ביל גייטס הודה כי תמך בהאריס בתרומה של 50 מיליון דולר
גייטס אמר בהצהרה לניו יורק טיימס כי "הבחירות הפעם שונות", דבר המשקף שינוי משמעותי באסטרטגיה הפוליטית שלו

 

ביל גייטס, מהאנשים העשירים ביותר בעולם וממייסדי מיקרוסופט, תרם בחשאי כ-50 מיליון דולר לארגון ללא מטרות רווח "Future Forward USA Action", התומך בקמפיין הנשיאותי של סגנית הנשיא קמלה האריס, כך על פי מקורות המכירים את הנושא.

תרומה פוליטית משמעותית זו מסמנת שינוי מעמדתו ארוכת השנים של גייטס להימנע ממעורבות ישירה בפוליטיקה מפלגתית. התרומה נעשתה לזרוע ה"כסף האפל" של הארגון, שאינה נדרשת לחשוף את התורמים שלה, ובכך מבטיחה שהתרומה תישאר חסויה רשמית במסמכים הציבוריים.

בתגובה לשאלות בנוגע לתרומה, גייטס מסר הצהרה לניו יורק טיימס שבה, מבלי לאשר במפורש את התרומה, הכיר באופי הייחודי של הבחירות הנוכחיות. "אני תומך במועמדים המפגינים מחויברות ברורה לשיפור שירותי הבריאות, צמצום העוני ומאבק בשינויי האקלים בארה"ב וברחבי העולם," אמר גייטס. "הבחירות הפעם שונות, בעלות משמעות חסרת תקדים לאמריקאים ולאנשים הפגיעים ביותר ברחבי העולם."

 

מעורבות פוליטית זו מייצגת שינוי משמעותי עבור גייטס, שבעבר שמר על עמדה א-פוליטית במכוון כדי לשמר את אמינותו עם ממשלים דמוקרטיים ורפובליקניים כאחד

 

מקורות קרובים לגייטס מציינים כי הביע בשיחות פרטיות חששות לגבי ההשלכות האפשריות של כהונה שנייה של טראמפ. קרן ביל ומלינדה גייטס מודאגת במיוחד מקיצוצים אפשריים בתוכניות תכנון המשפחה והבריאות הגלובלית תחת ממשל טראמפ נוסף.

התרומה הגיעה לכאורה לאחר עידוד מילדיו של גייטס, רורי ופיבי, שבעצמם הפכו לתורמים דמוקרטיים פעילים. גם גרושתו, מלינדה פרנץ' גייטס, תרמה לזרוע הללא מטרות רווח של Future Forward במחזור בחירות זה.

Future Forward הובילה את מאמצי הפרסום נגד טראמפ בסתיו זה. הזרוע הללא מטרות רווח של הארגון תרמה מעל 170 מיליון דולר לחטיבת הסופר-פאק שלה, שאינה כפופה להגבלות על מסרי קמפיין מפורשים.

מעורבות פוליטית זו מייצגת שינוי משמעותי עבור גייטס, שבעבר שמר על עמדה א-פוליטית במכוון כדי לשמר את אמינותו עם ממשלים דמוקרטיים ורפובליקניים כאחד, במיוחד בעבודתו בתחום הפיתוח הגלובלי. ב-2019, הוא הצהיר במפורש על בחירתו להימנע מתרומות פוליטיות גדולות, באומרו "אינני רוצה לתפוס את המגהפון הענק הזה."

גייטס דן לכאורה בתרומתו התומכת בהאריס עם אנשים עשירים אחרים, כולל ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייק בלומברג, השוקל תרומה דומה. כאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתחום הפילנתרופיה, החלטתו של גייטס עשויה להשפיע על תורמים עשירים אחרים, במיוחד בקהילת "הבטחת התרומה" שהוא ייסד.

עיתוי התרומה הזו עשוי להשפיע על השבועות האחרונים של פרסום הקמפיין, למרות שהזרוע הללא מטרות רווח כפופה למגבלות מסוימות על מסרים פוליטיים מפורשים. חלק מהתומכים העשירים של האריס בחרו בתרומות אנונימיות דרך קבוצות "כסף אפל", מתוך דאגה מפני תגמול אפשרי מצד טראמפ, שאיים בעבר לפעול נגד התורמים הגדולים של האריס.

התפתחות זו מסמנת שינוי פוטנציאלי משמעותי באופן שבו פילנתרופים עשירים מעורבים במימון פוליטי במה שרבים רואים כשנת בחירות מכרעת.

YOU MIGHT ALSO LIKE