החוק שעלול לשלול את רישיון הקבלן שלך תוך 90 יום
'חוק רישיון הקבלן' במדינת קליפורניה, קוד 7000 בעסקים ומקצועות, דורש מבעלי הרישיון לדווח למועצת רישיונות הקבלנים של המדינה (CSLB) על כל שינוי מערכתי "תוך 90 יום" מיום היווצרו. אי-דיווח עליהם יכול להסתיים בהשעית רישיון אוטומטית ובמקרים מסוימים, לשלילתו לתקופה של עד חמש שנים. אלו השינויים שמומלץ לדווח עליהם:


שינויים בכוח האדם (קוד מס. 7076 ב'עסקים ומקצועות')

מדינת קליפורניה דורשת כי עובדים מסוימים יופיעו בטופס הבקשה לרישיון קבלן, או כי בעל הרישיון ידאג ליידע את ה-CSLB על עובדים המקושרים לרישיון זה. למותר לציין כי בעל הרישיון, כלומר, המנהל האחראי או העובד האחראי עבור כל רישיון בסוגו, חייב אף הוא להיות מצוין במידע זה. בנוסף, על התאגידים בקליפורניה מוטלת החובה לספק את שמות נשיא החברה, מנהל/ת המשרד ורואה/ת החשבון של בעל הרישיון. כאשר יש שינוי בשמות העובדים המוזכרים ברישיון, המועצה מחייבת את בעל הרישיון לדווח על שינויים אלה. המועצה אף מספקת טפסים מיוחדים כדי לדווח על שינויים בבעלי תפקידים אלה או תפקידם:

  • מינוי מנהל חדש בחברה 
  • שינוי בתוארו של מנהל קיים
  • שינוי בתוארו של עובד משפטי
  • ניתוק קשר עם מנהלים בחברה, שותפים בע"מ או עם יזמים משותפים 
  • מקרה מוות של עובד המופיע ברישיון (קוד 7076 א')
  • מקרה מוות של שותף או של מנהל בשותפה שהיא חברה בע"מ (קוד 7076 ב')


מועמד חדש 

כל אחד מסיווגי רישיון הקבלן במדינת קליפורניה דורש כי ברישיון זה יופיע ה'מורשה', כלומר בעל מקצוע המסוגל לעבור כל בחינה מקצועית שתתבקש ואשר ברשותו הניסיון הנדרש. אם לא תהיה לבעל הרישיון אפשרות לאתר מחליף לבעלי תפקידים אלה בתוך התקופה המאושרת בת 90 ימים, באפשרותו לבקש ארכה בת 90 יום, אף היא. בקשת ארכה זו תישקל רק בנסיבות מיוחדות, כולל זו שהבקשה הוגשה על גבי טופס מיוחד לכך וכי אכן הוגשה בזמן. המועצה מספקת טפסים מיוחדים אלה למקרה זה, בו מוחלף 'מורשה' זה כלהלן:

  • בקשה לסיום התקשרות
  • בקשה להחלפת עובד מורשה

החלפת שם העסק או כתובתו 

בעל רישיון יכול לשנות את שם החברה שלו ובלבד שהשם החדש לא ישקף שינוי במהות העסק או בסיווג שאינו מותאם לסוג העסק עבורו ניתן הרישיון. השם החדש גם לא יכול להביע שינוי בכוח האדם. לפני שמתבצע רישום השינוי במועצה לרישיונות, על בעל הרישיון לבצע את שינוי השם במשרד מזכיר המדינה. דיווח בדבר השינוי אינו הכרחי אם בעל הרישיון רק מוסיף לשם העסק הקיים. המועצה לרישיונות מספקת טפסים מיוחדים לשינויי שם או כתובת.  


שינויים בנוגע למהות העסק

שימו לב כי לכל שינוי בנוגע למהות העסק יידרש, קרוב לוודאי, רישיון חדש (קוד 7075.1). אם אחד מהשותפים פורש מהחברה, יש לבטל את רישיון השותפות. גם אם החברה מתפרקת, מתמזגת או מוותרת על זכויותיה לעשות עסקים בקליפורניה במשרד מזכיר המדינה, יש לבטל את רישיון הקבלן. בנוגע לאחרון, במקרה שמספר הרישום שהוקצה ע"י משרד מזכיר המדינה לשינוי ברישיון, מספר רישיון חדש יידרש לתאגיד החדש. המועצה לרישיונות מספקת את הטפסים הבאים המתאימים לביטול רישיונות קיימים ולהמשיך לשייך מחדש את הרישיון, באם מותר:

  • דרישה לביטול רישיון
  • פירוק, מיזוג או פשיטת רגל ( קודים מס' 7076 ה', 7083 י')
  • הארכת תוקף הרישיון (הרשם יכול לאשר הארכה עד לשנה אבל רק בנסיבות מיוחדות)
  • הקצאה מחדש של רישיונות (קוד 7075.1 ס')


שינויים במסגרת הסכם הפיצויים של העובדים

במקרה שהחברה אינה עומדת בתנאי הסכם הפיצויים של העובדים, סביר להניח כי רישיון העסק יושעה עד לתיקון המצב. בנוגע לאגרות חוב, המועצה יכולה לאשר חריגה מתאריך פקיעת האגרות אם המעסיק הגיש בקשה בהתאם.


הוכחות תשלום לפסקי דין, גישור ודוחות

אי תשלום בזמן של פסקי דין של בתי המשפט או דוחות של המועצה או פסקי גישור למיניהם ומניעה מלהוכיח למועצה כי תשלומים אלה אכן בוצעו עלול להביא להשעיה מידית של הרישיון.

במקרה של בוררות במועצה לרישיונות, יש לדאוג להעביר את התשלום בגין פסק הדין למועצה אשר, מצידה, תעביר אותו לצרכן התובע. לגבי תשלומים אחרים, דאג כי יהיו ברשותך עדויות לתשלום שבצעת – העתק מההמחאה וכד'. אפילו צ'ק בנקאי או הוראת תשלום אינם מהווים הוכחה שאכן הכסף הועבר לייעודו.


דרישות שונות 

שים לב לדרישות שונות הדורשות התראה כמו:

  • הפסקת עבודתם של עובדי שיפוצים למיניהם.
  • רישוי הפחתת סיכוני אסבסט ב'ד.ו.ש'. (נושא 16, מחלקה 3, קוד 832.22 ס')
  • הוכחה להסדרת מעמדם של אסירים לשעבר (קוד 7069.1)


אירועים אחרים הדורשים זמן דיווח קצר יותר

אל לך להניח כי תמיד תינתן לך תקופת חסד בת 90 ימים כדי לדווח על אירועים משמעותיים בעסק שלך למועצה. פנייה טיפוסית מהמועצה תציין באם נדרשת תשובה ואתה תתבקש לענות לא מאוחר מתאריך היעד המצוין בגוף הפנייה. אם אינך בטוח, פנה לאתר המועצה להדרכה או התקשר כדי לוודא באיזה חוק מדובר. אירועים הדורשים זמן תגובה קצר יותר כוללים:  

  • תשלום דוחות האמורים להיות משולמים תוך 15 ימים מהוצאתם (לא כולל ערעור)
  • תשלום הנובע מפסיקת בוררות אצל המועצה – עד 30 יום
  • הוכחת הסדר חוב – תוך 60 ימים


קליפורניה אינה המדינה היחידה הדורשת מבעלי הרישיון לדווח על אירועים כמו אלה המוזכרים לעיל. על בעלי רישיון להיות ערניים למקרים עליהם חלה חובת דיווח ולבצע את הדיווח המתאים כאשר מתרחשים שינויים בחברה, כולל, אבל לא מוגבל לשינויים בפעילויות העסק, בעלי תפקידים בכירים ואירועים יוצאי דופן כמו למשל, פרויקט שנקלע לקשיים.


YOU MIGHT ALSO LIKE