
לפי הנתונים, בין השנים 2020 ל-2025 גדלה אוכלוסיית הילדים מתחת לגיל 18 בדרום ב-1.1%, תוספת של 303,969 ילדים. אמנם מדובר בעלייה לא גדולה, אך היא בולטת במיוחד על רקע הנתונים הארציים, שלפיהם אוכלוסיית הילדים בארצות הברית כולה הצטמצמה ב-2.4% באותה תקופה.
בשאר אזורי המדינה נרשמה מגמה הפוכה. במערב נרשמה הירידה החדה ביותר, עם יותר ממיליון ילדים פחות - צניחה של 5.7%. גם בצפון-מזרח ירדה אוכלוסיית הילדים ב-4.1%, ובמערב התיכון נרשמה ירידה של 3.9%.

רק אזור אחד בארה"ב רשם גידול במספר הילדים
לדברי החוקרים, הנתונים אינם משקפים רק את שיעור הילודה. חלק משמעותי מהשינוי נובע מהגירה פנימית, כאשר משפחות רבות עזבו בשנים האחרונות את מדינות הצפון והחופים ועברו להתגורר במדינות הדרום. המגמה הזו התחזקה במיוחד מאז תקופת מגפת הקורונה, אז מיליוני אמריקאים בחרו להעתיק את מקום מגוריהם.
גם האוכלוסייה הכללית בדרום גדלה בקצב מהיר יותר משאר המדינה. בין 2020 ל-2025 גדלה אוכלוסיית האזור ב-6%, בעוד שאוכלוסיית ארצות הברית כולה גדלה ב-3.1% בלבד. לפי החוקרים, העלייה במספר הילדים משקפת גם את העובדה שיותר צעירים ומשפחות בגיל הקמת משפחה בוחרים לעבור לדרום.
עם זאת, עדיין לא ברור מה חלקה של כל אחת מהסיבות לגידול במספר הילדים. החוקרים מציינים כי בשלב זה לא ניתן לקבוע כמה מהעלייה נובעת משיעורי ילודה גבוהים יותר וכמה ממעבר של משפחות מאזורים אחרים בארצות הברית.
עוד עולה מהנתונים כי עיקר הגידול נרשם בערים הגדולות בדרום. במחוזות המטרופוליניים גדלה אוכלוסיית הילדים ב-1.5%, תוספת של 361,757 ילדים בתוך חמש שנים. לעומת זאת, בערים הקטנות יותר בדרום נרשמה ירידה של 0.7%, ובאזורים הכפריים הצטמצמה אוכלוסיית הילדים ב-2.2%, שהם 39,508 ילדים פחות.
הנתונים ממחישים כיצד השינויים הדמוגרפיים שהחלו בתקופת הקורונה ממשיכים להשפיע על ארצות הברית גם כיום. בעוד שרוב אזורי המדינה מאבדים אוכלוסייה צעירה, הדרום ממשיך למשוך משפחות חדשות ולהיות האזור היחיד שבו מספר הילדים נמצא במגמת עלייה.