פרשה נוספת מתפוצצת: מנכ"ל אברקרומבי אנד פיץ' נעצר בחשד לסחר במין
מייק ג'פריס בן זוגו מת'יו סמית' וגבר נוסף נעצרו ביום חמישי בחשד לסחר בבני אדם וזנות בארצות הברית וברחבי העולם

מייק ג'פריס, המנכ"ל לשעבר של מותג האופנה היוקרתי אברקרומבי אנד פיץ', נעצר בחשד לסחר בבני אדם וזנות בין-מדינתית.

מתיו סמית', בן זוגו הבריטי של ג'פריס, וגבר נוסף, ג'ים ג'ייקובסון, נעצרו גם הם ביום חמישי באותה הפרשה, על פי דיווח ברשת החדשות ABC.

שלושת הגברים מואשמים בניצול מיני והתעללות בגברים צעירים במסיבות שאירחו בארה"ב וברחבי העולם.

מייק ג'פריס, לשעבר מנכ"ל אברקרומבי אנד פיץ'

תובעים במחוז המזרחי של ניו יורק הודיעו בינואר כי פתחו בחקירה פלילית לאחר שמספר גברים טענו בפומבי כי הותקפו על ידי ג'פריס ובן זוגו, בני 80 ו-61.

ג'פריס ובן זוגו ארוך השנים הואשמו בתחקיר מטלטל של ה-BBC בסחר בבני אדם בין השנים 2009 ל-2015. הם הכחישו את ההאשמות.

המאשימים ברט פול ודייוויד ברדברי טענו כי גויסו ל'הזדמנויות דוגמנות' דרך מתווך - ג'ייקובסון - אך מצאו את עצמם מנוצלים מינית. לאחר מכן, עשרות גברים טענו כי נעשתה אליהם פנייה ואולצו להשתתף במסיבות מין שאורגנו לשעשועו של ג'פריס.

באוקטובר, המאשים ברדברי הגיש תביעה נגד הקמעונאית בגין המעשים המיוחסים לזוג.

ברדברי הגיש את התביעה בבית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז הדרומי של ניו יורק, וטען כי לג'פריס היו סוכני דוגמנות שסרקו את האינטרנט ומקומות אחרים כדי לזהות גברים צעירים ואטרקטיביים המבקשים להיות הפנים הבאות של אברקרומבי.

לעתים קרובות, דוגמנים פוטנציאליים אלה הפכו לקורבנות סחר בבני אדם, נשלחו לניו יורק ולחו"ל והותקפו על ידי ג'פריס וגברים אחרים, הכל תחת המסווה שהם גויסו להפוך לדוגמן הבא של אברקרומבי, כך על פי התביעה.

צילום: Getty Images

"ג'פריס היה כה חשוב לרווחיות המותג שניתנה לו אוטונומיה מלאה לבצע את תפקידו כמנכ"ל כראות עיניו, כולל באמצעות סחר בבני אדם בינלאומי בוטה והתעללות בדוגמנים פוטנציאליים של אברקרומבי", נטען בתביעה.

ג'פריס, שעזב את אברקרומבי ב-2014, ספג ביקורת על השיווק המיני של החברה, כולל שלטי חוצות ודוגמנים שריריים שהרחיקו לקוחות פוטנציאליים שלא התאימו לתדמית שלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE