, אשר מנהלים את העסקים שלהם למכירת מריחואנה לאנשים, על מנת שאלו יתמסטלו". אמר ד"ר ניק ספירטוס, מנכ"ל ויו"ר The Apothecary Shoppe, מרפאת מריחואנה בלאס וגאס.

ספירטוס אמר כי החברה שלו השקיעה יותר מ -7 מיליון דולר בעסק המריחואנה, החברה מעסיקה 75 עובדים שמקבלים כיסוי ביטוחי מלא ויש להם שכר שנתי ממוצע של 35 אלף דולר. "לכן, התזכיר של היום על אכיפת מריחואנה פדרלית פשוט מנחה את כל תובעי המדינות בארה"ב להשתמש בעקרונות תביעה שנקבעו בעבר, המספקים להם את כל הכלים הדרושים כדי לשבש ארגונים פליליים, להתמודד עם המשבר הסמים הגובר, ולסכל פשעי אלימות ברחבי ארצנו", אמרסשנס בהודעה לעיתונות של משרד המשפטיםלא ברור כעת, מה יבוא על תעשיית המריחואנה בנבאדה, תעשייה אשר צופים כי לאור הפוטנציאל שלה תכפיל את רישיונות המריחואנה לשימוש עצמי. 

ועדת המס של מדינת נבאדה צפויה להצביע על תקנות קבועות למריחואנה בפגישה שנקבעה לתאריך ה14 בינואר. אם יאושרו התקנות בוועדה, ועדת החקיקה בנבאדה תצטרך לאשר את התקנות לפני שהמדינה יכולה להתחיל להנפיק רישיונות חדשים לשימוש עצמי. ממשלים מקומיים בדרום נבאדה מסרו כי הם מחכים לראות מה המדינה תחליט בעניין, ורק אז יעריכו את ההתפתחויות ככל ובהתאם להתרחשותם. .

נציגי המדינה מתבטאים בזהירות

נציגיה הרפובליקנים של מדינת נבאדה, היו זהירים בתגובותיהם על המהלך לבטל את ההגנות הפדרליות בתחום המריחואנהמושל נבאדה, בריאן סנדובל אמר שהוא יבדוק את התזכיר החדש עם ביחד עם צוותו, על מנת לקבוע את האפשרויות העומדות בפני נבאדה.  "מאז שהמצביעים במדינת נבאדה אישרו לגליזציה של מריחואנה לשימוש עצמי בשנת 2016, אני חתרתי לתעשייה, מוסדרת, מוגבלת ומכובדת באופן מיטבי. הממשל שלי עבד כדי להבטיח כי סדרי עדיפויות אלו מיושמים תוך יישום הרצון של הבוחרים, ובכפוף לקווים המנחים של שני המזכרים הפדרליים קול ווילקינסון. אנו הצלחנו מאוד במאמצים האלה ", אמר סנדובל. "אני מאמין בתעשיית המריחואנה של נבדה, תעשייה זו היא מודל למדינות אחרות".

ג'ף סשנש, התובע הכללי. מתנגד ידוע לתעשיית המריחואנה

סנדובל התנגד ללגליזציה של מריחואנה במהלך קמפיין 2016. אך לאחר שהמצביעים במדינה אישרו לגליזציה בכמעט 10 נקודות, הוא התרכך בנושא. במהלך החקיקה בשנת 2017, סנדובל דחף לעבר גובה מס של כ 10 אחוז, כדי לממן את מערכת החינוך הציבורית של נבדה. חוק המס אושר, אך הכנסותיו מופנות לקופת המדינה. התובע הכללי הרפובליקני, אדם לקסאלט, שהתנגד אף הוא ללגליזציה, ציין כי משרדו הגן על תעשיית המריחואנה של המדינה כנגד שתי תביעות. לקסאלט, שגם הוא מועמד לתפקיד המושל, לא אמר בבירור אם משרדו יגן על תעשיית המריחואנה במצב של פשיעה פדראלית, אך אמר כי משרדו בודק את מכתב משרד המשפטים ואת השלכותיו האפשריות על מדינת נבאדה

"למרות שאני מתנגד ליוזמת ההצבעה בהסדרת חוקיות ואישור שימוש עצמי במריחואנה במדינת נבאדה, אני התחייבתי להגן על החלטות הנקבעות והמאושרות על ידי הבוחרים. אמר לקסלת בהצרתו. "המשרדים שלי סייעו במהירות ליישום החוק לנוכח חוסר ודאות ניכר לגבי עמדתה של האכיפה הפדרלית בעניין". 


חששות בנוגע למדיניות

הסנטור הרפובליקני  של נבאדה הדין הלר אמר שהוא מעוניין כי התובע הכללי ייפגש עם נציגי מדינת נבדה, על מנת שאלו יעברו על המזכר וידונו כיצד מדינות בהם שימוש עצמי במריחואנה מותר, יכולות לנווט את המדיניות החדשה וכיצד משרד המשפטים בא לקראתם בנושא.  "כמי שמכיר את התובע הכללי סשנס, ואת הכבוד אותו הוא רוכש לזכויותיהם של המדינות, אני בהחלט ממליץ למשרד המשפטים להיפגש עם המושלסנדובל והתובע הכללי לקסלת לדון בהשלכות של השינויים במדיניות האכיפה של מריחואנה ברמה הפדרלית. אני גם קורא למשרד המשפטים לעבוד עם משלחות הקונגרס ממדינות כמו נבאדה, שהכשירו שימוש עצמי במריחואנה בד בבד שהן בוחנות את המדיניות החדשה ונווטות בה ", אמר הלר בהצהרה.

עמיתו של הלר מקולורדו, הסנטור הרפובליקאי קורי גארדנר, גינה את ההחלטה כ"הרמיסה של זכויות קולורדו ובוחריה", הוא אמר שהוא יעצור את כלל המינויים במשרד המשפטים עד שיקבל הסבר למה שהוא מכנה גרסא הפוכה, לדברים שהושמעו בפניו על ידי התובע הכללי בעבר.  "התובע הכללי סשנס אמר לי, כי לא היו תכניות לשנות את תזכיר קול, וכי מריחואנה לא תהיה על סדר היום של הנשיא טראמפ", אמר גרדנר בנאום נלהב בסנאט. "אני רוצה לדעת מהתובע הכללי מה השתנה". הלר הוא הסנאטור הרפובליקני היחיד שרץ לבחירות נוספות לסנאט השנה, שהוא מגיע ממדינה בה מריחואנה לשימוש עצמי מותרת ושהצביע בעד מינוי סשנס לתפקיד התובע הכללי. 

גינויים

הנציגה הדמוקרטית של נבאדה, דינה טיטוס, אחת מתומכיה הגדולים לגליזציה של מרחואנה לשימוש עצמי, הודיעה היום כי בכוונתה להיאבק כדי להגן על העסקים המורשים והמוסדיים על ידי מדינת נבאדה. "אני אלחם על עסקים אשר פועלים באופן חוקי במדינותיהם, תורמים לבסיס המס, ויוצרים מקומות עבודה", אמרה טיטוס בציוץ שלה. "אנחנו לא צריכים מהומות. אנחנו צריכים להגן על זכויות המדינה, לכבד את קול הבוחרים ולהעביר חוקים כדי למנוע ממקרים דומים להישנות פעם נוספת". 

דמוקרטים אחרים ברחבי נבאדה גינו את מהלך "Sessions", כולל נציגים של ג'קי רוזן ורובן קיהואן ומנהיג הסנאט הדמוקרטי אהרון פורד. הסנטור הדמוקרטי סנטורטיק סגרבלום, נתפס כסנדק של המריחואנה בנבאדה לאור הדחיפה שלו להוביל מכירת מריחואנה באופן חוקי, אמר כי לאבד את תעשיית המריחואנה עלול להיות הרסני לתקציב המדינות, ובעיקר לאור העובדה כי המדינה העמידה יותר מ40 מיליון דולר כתקציב עבור חינוך ציבורי במהלך השנתיים הקרובות שמקורן ב -15% מס על גידול במריחואנה.

"אנחנו מצפים לעשרות מיליוני מסים שכבר מתוקצבים. המחשבה שהוא עומד להוציא אותנו מהעסק היא משוגעת, ואנחנו צריכים להחזיר מלחמה ולהודיע להם בוושינגטון שזה לא מקובל עלינו ", אמר סגרבלום. הצעת החוק ללגליזציה של מריחואנה לשימוש עצמי בנבדה אושרה בשנת 2016 על ידי הבוחרים בפער לא קטן של 54.5-45.5 אחוזים. ברמה הארצית, כ -64% מהאמריקנים תומכים בלגליזציה של מריחואנה, על פי סקר גאלופ האחרון שפורסם באוקטובר. זהו המספר הגבוה ביותר מאז החלה גאלופ במעקב אחר תמיכה בלגליזציה של מריחואנה ב -1969. "אנחנו נלחמנו כל חיינו כדי להגיע למקום שבו אנו נמצאים, ואני חברים, לא הולך לשבת בחיבוק ידיים ולתת להם לקחת הכל בחזרה", אמר סגרבלום ללאס וגאס ג'ורנאל ביום חמישי. "אם הם יעשו את זה, זה יהיה על גופתי המתה."




YOU MIGHT ALSO LIKE