בכירים אמריקאים אומרים: רוסיה השמיצה את טים וולץ, ועשויה ללבות אלימות לאחר ההצבעה
גורמי מודיעין מזהים את ידה של מוסקבה בסרטון מזויף המאשים את המועמד הדמוקרטי לסגן הנשיא בהתעללות בתלמיד לפני שנים

גורמי מודיעין אמריקאים חשפו ביום שלישי כי רוסיה יצרה סרטון מזויף המכפיש את טים וולץ, המועמד הדמוקרטי לסגן הנשיאות, וכי היא שוקלת ללבות אלימות במהלך ובעקבות הבחירות לנשיאות ארה"ב.

על פי הדיווח, התוכן המזויף האשים את וולץ, המכהן כמושל מינסוטה, בהתנהגות בלתי הולמת כלפי תלמידים בתקופה בה שימש כמורה ומאמן. הפרסומים זכו למיליוני צפיות ברשתות החברתיות, במה שנראה כניסיון להכפיש את וולץ לקראת הבחירות ב-5 בנובמבר.

הגורמים הרשמיים ציינו כי מדובר בניסיון המשמעותי ביותר מצד מדינה זרה להשפיע על בחירות 2024. לדבריהם, סוכנויות ממשלתיות רוסיות וקבלנים מטעמן, הפועלים בדרך כלל לטובת קמפיין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שוקלים לעורר אלימות פיזית בתקופה הרגישה שלאחר ההצבעה.

 

הפרסומים זכו למיליוני צפיות ברשתות החברתיות, במה שנראה כניסיון להכפיש את וולץ לקראת הבחירות ב-5 בנובמבר

 

"חלק ממאמצי ההשפעה הללו מכוונים להסית לאלימות ולערער את תקפותה של הדמוקרטיה כמערכת פוליטית, ללא קשר למנצח", אמר בכיר במודיעין לכתבים. הוא הוסיף כי רוסיה "מנסה פוטנציאלית להצית איומים כלפי עובדי קלפי, להגביר מחאות ואף לעודד הפיכתן לאלימות".

באחד הסרטונים המזויפים, אדם המציג את עצמו כ"מתיו מטרו" וטוען כי היה תלמידו של וולץ לפני עשרות שנים בתיכון במינסוטה, מעלה האשמות שקריות על התעללות. הסרטון זכה למיליוני צפיות ברשת X (טוויטר לשעבר). מתיו מטרו האמיתי, המתגורר כיום בהוואי, הכחיש כי הוא האדם המופיע בסרטון, וציין כי וולץ מעולם לא לימד אותו וכי ההאשמות בסרטון הן שקריות.

גורמי המודיעין הזהירו כי רוסיה, איראן וסין מוכנות טוב יותר לנצל הזדמנויות בתקופה שלאחר יום הבחירות, בין השאר בזכות לקחים שהפיקו ממחזור הבחירות ב-2020. הם הדגישו כי גורמים זרים עלולים להמשיך בניסיונות לערער את הדמוקרטיה האמריקאית, להצית מתחים חברתיים ולסייע למועמד המועדף עליהם.

בתגובה לדברים, יועץ בכיר בקמפיין טראמפ טען כי "יריבותיה של אמריקה בעולם רוצות עוד ארבע שנים של קמלה האריס החלשה", והזכיר את ניסיונות ההתנקשות של איראן בטראמפ ואת פריצת ההאקרים האיראנים לקמפיין שלו.

הדיווח מגיע בזמן שסקרים מראים מרוץ צמוד בין סגנית הנשיא קמלה האריס וטים וולץ לבין טראמפ וחבר הסנאט ג'יי.די. ואנס מאוהיו. טראמפ, שהפסיד לג'ו ביידן ב-2020, טרם התחייב לקבל את תוצאות הבחירות השנה ורמז כי הן עלולות להיות לא הוגנות.

YOU MIGHT ALSO LIKE