נתוני ההצבעה המוקדמת מראים כי השינוי בגישת הרפובליקנים נושא פרי
שיעור ההצבעה השובר שיאים כולל מצביעים רפובליקנים, שנראה כי מגיבים למפנה של הנשיא לשעבר טראמפ - ממתיחת ביקורת על ההצבעה המוקדמת לעידודה

אמריקאים מצביעים בשיעורים חסרי תקדים בהצבעה מוקדמת לקראת הבחירות לנשיאות 2024, כולל מצביעים רפובליקנים שמגיבים בחיוב למסר החדש של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ המעודד הצבעה מוקדמת - שינוי דרמטי מעמדתו ב-2020.

עד כה, יותר מ-18 מיליון אמריקאים הצביעו בקלפי או בדואר, המהווים למעלה מ-10% מסך המצביעים לפני ארבע שנים. בג'ורג'יה, יותר מ-1.6 מיליון אנשים הצביעו אישית עד יום שלישי בבוקר - כמעט שליש מסך ההצבעה מלפני ארבע שנים. בצפון קרוליינה נרשמו 1.4 מיליון מצביעים, ובנבאדה, הרפובליקנים אף עקפו את הדמוקרטים בהצבעה אישית.

 

עד כה, יותר מ-18 מיליון אמריקאים הצביעו בקלפי או בדואר, המהווים למעלה מ-10% מסך המצביעים לפני ארבע שנים

 

טראמפ, שב-2020 תקף את ההצבעה המוקדמת וטען ללא ביסוס שהיא רוויה בהונאות, שינה את גישתו באופן דרמטי. "אם יש לכם פתק הצבעה, החזירו אותו מיד," אמר לקהל בעצרת באטלנטה ב-15 באוקטובר. רבים במפלגה הרפובליקנית קישרו בין התקפותיו על ההצבעה המוקדמת ב-2020 לבין הפסדי המפלגה, במיוחד בבחירות המשנה בג'ורג'יה שעלו למפלגה בשליטה בסנאט.

הדמוקרטים מאמצים את ההצבעה המוקדמת כבר שנים, בחלקו כי היא משאירה פחות להזדמנות ביום הבחירות, כשלוחות זמנים עמוסים, מזג אוויר גרוע או מחלה עלולים למנוע מאנשים להגיע לקלפיות. היא גם מאפשרת למטות הבחירות להתמקד במצביעים שטרם הצביעו.

עם זאת, המומחים מזהירים מפני הסקת מסקנות מוקדמות מדי. מייקל מקדונלד, מדען מדיני מאוניברסיטת פלורידה, מציין כי רוב המצביעים המוקדמים הם מצביעים קבועים שבעבר הצביעו ביום הבחירות או בדואר, ולא בהכרח מצביעים חדשים. הוא גם מציין שצעירים, שנוטים להצביע עבור האריס, בדרך כלל מצביעים מאוחר יותר.

בעוד טראמפ מעודד הצבעה מוקדמת אישית, המסר שלו לגבי הצבעה בדואר נותר מעורב. בפנסילבניה, פקידים רפובליקנים מעודדים את תומכיהם להצביע בדואר, אך במקביל מגישים תביעות משפטיות לפסילת קולות בדואר בשל בעיות טכניות.

בנבאדה, הדמוקרטים מהווים 43% מההצבעות בדואר בעוד הרפובליקנים מהווים כ-30%, אך בהצבעה אישית הרפובליקנים מובילים עם 52% לעומת 28% לדמוקרטים.

YOU MIGHT ALSO LIKE