האריס וטראמפ בתיקו צמוד בסקר בשבע מדינות, כאשר חלק מהבוחרים עדיין מתלבטים
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עוצמתי באריזונה בעוד סגנית הנשיא קמלה האריס מובילה בג'ורג'יה, על פי סקר של הוושינגטון פוסט ובית הספר שאר למדיניות וממשלה

סקר חדש של הוושינגטון פוסט ובית הספר שאר מגלה תמונת מצב מרתקת של המרוץ לנשיאות ארה"ב בין סגנית הנשיא קמלה האריס לנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הסקר, שנערך בשבע מדינות מפתח, מראה תיקו כמעט מוחלט בין שני המועמדים, כאשר 47% מהבוחרים הרשומים תומכים בכל אחד מהם.

הסקר מתמקד בקבוצה משמעותית של בוחרים שעדיין לא התחייבו לאף מועמד, ושהצבעתם עשויה להכריע את תוצאות הבחירות. בהשוואה לסקר דומה שנערך באביב, חלה עלייה בתמיכה בהאריס, בעוד שהתמיכה בטראמפ נשארה יציבה יחסית.

 

קבוצה משמעותית של בוחרים עדיין לא התחייבו לאף מועמד, והצבעתם עשויה להכריע את תוצאות הבחירות

 

טראמפ מראה עוצמה באריזונה, שם הוא מוביל בשישה אחוזים בקרב בוחרים רשומים. לעומת זאת, האריס מובילה בג'ורג'יה בשישה אחוזים. בשאר המדינות המתנדנדות - מישיגן, פנסילבניה וויסקונסין - האריס מובילה בשוליים קטנים, אך בתוך טווח הטעות הסטטיסטי.

הסקר מדגיש את חשיבותם של התומכים הלא נלהבים עבור שני המועמדים. רק 13% מהתומכים ה"סבירים" של האריס אומרים שיהיו נלהבים אם תנצח, בעוד ש-11% מהתומכים ה"סבירים" של טראמפ אומרים אותו דבר לגביו.

בקרב הבוחרים ההיספנים, האריס מובילה ב-22 נקודות אחוז בשבע המדינות, מעט פחות מהיתרון של ביידן ב-2020. בקרב הבוחרים השחורים, האריס מובילה ב-82% לעומת 12% לטראמפ, פער קטן יותר מזה של ביידן לפני ארבע שנים.

הפער המגדרי בין המועמדים עומד על 14 נקודות אחוז, כאשר האריס מובילה בקרב נשים בשבע נקודות, וטראמפ מוביל בקרב גברים באותו שיעור. הפער הגדול ביותר נמצא בקרב בוחרים צעירים, עם נשים מתחת לגיל 30 המעדיפות את האריס ב-20 נקודות, בעוד גברים מתחת לגיל 30 מעדיפים את טראמפ ב-15 נקודות.

השכלה היא קו החלוקה העיקרי בקרב בוחרים לבנים, כאשר בעלי תואר אקדמי תומכים בהאריס ב-50% לעומת 45%, בעוד שבוחרים ללא תואר תומכים בטראמפ ביחס של כמעט 2 ל-1.

נושאים כמו איומים על הדמוקרטיה, הכלכלה ואינפלציה מדורגים גבוה בחשיבותם עבור הבוחרים. יותר בוחרים סומכים על טראמפ בטיפול באיומים על הדמוקרטיה (43% לעומת 40% להאריס), מה שעשוי להוות בעיה עבור האריס.

הסקר מראה כי 65% מהבוחרים חושבים שטראמפ יעשה "שינויים יסודיים במדינה", בעוד שרק 47% חושבים כך על האריס. עם זאת, הבוחרים במדינות אלה מודעים היטב לחשיבות הצבעתם, כאשר שלושה מכל ארבעה אומרים שזה גורם להם להרגיש מועצמים שקולם יכול להשפיע על התוצאה.

לסיכום, הסקר מציג תמונה של מרוץ צמוד ביותר, כאשר כל קול במדינות המפתח עשוי להכריע את תוצאות הבחירות. עם שבועיים של קמפיין שנותרו, שני המועמדים יצטרכו להתמקד בגיוס תמיכה מהבוחרים המתלבטים ובהבטחת הופעה גבוהה של תומכיהם ביום הבחירות.

YOU MIGHT ALSO LIKE