הסוכנות הפדרלית מאיימת לזמן את סן-פרנסיסקו וערים נוספות בגין מקלט למהגרים
ממשל טראמפ איים השבוע להוציא צווי זימון לעיר סן פרנסיסקו, לברקלי, למדינת קליפורניה ול-20 רשויות מקומיות נוספות ברחבי ארה"ב אם תסרבנה להעביר מסמכים הנוגעים לקשריהם עם רשויות ההגירה הפדרליות

מכתב ממחלקת המשפטים, אשר נשלח גם לפרמונט, לוס אנג'לס, מחוז מונטריי, מחוז סקרמנטו, מחוז סונומה וווטסונויל, מהווה הקצנה של המאבק המריר המתנהל בין התובע הכללי ג'ף סשנס לבין רשויות מעודדות-מקלט המקבלות מענק ממשלתי למאבק בפשיעה. 

חוקי המקלט (למהגרים) ומדיניות המקלט מבקשים לבנות אמון בקרב קהילות מהגרים באמצעות הגבלת שיתוף הפעולה עם כוחות הגירוש וגופי אכיפה פדרליים נוספים. אך סשנס אמר כי המסמכים שהוא מחפש עשויים להוכיח כי סן פרנסיסקו ורשויות נוספות מפרים את חוקי ארה"ב.  "הגנה על זרים פושעים מפני רשויות ההגירה הפדרליות מהווה התרסה כלפי ההגיון הבריא וחותרת תחת שלטון החוק", אמר סשנס בהצהרה. "ראינו יותר מדיי דוגמאות לאיום לבטחון הציבור שזכו להגנת אותן רשויות אשר באופן פעיל סיכלו את פעולות כוחות ההגירה הממשלתיים. מספיק עם זה!", אמר. 



סשנס התייחס כנראה למקרים שבהם מהגרים ללא תעודות ביצעו פשעים לאחר ששוחררו ממעצר במקום שיועברו לרשויות הגירוש. אך מחקרים הגיעו למסקנה כי במקרה הגרוע, אין קשר בין הגירה לבין עליה ברמת הפשיעה ובמקרה הטוב, היחס הוא יחס שלילי – כלומר, ככל שעולה כמות המהגרים בעיר מסוימת, כך יורד מספר מקרי הפשע והאלימות באותה העיר. סן פרנסיסקו בוחנת את המכתב, מסר הפרקליט העירוני, דניס הררה.  

"סן פרנסיסקו גאה בהיותה עיר מקלט. אנו גם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם חוקי ההגירה הפדרליים", אמר הררה. "דרישת החוק צרה למדיי, והעיר מקיימת את לשון החוק. זה כה פשוט. סדרי העדיפויות של סן פרנסיסקו מנצלים את משאבי האכיפה הדלים שלנו כדי להיאבק בפשע אמיתי ולא כדי לפרק משפחות עמלות". "זוהי בקשה מהממשל הפדרלי לשינוי מדיניות עירונית, לא לקבלת מידע על אנשים ספציפיים. נמלא את הבקשה בהדרגה", אמר.  

פרופ' אנני ליי, מומחית להגירה מביה"ס ארווין למשפט באוניברסיטת קליפורניה, אמרה כי המחלקה למשפטים "לקחה את מעט הסמכויות שעוד נותרו לה בעניין זה ומתחה אותן עד לקצה גבול היכולת כדי להפעיל לחץ על רשויות מקומיות שיזנחו את מדיניות הגנת המהגרים שלהן".  ביולי, סשנס הודיע על כמה תנאים חדשים בקרן Edward Byrne Memorial Justice Assistance Grant Program – היא הקרן הפדרלית למענקי מאבק בפשיעה. סן פרנסיסקו צפויה לקבל מענק של 1.45 מיליון דולרים במהלך השנה הפיסקלית שתסתיים ב-30 ביוני. 

התנאים החדשים כוללים מתן רשות לסוכנים מרשויות ההגירה והמכס, ICE, להכנס לבתי מעצר מקומיים; חובת דיווח ל-ICE על כל כוונה לשחרר ממעצר אדם המועמד לגרוש לפחות יומיים לפני שחרורו; ווידוא אכיפת החוק הפדרלי האומר כי לערים אין יכולת למנוע מעובדיהן מליצור קשר עם גורמים פדרליים רשמיים בנוגע למצבם האישי של מהגרים. בספטמבר, שופט פדרלי בשיקגו אסר על משרד המשפטים את שלילת המענקים בגין הפרת שני התנאים הראשונים הנ"ל. המדינה ערערה על הפסיקה. בנובמבר, ממשל טראמפ שלח מכתב לרשויות המקומיות ובו קריאה להראות כי הן ממלאות אחר החוק הפדרלי. 

במכתב, המינהל מציין כי "נותר מודאג" שמדיניות מקומית באזורים השונים עלולה להפר את החוק הפדרלי. מחלקת המשפט דרשה את כל המסמכים המכילים הוראות, הנחיות או צווים שנשלחו לצוותי אכיפת החוק באשר לאופן ההתקשרות עם המחלקה עצמה או המחלקה לבטחון המדינה וה-ICE. "אם לא תשיב באופן מלא ובזמן, המחלקה תזמן את המסמכים הללו", ציין המכתב. ליי כינתה את הבקשה "מסע צייד", וציינה כי הרשויות המקומיות יכולות להשיב מלחמה אם יוגש צו זימון "כולל מדיי". אם יתברר כי הרשויות הפרו את החוק, מציין המכתב, המחלקה תצפה להשבת חלק מהמענקים שכבר ניתנו או תפסול מענקים עתידיים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE