רצח שנאה אנטישמי
בלייז ברנשטיין מאורנג' קאונטי נרצח בתחילת השנה. החוקרים חשדו בתחילה כי מדובר ברצח על רקע הומופובי, אך חקירה העלתה כי החשוד ברצח הכריז על עצמו כנאצי

הרצח שבתחילה נחשד על רקע הומופובי, התברר  בסופו של דבר כרצח על רקע אנטישמי. סמואל וודוורד, 20 רצח על פי החשד את בלייז ברנשטיין, 19 בעיר LAKE FOREST, קליפורניה בתחילת השנה כשהוא דוקר אותו 20 פעמים. בתחילה לא היה ברור מה הוביל לרציחתו של  הצעיר היהודי. השניים הכירו בזמן לימודיהם בתיכון באורנג' קאונטי, מחוז השוכן כשעה דרומית ללוס אנג'לס.


מימין: הקורבן- בלייז ברנשטיין. משמאל: החשוד ברצח- סמואל וודוורד 

ברנשטיין, בנם של גדעון וג'ין פפר, נעלם ב-2 בינואר מביתו לאחר שבילה את חופשת החורף בבית הוריו. הוא תיכנן לשוב ללימודים באוניברסיטת פנסילבניה שם למד בקדם רפואה, שבוע לאחר מכן. החוקרים הצליחו להגיע לוודוורד לאחר שנמצאה תכתובת בין שני הצעירים בסנאפצ'אט. וודוורד בתחילה הכחיש מעורבות להעלמו של ברנשטיין וטען כי הוריד אותו בפארק הסמוך לביתו, שם היה אמור לפגוש אדם שלישי.הוא סיפר כי לאחר שנכנס לשירותים בפארק ויצא משם, ברנשטיין כבר לא היה באזור. שבוע לאחר העלמו, נמצא ברנשטיין בקבר רדוד בפארק.

בחקירתו סיפר וודוורד כי ברנשטיין נישק אותו במכונית והוא הדף אותו מעליו, מה שהעלה בתחילה את החשד שהרצח בוצע על רקע הומופובי. אלא שעכשיו מסתבר כי וודורווד הכריז על עצמו כנאצי והיה חבר בקבוצת שנאה קיצונית שקיוותה להפיל את ממשלת ארה"ב. וודוורד הצטרף לקבוצה הפאשיסטית "אטומוופן" (מגרמנית: נשק גרעיני) ב-2016 על פי שניים מחבריו וחבר שהיה פעיל לשעבר בקבוצה. חברי הארגון אשר מעריצים את רעיונותיו של צ'ארלס מנסון על מלחמת גזעים, שיתפו ביניהם קטעי וידיאו, טרור וגרילה. וודוורד היה חבר פעיל בקבוצה והשתתף בשלושה ימי אימוני בטקסס. בתמונות שהשיג תאגיד החדשות "פרופבליקה" נראה וודוורד מרים ידו בהצדעה נאצית.

בנוסף, פוסטים שהעלה ברשת החברתית, גילו כי הוא התייחס לעצמו כנאצי וסוציאליסט לאומי. בעוד שהקבוצה מונה 80 חברים בלבד ברחבי ארה"ב, חבריה היו קשורים כבר בעבר לארבע רציחות.  דבון ארתורס, אחד ממייסדי "אטומוופן" הורשע ברצח של שני חברים אחרים בארגון אתם חלק דירה, לאחר שהוא התאסלם. הוא סיפר לחוקרים כי חברי הארגון האחרים הקניטו אותו על דתו ו"רצו לבנות את הרייך הרביעי".  הידיעה כי הרצח בוצע על רקע אנטישמי, זיעזעה את הקהילות היהודיות בארה"ב ובעיקר את הקהילה היהודית באורנג' קאונטי, שם מתגוררת קהילה יהודית גדולה ופעילה, עם בתי כנסת רבים וארגונים יהודים.



YOU MIGHT ALSO LIKE