מניית SERAS במגמת צניחה בעקבות הורדת דירוג האשראי של החברה. כ-100 סניפים יסגרו בחודשיים הקרובים
עם זאת, אומרים מומחים: "ההיסטוריה לימדה אותנו שאסור להמעיט ביצר ההישרדות של סירס."

שער מניית סירס צנח ביום שישי לאחר שדירוג האשראי של החברה הורד בפעם השנייה במשך שבעה ימים. זאת, לאחר שהרשת הקמעונאית החלה לנקוט צעדים לצמצום החוב המשמעותי שלה. מחיר המניה צנח ב-24 סנט, או 8.6% ונסגר ב-2.54 דולר למניה ביום שישי, בעקבות דו"ח של חברת S&P Globalשהורידה את דירוג האשראי של החברה לדרגת CC במקום -CCC, דירוג שמקרב מאוד את הענק הקמעונאי לדרגת "זבל". חברת דירוג האשראי אף ציינה, כי סירס עלולה להיות מדורגת אף נמוך יותר.

סירס, שלוותה מיליוני דולרים בשוק, סגרה כבר מאות בתי כלבו ומכרה את אחת מיחידות הדגל שלה, כדי לצמצם את הפסדיה הפיננסיים. החברה הודיעה ב-10 בינואר, כי בכוונתה לנסות ולצמצם מיליארד דולר נוספים, מהחוב התאגידי שלה. בימים האחרונים הפיצה החברה פרטים אודות הצעדים שבכוונתה לנקוט, כדי לצמצם את היקף חוב ולעמוד בהתחיבויותיה הפיננסיות, כולל ניסיון לשנות את תנאי ההלוואות שהיא נטלה. משהופצו הידיעות הללו, הדבר אף הגביר את הצלילה בדירוג האשראי שלה.



חברת דירוג האשראי מסרה, כי אם סירס תנקוט בצעדים המתוכננים, יתכנו שינויים בדירוג האשראי שלה. אם אכן ינקטו הצעדים, נוריד את דירוג האשראי התאגידי ל-SD(selective default) ומדדים אחרים לדירוג D. אמרה חברת הדירוג. שבוע קודם לכן הורידה חברת דירוג האשראי את הדירוג של סירס מ-CCC ל-CCC-, לאחר שהסתבר שהחברה גייסה 100 מיליון דולר בתכנית מימון חדשה וניסתה לגייס 200 מיליון דולר נוספים, מגורמים בשוק.

כדי לחזק את מעמדה בניסיון לגייס מימון נוסף, הסכימה החברה לשעבד שוב נכסים, שהיו אמורים להשתחרר ב-15 באוקטובר וזאת בכוונה לרכוש סחורה. סירס התכוונה לקצץ 200 מיליון דולר בהוצאות שלה השנה, קיצוץ שאיננו קשור למהלך סגירת החנויות. S&P Global הודיעה, כי היא תתייחס ככל הניראה למהלכים הללו של סירס, כאיתות של מצוקה, משום שיתכן והלווים יקבלו פחות מסך ההחזר, שאמורים היו לקבל.

סירס עצמה טרם הגיבה על הורדת דירוג האשראי האחרון שלה, אולם, כשהודיעה ב-10 בינואר על תכנית ההבראה הפיננסית שלה, רוב ריקר הסמנכ"ל לעניני כספים של חברת האחזקות סירס אמר בהודעה, כי: "אנחנו מבצעים טרנסאקציות כספיות, כדי לשפר את מבנה ההון של החברה, במטרה להיטיב את הנזילות ולשדרג את הגמישות הפיננסית שלנו."

אשתקד הודיעה החברה מספר פעמים על סגירת בתי כלבו בכ-400 אתרים. לאחר מהלך זה היא תמשיך להחזיק בכ-1,000 בתי כלבו, במקומות שונים. ב-4 בינואר, לאחר תקופת החגים, הודיעה החברה, כי היא מתכוונת לסגור 100 בתי כלבו של סירס ו-Kmartעד האביב הקרוב. עבור גורמים שונים הורדת דירוג האשראי של סירס, היא הוכחה נוספת לכך, שמצב החברה עגום. "זה נשמע רע, אבל אין בכך משום חדשות." אומר ניל סאונדרס, המנכ"ל של חברת GlobalData Retail. "סירס נמצאת במסלול של התרסקות כבר מזה זמן רב. הודעת חברת דירוג האשראי מלמדת, שנקודה זו קרובה מתמיד". "עם זאת," הוא הוסיף "ההיסטוריה לימדה אותנו, שאסור להמעיט ביצר ההישרדות של סירס."

YOU MIGHT ALSO LIKE