ההתפרצות הקטלנית הרב מדינתית של חיידק האי. קולי שכבר גבתה חיים, קשורה להמבורגר של מקדונלדס
עד כה דווח על כ-50 אנשים שנדבקו: 27 מקרי הדבקה אירעו בנברסקה ותשעה בקולורדו. גורמים רשמיים מעריכים כי המספר האמיתי של הנדבקים גבוה בהרבה

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) דיווח כי המבורגר רבע פאונד של רשת מקדונלדס נקשר להתפרצות רב-מדינתית של חיידק אי-קולי שגבתה לפחות חיי אדם אחד.

עד כה דווח על כ-50 אנשים שנדבקו, כאשר 27 מקרי הדבקה אירעו בנברסקה ותשעה בקולורדו. גורמים רשמיים מעריכים כי המספר האמיתי של הנדבקים גבוה בהרבה, מכיוון שלוקח שלושה עד ארבעה שבועות לקבוע אם אדם חולה הוא חלק מההתפרצות, וגם מפני שרבים מחלימים מבלי להיבדק לנוכחות החיידק.

 

ה-CDC פועל לזיהוי המרכיב הספציפי האחראי להתפרצות ומתמקד בשני מרכיבים: בצל טרי פרוס וקציצות בקר טריות

 

עשרה אנשים אושפזו - ביניהם ילד צעיר שאובחן עם תסמונת המוליטית אורמית, מצב מסוכן הפוגע בכלי הדם בכליות. אדם מבוגר אחד נפטר בקולורדו.

רוב האנשים שנדבקו דיווחו כי אכלו המבורגר רבע פאונד של מקדונלדס לפני שחלו. ה-CDC פועל לזיהוי המרכיב הספציפי האחראי להתפרצות ומתמקד בשני מרכיבים: בצל טרי פרוס וקציצות בקר טריות.

בתגובה, רשת המזון המהיר הסירה באופן יזום את הבצל והקציצות המשמשים להכנת ההמבורגרים מהסניפים במדינות המושפעות. כתוצאה מכך, המבורגר רבע פאונד לא יהיה זמין זמנית בחלק מהמדינות.

ההתפרצות החלה בסביבות ה-27 בספטמבר, ועד כה לא דווח על הדבקות בקליפורניה. מלבד נברסקה וקולורדו, אומתו הדבקות באורגון, מונטנה, ויומינג, יוטה, קנזס, מיזורי, איווה וויסקונסין.

ה-CDC ממליץ לכל מי שאכל לאחרונה המבורגר רבע פאונד של מקדונלדס וסובל מתסמינים חמורים של אי-קולי - כגון שלשול דמי, חום מעל 39 מעלות צלזיוס, הקאות עד כדי חוסר יכולת לשמור נוזלים, או סימני התייבשות - ליצור קשר עם איש מקצוע רפואי ומחלקת הבריאות במדינתו.

טרזה מוריי, מנהלת מחלקת הגנת הצרכן בקבוצת המחקר לאינטרס הציבורי, פרסמה הצהרה בתגובה להתפרצות וקראה ליצרני מזון, מפיצים וקמעונאים לעשות יותר כדי להגן על בריאות הציבור. לדבריה, רוב מקרי הזיהום באי-קולי נגרמים מנהלי תברואה לקויים, כמו עובדים שאינם רוחצים ידיים, גידולים הגדלים קרוב מדי לחוות חיות המזהמות את הקרקע והנגר בצואה, וכישלון חברות בעיבוד ובדיקה נאותים של מזון.

YOU MIGHT ALSO LIKE