ממשל ביידן מציע אמצעי מניעה ללא מרשם בחינם
ההצעה תרחיב את הכיסוי החינמי במסגרת חוק הטיפול בר השגה (Affordable Care Act) כך שיכלול גלולות למניעת הריון, אמצעי מניעה חירומיים וקונדומים

הבית הלבן מתכנן להציע הרחבה משמעותית של הנגישות לאמצעי מניעה חינמיים עבור אנשים המכוסים בתוכניות ביטוח בריאות פרטיות. ההצעה, שצפויה להתפרסם שבועיים לפני הבחירות, מדגישה את אחד הנושאים הפופולריים ביותר של המפלגה הדמוקרטית.

על פי ההצעה, תוכניות הבריאות יחויבו לכסות אמצעי מניעה ללא מרשם, כולל גלולות יומיות, אמצעי מניעה חירומיים וקונדומים. זהו צעד משמעותי שנועד להרחיב את הבחירה של אמצעי מניעה חינמיים, בתגובה לתלונות על כך שאנשים המחפשים סוג ספציפי של אמצעי מניעה נתקלים לעתים קרובות בעלויות משמעותיות.

 

הדמוקרטים מקווים שהנושא יסייע למפלגה לא רק להביס את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אלא גם לשמור על השליטה בסנאט ולכבוש מחדש את בית הנבחרים

 

סגנית הנשיא קמלה האריס הפכה את זכויות הרבייה לנושא מרכזי במסע הבחירות שלה, והדמוקרטים מקווים שהנושא יסייע למפלגה לא רק להביס את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אלא גם לשמור על השליטה בסנאט ולכבוש מחדש את בית הנבחרים. בחירות נובמבר הקרובות הן הראשונות מאז שבית המשפט העליון ביטל את הזכות החוקתית להפלה ביוני 2022, מה שהוביל לשינוי דרמטי בנוף הבריאות הרבייתית במדינה.

התוכנית של ממשל ביידן תרחיב גם את בחירת אמצעי המניעה החינמיים. כיום, חברות הביטוח נדרשות לכסות רק תרופה אחת בכל קטגוריה של אמצעי מניעה. על פי ההצעה החדשה, המבטחים יצטרכו לכסות את כל התרופות המאושרות, אלא אם כן יש להן תחליף טיפולי שמכוסה, מה שיוביל ליותר מותגים של גלולות למניעת הריון ומבחר רחב יותר של התקנים תוך-רחמיים (IUDs) הזמינים בחינם.

יועצי הבית הלבן מגדירים את ההצעה כ"הרחבה המשמעותית ביותר של כיסוי אמצעי מניעה במסגרת חוק הטיפול בר השגה מזה יותר מעשור". אם תאושר, ההצעה תרחיב את הנגישות עבור 52 מיליון נשים בגיל הפוריות המכוסות בתוכניות בריאות פרטיות.

תומכי בריאות רבייתית טוענים כי הנגישות הקלה לאמצעי מניעה חשובה יותר מתמיד באמריקה שלאחר פסק הדין רו נגד וייד, שבה רוב ההפלות אסורות ביותר מתריסר מדינות. מאז פסיקת בית המשפט העליון, שמרנים קיצוניים ניסו להגביל את הגישה לחלק מצורות אמצעי המניעה על ידי הפצת מידע מוטעה על אופן פעולתן של שיטות שונות.

התוכנית המוצעת תצטרך לעבור תקופת הערות של 60 יום, ולעתים קרובות לוקח חודשים עד שנים לסוכנויות פדרליות להגיב להערות על חוק ולפרסם תוכנית סופית. עם זאת, גורמים בכירים בממשל מתעקשים כי סיום החוק בחודשים הקרובים יהיה אפשרי.

ביולי 2023, מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את גלולת מניעת ההריון הראשונה ללא מרשם בארצות הברית, צעד שהיווה ציון דרך במאמץ בן עשרות שנים להקל על השגת גלולות למניעת הריון. עם זאת, עלו חששות כי התרופה עשויה להיות מחוץ להישג ידם של אלה שיכולים להפיק ממנה את התועלת הרבה ביותר, מכיוון שמבטחים רבים לא נדרשו לכסות את הגלולה ללא מרשם.

הצעת הבית הלבן מייצגת צעד משמעותי בהרחבת הנגישות לאמצעי מניעה ומדגישה את חשיבות הנושא בזירה הפוליטית והחברתית האמריקאית

YOU MIGHT ALSO LIKE