ג'ון קלי, ראש הסגל לשעבר של טראמפ: "טראמפ עונה להגדרה של 'פשיסט'"
בריאיונות ראש הסגל הוותיק ביותר של טראמפ, שהוא גנרל לשעבר, הזהיר מפני הנטיות הדיקטטוריות של הבוס לשעבר שלו

ג'ון פ. קלי, ראש הסגל הוותיק ביותר של דונלד טראמפ בבית הלבן, אמר בריאיון כי הבוס לשעבר שלו עונה להגדרה של פשיסט, יפעל כדיקטטור אם ייבחר שוב, חסר אמפתיה ואינו מבין את החוקה או את שלטון החוק.

קלי, גנרל בדימוס בדרגת ארבעה כוכבים, הצטרף בכך לאזהרתו של הגנרל בדימוס מארק מילי - יו"ר המטות המשולבים לשעבר של טראמפ - שהזהיר בספרו החדש של בוב וודוורד, "מלחמה", כי הנשיא לשעבר הוא "פשיסט עד לשורשיו" ו"האדם המסוכן ביותר למדינה הזו".

 

קלי, בראיון לסי-אן-אן באוקטובר 2023, אישר דיווחים קודמים לפיהם טראמפ כינה חיילים שנפצעו קשה או עונו כשבויי מלחמה "פראיירים" ואלה שנהרגו בקרב "לוזרים"

 

קלי אמר כי הוא חש מחויב לגנות את טראמפ בפומבי בשבועות שלפני בחירות 2024 בשל התבטאויותיו החוזרות ונשנות של טראמפ בנוגע לניצול כוח הרשות המבצעת, כולל הצבא במידת הצורך, כדי לחסל את "האויב מבפנים". "אני חושב שהסוגיה של שימוש בצבא נגד אזרחים אמריקאים היא אחד הדברים שהם מאוד, מאוד רעים - אפילו רק לומר את זה למטרות פוליטיות כדי להיבחר," אמר קלי.

במקביל, המגזין "אטלנטיק" דיווח כי טראמפ שיבח בפרטיות את הגנרלים של אדולף היטלר, באומרו בתקופת נשיאותו כי גם הוא רצה אנשים "שהיו נאמנים לו לחלוטין, שמצייתים לפקודות". דובר קמפיין טראמפ הכחיש את הדברים.

קלי, בראיון לסי-אן-אן באוקטובר 2023, אישר דיווחים קודמים לפיהם טראמפ כינה חיילים שנפצעו קשה או עונו כשבויי מלחמה "פראיירים" ואלה שנהרגו בקרב "לוזרים". בנובמבר האחרון, הביע קלי תמיהה על הפופולריות העיקשת של טראמפ במפלגה הרפובליקנית.

האזהרות של יועצי טראמפ לשעבר משחקות כעת תפקיד מרכזי במסר של קמפיין הריס, המציג את טראמפ כלא יציב ותאב כוח. הריס בילתה את יום שני בקמפיין במדינות המתנדנדות יחד עם חברת הקונגרס הרפובליקנית לשעבר ליז צ'ייני, שהפכה למבקרת קולנית של טראמפ לאחר פעולותיו סביב בחירות 2020.

הביקורת על טראמפ מצד אנשים ששירתו תחתיו הייתה בולטת במיוחד בקרב אלה עם רקע צבאי. ג'ים מאטיס, שר ההגנה לשעבר של טראמפ, אמר בהצהרה ב-2020: "דונלד טראמפ הוא הנשיא הראשון בחיי שאינו מנסה לאחד את העם האמריקאי - אפילו לא מעמיד פנים שהוא מנסה."

YOU MIGHT ALSO LIKE