קליפורניה: תכנית מערכת התחבורה התת קרקעית של אילון מאסק- מלונג ביץ' לעמק הסליקון ב-125 מייל לשעה
התוכניות ההנדסיות המפורטות שפורסמו, שפכו מעט אור אל תוך חזונו העתידני של היזם הסידרתי וחשפו כיצד תראה מערכת תחבורת אקספרס במנהרות תת קרקעיות, כזו, שתציב תחרות אמיתית לרכבות הקלות של רשות המטרו בלוס אנג'לס

על פי התוכניות שהוצגו לאחרונה עולה כי רשת תעלות, המכונה "לופ" תחבר בין שדה התעופה בלונג ביץ' ובין שרמן אוקס וזאת כשהיא מקבילה לכביש המהיר 405. עוד בתוכניות, נתיבי משנה תת קרקעים המסתעפים לשדה התעופה הסינלאומי בלוס אנג'לס, לאיצטדיון הדודג'ר ובנוסף, לאזורי החוף בסנטה מוניקה וסאות' באיי. נוסעי המערכת, ינועו במהירות שיא על גבי פלטפורמות חשמליות , מרובעות המחוברות למסילה. כל זה, מתרחש בעומק של 30 FEET מתחת לקרקע. למעשה, חברת הבנייה של אילון מאסק, "בורינג קו" כבר חופרת מנהרה ראשונה תחת רחוב האוט'רון בסמוך למטה של חברת "ספייס אקס". נכון לעכשיו, החברה במגעים לקבלת אישורים מעיריית לוס אנג'לס להרחיב את חפירת המנהרה לכיוון עמק סאן פרננדו. במרכזה של המערכת ניצבים הסקייטים ממונעי החשמל.


הסקטים החשמליים הם למעשה פלטפורמה על גלגלים המונעת באמצעות מענועים חשמליים וניתן להשתמש בהם לניוד של בין 8 ל 16 נוסעים בכל פעם נתונה, זאת לפי המידע שהיה ניתן לצטט ממחלקת ההנדסה של עיריית לוס אנג'לס. בתוך שטח לוס אנגלס, הסקייטים ינועו במהירות מקסימלית של בין 125 ל 150 מיילים לשעה. מהירות זו, היא הרבה מתחת למהירות המירבית שאליו הסקייטים מסוגלים להגיע. אותם סקייטים משמשים בתדירות גבוהה לבדיקות במתקן הניסויים של חברת הבנייה "בורינג".

הכניסה והיציאה לרשת התחבורה תהיה דרך מנהרות וזאת, כדי שהתאים הממונעים הללו יוכלו לנוע במהירות וזאת מבלי הצורך להאט באופן משמעותי. נכון לעכשיו, חברת "בורינג" כבר בשלבי הקמה של מסילת ניסויים באורך של 2 מיילים מכיוון מטה הייצור של חברת הטילים "ספייס אקס" לכיוון מערב ורחוב 120 ולכיוון הכביש המהיר  405. מסילת הניסויים תתחבר לחלק המרכזי של רשת התעלות, זאת כמובן, לפי התוכניות.

לעת עתה, המסילה הראשונה שתיבנה תהיה משדה התעופה בלוס אנג'לס ועד לתחתנת "יוניון" ואיצטדיון הדודג'רס שבמרכז לוס אנג'לס. מנהרת הוט'רון היא בעלת מעלית מיוחדת המיועדת לכלי רכבויכולה להוביל מכוניות חשמליות ותאי נוסעים על גבי המסילה התת קרקעית. אבך, כאמור המערכת אינה מציע  לציבור להתשמש במכוניות שלו בתוך המנהרה.

הפאזה הראשונה בפרוייקט תהיה מנהרה באורך של כ 6.5 מיילים, תמומן באופן עצמאי ותהיה מעין מנהרת מבחן כדי להוכיח את היתכנותו של הפרוייקט. המהנרה תעבור בסיליקון ביץ' והיא תחבר בין סנטה מוניקה, פלאיה דל ריי, מארינה דל ריי, פלאיה ויסטה וקאלוור סיטי לאורך הכביש המהיר. "השלב הראשון לא יהיה נגיש לשימוש הציבור. זאת, עד אשר היתכנות הפרוייקט תוערך כברת ביצוע ע"י ממשלת המחוז, ראשי העיר וחברת ה"בורינג". כעולה מהצהרת התוכנית, השלב השני יפותח בניפרד מיישום וממיקום השלב הראשון ויאחד תחת שיתוף פעולה אחד את עיריית לוס אנג'לס, ראשי מחוז לוס אנג'לסוהציבור הרחב.

הנתיב הראשוני הזה, ישמש בין השאר לבחון את רמת הבטיחות במערכת, את הנהלים המבצעיים ואת יכולת "החלפת הקווים" במערכת. "בהנחה שהשלב הראשון יוכתר בהצלחה, חברת "בורינג" תגיש הצעה נוספת לאישור וזו תיכלול מודל תלת מיימדי של מערכת מינהרות לשימוש הציבור". "מנהרת ה"לופ" תביא לתועלת ממשית לציבו הרחב וזאת ע"י הפחתת הצפיפות העירונית, הפחתת זמן ההתנידות בנהיגה, העלאת הבטיחות בקרב הציבור, הפחתה בזמן ההתניידות בתחבורה הציבורית, הפחתה בעלויות התחבורה הציבורית והפחתה משמעותית בפליטת גזי החממה".

רק ביום רביעי האחרון, הודיע איילון מאסק שחברת ה"בורינג", בעיקבות החוזה הממשלתי הראשון שניתן לה תשאף לבנות נתיבים תת קרקעיים מהירים בין מרכז העיר שיקגו ובין שדה התעופה הבינלאומי "אוהייר". בנוסף, החברה עובדת על פיתוח מנהרההמחברת בין בולטימור לוושינגטון די.סי.



YOU MIGHT ALSO LIKE