אובר לחדר המיון? הקריאות לאמבולנס הצטמצמו לאחר הופעתם של שירותים לנסיעה משותפת
במקום לחייג 911 יותר ויותר אנשים משתמשים באפליקציית אובר.ירידה של 7% בשיחות למוקד החירום הרפואי מאז נכנס שירות אובר לשוק ההסעות, כך עולה ממחקר חדש שנערך במרכז רפואי בסן דייגו

שירות אובר. התחליף לאמבולנס?

ירידה חדה בקריאות לשירותי אמבולנס כאשר התחליף לכך  הוא שימוש בשירות ההסעות, אובר (UBER). אלו תוצאות מחקר שנערך על ידי דוד סלוצקי, מרצה זוטר לכלכלה ולאון מוסטקל, מהמחלקה לרפואה בבית החולים "סקריפס מרסי" בסאן דייגו. המחקר זמין באינטרנט ובימים אלה נמצא תחת ביקורת עמיתים לפני פרסום סופי. 

עורכי המחקר משערים שהירידה בקריאות היא תוצאה של כניסתה של אובר, המאפשרת למשתמשים להזמין את השירות כאשר הם חשים ברע מכדי לנהוג בעצמם, אך עדיין לא חווים מקרה חירום קריטי במיוחד, המצריך הזמנת אמבולנס. 

במחקר נאספו קריאות למוקד החירום הרפואי מ-766 ערים ברחבי ארה"ב, אשר הושוו עם מה שאירע מאז שאובר נכנסה לשוק בשנים 2013-2015.  מהמחקר עולה כי בכל עיר, הקריאות לאמבולנס ירדו בממוצע בכ- 7%. 

הסבר אפשרי נוסף לירידה בקריאות הוא שאפליקציות לנסיעה משותפת,  גרמו לירידה במספר תאונות הדרכים שכן, הן מציעות אלטרנטיבה בטוחה יותר לנהגים שיכורים להגיע הביתה. אך, עורכי המחקר טוענים כי הראיות המצביעות על טיעון זה הן אינן חד משמעיות.  במקום זאת, הם טוענים כי אנשים החשים ברע אך לא נזקקים לטיפול רפואי מיידי, בוחרים באופציה הזולה יותר להגיע לחדר המיון. במקרים רבים נהג אובר יגיע אליהם באותה המהירות של אמבולנס.  


ירידה של 7% בקריאות ל911 עבור פינוי לחדר מיון


"מטופלים רבים אינם זקוקים לכלי רכב שיפר את חוקי התנועה או הכולל פרמדיקים עם ציוד משוכלל", אומר סלוצקי בהצהרה חדשה. 

כעת, השאלה המתעוררת היא האם חברות הביטוח תאמצנה את הטרנד החדש ותעודדנה  מבוטחים היכולים לוותר על נסיעה באמבולנס, להקליק על אפליקציה לנסיעה משותפת, אומר סלוצקי ומעלה רעיון משלו, על פיו, תמריץ של כרטיס מתנה בשווי 50 דולר לשירות אובר, דהיינו סבסוד נסיעות לחדר מיון, עשוי  להוביל מבוטחים נוספים להשתמש בשירותים אלו.      



YOU MIGHT ALSO LIKE