עשרות ארגונים יהודים-ליברליים מגנים את "עונת הבחירות המאופיינת בשנאת זרים"
ארגונים ואנשי דת יהודים, בעיקר ליברלים ורפורמים, פרסמו הצהרה בה גינו את התוכנית, בעיקר של הרפובליקנים, לפעול בנוקשות נגד הגירה בלתי חוקית

מערך של ארגונים יהודיים בעלי נטייה ליברלית, כולל האיגודים הרבניים של שני הזרמים הגדולים ביותר ביהדות אמריקה, הצטרפו ל-500 אנשי דת יהודים בגינוי "עונת בחירות המאופיינת בשנאת זרים, פחד ושקרים".

ההצהרה שפורסמה ביום רביעי על ידי אגודת הסיוע להגירה העברית, HIAS, ארגון יהודי מוביל בענייני הגירה. היה זה צעד חריג במסירת מסר פוליטי נוקב, הנראה מופנה בעיקר לאחד משני המועמדים לנשיאות – דונלד טראמפ, זאת כאשר ההצבעה המוקדמת כבר בעיצומה.

"בעונת בחירות המאופיינת בשנאת זרים, פחד ושקרים, אנו מתחייבים לעמוד בנחישות בסולידריות עם פליטים ומבקשי מקלט ולהגן על זכויותיהם ובטיחותם", נכתב בהצהרה, עליה חתמו הכנסת הרבנית הקונסרבטיבית, ועידת הרבנים הרפורמים המרכזית, האיחוד ליהדות רפורמית, המועצה הלאומית של נשים יהודיות, המועצה היהודית לענייני ציבור, תנועת היהדות המתחדשת ות'רועה, קבוצת זכויות אדם רבנית ליברלית, לצד יותר מ-500 אנשי דת.

קמפיין נגד דונלד טראמפ | צילום: AFP

"אנו קוראים לכל המועמדים לדחות את הפוליטיקה של שנאה ופחד, לדחות את הדחף לאטום את גבולותינו ולהפנות עורף לשכנינו וחברי הקהילה שלנו", נאמר בהצהרה.

ההצהרה לא הזכירה אף מועמד, למרות שהתוכן שלה נראה כמתייחס ישירות למדיניות שמתנוססת על הדגל של טראמפ וסגנו, הסנאטור ג'יי די ואנס, שהפכו את המאבק בהגירה בלתי חוקית לנדבך מרכזי במערכת החבירות שלהם. השניים הבטיחו, יחד עם בעלי בריתם, כי הרפובליקנים "יבצעו את הגירוש הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקאית".

טראמפ דיבר על הכנסת המהגרים למחנות לפני גירושם. הוא גם האשים באופן שקרי מהגרים מהאיטי באכילת חיות המחמד של שכניהם, והדגיש פשעים שבוצעו על ידי מהגרים בודדים.

יהודי אמריקה היו היסטורית בחזית המאבק למען זכויות מהגרים, לעתים קרובות בהשראת ההיסטוריה המשפחתית שלהם עצמם כמהגרים. ארגונים יהודיים מרכזיים בעשורים האחרונים פעלו למען זכויות מהגרים ורפורמה במערכת ההגירה.

כאשר טראמפ היה בתפקיד, מגוון רחב של ארגונים יהודיים גדולים מכל הזרמים מתחו ביקורת על כמה ממדיניות ההגירה השנויה במחלוקת שלו, כמו איסור הנסיעה משנת 2017 על מספר מדינות בעלות רוב מוסלמי.

יריבתו הדמוקרטית של טראמפ, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, הציעה גם היא אמצעי הגירה נוקשים יותר, והתחייבה לתמוך בהצעת חוק דו-מפלגתית לרפורמה בהגירה שהייתה מצמצמת את חציות הגבול, בין אמצעים מגבילים אחרים.

החותמים הנוספים היו נשות היהדות הרפורמית; 'בנד דה ארק: ג'ואיש אקשן', קבוצה לצדק חברתי; 'ג'ואיש וורלד ווטש', קבוצה המפקחת על רצח עם; קשת, קבוצת זכויות להט"ב; רשת סוכנויות השירות האנושי היהודיות; ו'ניו יורק ג'ואיש אג'נדה', קבוצת מדיניות ליברלית.

YOU MIGHT ALSO LIKE