נראה שהאריס תהיה המועמדת הדמוקרטית שקיבלה הכי פחות תמיכה מיהודי ארה"ב: סקר
תוצאות הסקר מצביעות על כך שרבים מהמצביעים היהודים מתקשים מאוד מעמדותיה הלא ברורות כלפי ישראל, ולכן הם שוקלים ברצינות להצביע לראשונה בחייהם לרפובליקנים

סקר אחרון ממכון מנהטן מצביע על כך שסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס צפויה להשיג תוצאות גרועות יותר בקרב בוחרים יהודים בבחירות הקרובות מאשר כל מועמד דמוקרטי קודם לנשיאות, על פי התוצאות מתחילת אוקטובר.

הסקר שאל 658 בוחרים יהודים ברחבי ארה"ב על דעותיהם לגבי הבחירות הקרובות, סוגיות העומדות בפני הקהילה היהודית, ונושאים ציבוריים אחרים.

בעבר, בוחרים יהודים תמכו בעיקר במפלגה הדמוקרטית, אך חששות מעלייה באנטישמיות וחוסר תמיכה בישראל בתוך המפלגה גורמים לחלקם לשקול מחדש את עמדתם.

קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב

הסקר מצא שהאריס מתקשה בנושאים כמו "ביטחון, ישראל ואנטישמיות" בהשוואה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, יריבה הרפובליקני, שהביע תמיכה גלויה בישראל – במילים ובמעשים.

רוב הבוחרים היהודים תומכים בישראל, כאשר רק 5% מתנגדים לה, מה שמוביל רבים לשקול מחדש את תמיכתם בבחירות.

השקפה על עניינים ציבוריים

בוחרים יהודים מזדהים מאוד עם הדמוקרטים בנושאי הפלות; אפילו רבים מהרפובליקנים היהודים מזדהים כתומכי זכות הבחירה. עם זאת, דעותיהם על הגירה ומדיניות כלכלית אינן מתיישרות עם אף אחת מהמפלגות, על פי המחקר.

הסקר הצביע על כך שבוחרים יהודים מודאגים מההוצאות הממשלתיות אך תומכים בהעלאת מיסים לבעלי הכנסות גבוהות.

בנושא ההגירה, הם מוצגים כתומכים בהתרת כניסתם של עובדים מיומנים לארה"ב, אך רוצים שהממשלה תהיה יותר פעילה בבדיקת המועמדים. בנוגע לפשיעה, רוב הבוחרים היהודים מזדהים עם הרפובליקנים, ומרגישים שמערכת המשפט הנוכחית מקלה מדי.

נושא נוסף שהודגש הוא תמיכתם של בוחרים יהודים בחוקים האוסרים על עטיית מסכות פנים במהלך הפגנות, במיוחד בעקבות הפגנות פרו-פלסטיניות אחרונות בהן מפגינים רעולי פנים הואשמו בהפחדת סטודנטים יהודים ואחרים.

בנוסף, רוב הבוחרים היהודים חושבים שהתקשורת מציגה את ישראל באופן לא הוגן ושארה"ב לא מעניקה מספיק תשומת לב לארגונים יהודיים, כמו הליגה נגד השמצה, הוועד היהודי-אמריקאי, או המאבק באנטישמיות.

התוצאה היא שיותר בוחרים יהודים פתוחים כעת לתמיכה במפלגה הרפובליקנית בבחירות, בעוד שרק שליש מדווחים שהם עדיין יתמכו בדמוקרטים.

הסקר נערך באמצעות מדגם שנלקח מקובץ בוחרים לאומי ופאנלים מקוונים, ואז שוקלל כדי להתאים לאוכלוסיית הבוחרים היהודים הסבירים מבחינת מגדר, גיל והשכלה אקדמית. התשובות נאספו באמצעות שיטות מעורבות, כולל SMS למערכת אינטרנטית ופנייה מקוונת. שולי הטעות של הסקר הם +/- 3.8%.

YOU MIGHT ALSO LIKE