שולחנות ריקים ועלויות גואות מביאים יותר מסעדות לפשיטת רגל
רד לובסטר, רוטי ורשתות נוספות סוגרות סניפים עם עלייה בהגשת בקשות לפשיטת רגל לפי צ'פטר 11

רשתות מסעדות אמריקאיות נמצאות במשבר חסר תקדים, עם מספר שיא של בקשות לפשיטת רגל ב-2024, המזכיר את המשבר של שנת 2020 בתקופת הקורונה. הדוגמה העדכנית ביותר היא רוביוס קוסטל גריל, רשת קליפורנית בת 41 שנה, שהגישה בקשה להגנה מפשיטת רגל ביוני האחרון.

לפי ניתוח של BankruptcyData.com, השנה מסתמנת כשנת שיא בפשיטות רגל של מסעדות, מלבד שנת 2020. בין הרשתות שהכריזו על פשיטת רגל השנה נמצאות רד לובסטר, הוקרס אסיאן סטריט פוד, טיחואנה פלטס ורוטי.

 

חברות השקעה כמו Fortress Investment Group, שרכשה את רד לובסטר לאחר פשיטת הרגל, מנסות להציל מותגים על ידי צמצום תפריטים, סגירת סניפים לא רווחיים והתייעלות

 

הסיבות למשבר מגוונות: ירידה בכמות הסועדים, עלויות תפעול גבוהות, ריביות גבוהות שפוגעות ברשתות שהתמקדו בצמיחה על חשבון רווחיות, ועייפות הצרכנים ממחירים גבוהים. נתוני חברת המחקר Black Box Intelligence מראים ירידה של 3.3% בתנועת לקוחות במסעדות בארה"ב עד אוקטובר 2024, כאשר במסעדות מזדמנות הירידה חדה אף יותר - 4.5%.

רשת רוטי מדגימה את עומק המשבר: מ-42 סניפים בשש ערים בתחילת 2020, הרשת נאלצה לסגור עשרות סניפים ולצמצם פעילות לשלוש ערים בלבד. בוושינגטון די.סי., המכירות עדיין נמוכות ב-30% מרמתן טרום המגפה.

מומחי התעשייה מזהירים שרשתות קטנות עם פחות מ-50 סניפים, שאינן נהנות מיתרונות לגודל, הן הפגיעות ביותר. גם רשתות ותיקות המתקשות להתאים עצמן לטעמי הצרכנים העכשוויים נמצאות בסיכון.

חברות השקעה כמו Fortress Investment Group, שרכשה את רד לובסטר לאחר פשיטת הרגל, מנסות להציל מותגים על ידי צמצום תפריטים, סגירת סניפים לא רווחיים והתייעלות. עם זאת, מורגן מקלור, מנהל בכיר בחברה, מזהיר כי "הכאב יימשך עוד זמן מה."

למרות המשבר, ענף המסעדנות האמריקאי, המוערך ביותר מטריליון דולר, ממשיך להתפתח עם פתיחה ממוצעת של 3,700 מסעדות חדשות מדי חודש ב-2024. עם זאת, המומחים צופים כי מגמת פשיטות הרגל תימשך גם בשנה הקרובה, במיוחד לאור הזהירות הגוברת של בנקים וקרנות השקעה פרטיות בהשקעות בענף.

YOU MIGHT ALSO LIKE