עוד רפובליקני לשעבר מויסקונסין, מביע תמיכה בהאריס
שון ריילי, ראש עיריית וואקשה: "אני חושש מאוד מהכיוון שהמדינה שלנו תלך אליו אם דונלד טראמפ ייבחר לנשיאות. אני חושב שנצעד בדרך לאוטוריטריזם ופשיזם".

שון ריילי, ראש עיריית וואקשה, ויסקונסין, שהיה רפובליקני רוב חייו, הכריז ביום רביעי על תמיכתו בסגנית הנשיא קמלה האריס לנשיאות. זוהי הפעם הראשונה בחייו שהוא תומך במועמד דמוקרטי.

ריילי, בן 63, שמכהן כראש העיר מאז 2014, מסביר את המהלך הדרמטי: "אני חושש מאוד מהכיוון שהמדינה שלנו תלך אליו אם דונלד טראמפ ייבחר לנשיאות. אני חושב שנצעד בדרך לאוטוריטריזם ופשיזם".

התמיכה של ריילי היא משמעותית במיוחד עבור האריס, שמקדישה תשומת לב רבה לפרברי מילווקי. למרות שאזור זה נוטה לרפובליקנים, האוכלוסייה הצפופה שם מספקת מספר קריטי של קולות דמוקרטיים במדינת המפתח.

מחוז וואקשה, שבו חיים למעלה מ-400,000 תושבים, הוא המחוז השלישי בגודלו בוויסקונסין. בבחירות 2020, טראמפ זכה במחוז עם קצת פחות מ-60 אחוז מהקולות. מטה הבחירות של האריס משקיע משאבים רבים באזור בתקווה לצמצם את הפער.

ריילי, שכיהן בתפקיד לא-מפלגתי כראש העיר מאז 2014, תמיד הזדהה כרפובליקני. בבחירות 2016, הוא לא הצביע לטראמפ אך גם לא להילרי קלינטון. לאחר המתקפה על הקפיטול ב-2021, הוא התנער מהמפלגה הרפובליקנית והפך לעצמאי.

השבוע הוא השתתף בעצרת במחוז וואקשה, שבה הופיעה האריס יחד עם חברת הקונגרס לשעבר ליז צ'ייני מוויומינג, בניסיון לפנות לנשים שמרניות בפרברי מילווקי.

ההצבעה המוקדמת בוויסקונסין החלה ביום שלישי, וריילי מדווח שמבניין העירייה הוא יכול לראות תור ארוך של מצביעים על המדרכה. לדבריו, כ-800 איש מצביעים באופן אישי מדי יום.

ריילי הביע דאגה לגבי סיכויי הניצחון של האריס בוויסקונסין, מדינת קרב מכרעת שביידן ניצח בה ב-2020 בפער של פחות מ-21,000 קולות. הוא מודה שאולי היה צריך להביע את תמיכתו בהאריס מוקדם יותר, אך מאמין שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא.

YOU MIGHT ALSO LIKE