ניצולת פסטיבל נובה, שיראל גולן, התאבדה ביום הולדתה ה-22
המשפחה מאשימה את המדינה בהתעלמות מהפרעת PTSD בה נאבקה שיראל מאז הטבח

טרגדיה נוספת פקדה את ישראל כאשר שיראל גולן, ניצולת הטבח של חמאס בפסטיבל המוזיקה סופרנובה ב-7 באוקטובר 2023, שמה קץ לחייה ביום הולדתה ה-22. משפחתה ההמומה מסרה כי גולן נאבקה בהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) מאז האירוע הנורא, שבו נרצחו כ-1,200 ישראלים ו-250 נחטפו.

 

אחיה, אייל, סיפר כי הבחין בסימני PTSD אצל אחותו, כמו הסתגרות והתרחקות מחברים

 

גולן, הצעירה מבין חמישה אחים, נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בפורת שבמרכז הארץ ביום ראשון. אחיה, אייל, סיפר לתקשורת הישראלית כי הבחין בסימני PTSD אצל אחותו, כמו הסתגרות והתרחקות מחברים. הוא ביקש ממנה לדאוג לעצמה, אך לא שיער שזו תהיה הפעם האחרונה שיראה אותה בחיים.

המשפחה מאשימה את ממשלת ישראל בהתעלמות מהניצולים. אייל טען בכאב כי "אם המדינה הייתה מטפלת בה, כל זה לא היה קורה". הוא הוסיף כי אחותו אמרה שלא קיבלה עזרה מהמדינה, אלא רק מעמותת "שבט נובה", המסייעת לניצולי הפסטיבל.

בראיון לג'רוזלם פוסט, אייל הטיח האשמות קשות במדינה, באומרו: "המדינה הרגה את גולן. אם המדינה לא תתעורר, יהיו עוד מקרים כאלה". הוא סיפר כי אמם פרשה מוקדם מעבודתה כדי להיות קרובה לבתה ולעזור לה להתמודד עם ה-PTSD, אך למרבה הצער, זה לא הספיק כדי להציל אותה.

אייל שיתף את הסיפור המצמרר של אחותו מיום הטבח. היא הצטרפה לחברים ברכב כדי לברוח, אך פתאום חשה תחושה רעה לגבי הנסיעה ויצאה מהרכב. "כל מי שהיה ברכב נרצח. אחת עשרה אנשים נרצחו שם. זה היה רכב מוות", סיפר אייל בכאב. שיראל עברה לרכב משטרה שלקח אותה לכפר מימון, וכך ניצלו חייה.

 

היא הצטרפה לחברים ברכב כדי לברוח, אך פתאום חשה תחושה רעה לגבי הנסיעה ויצאה מהרכב. "כל מי שהיה ברכב נרצח. אחת עשרה אנשים נרצחו שם. זה היה רכב מוות"

 

משרד הרווחה והשירותים החברתיים הכחיש את טענות המשפחה, וטען כי גולן "הוכרה וטופלה במערכת הרווחה עוד לפני ה-7 באוקטובר ובמיוחד אחריו", כך על פי דיווח ב-Ynet.

מותה הטראגי של שירל גולן מדגיש את ההשלכות ארוכות הטווח של טרור ואת הצורך הדחוף בתמיכה נפשית מקיפה לניצולי אירועים טראומטיים. הוא מעלה שאלות קשות לגבי המענה של מערכות הבריאות והרווחה בישראל לצרכים הנפשיים של אזרחים שחוו טראומה קשה.

סיפורה של גולן מזכיר לנו את המחיר האנושי הכבד של הסכסוך המתמשך במזרח התיכון ואת הצורך בפתרונות ארוכי טווח שיבטיחו שלום וביטחון לכל תושבי האזור. הוא גם מדגיש את החשיבות של מודעות ציבורית לבריאות הנפש ואת הצורך בתמיכה קהילתית לאלו הסובלים מ-PTSD.

שירל גולן מותירה אחריה הורים וארבעה אחים גדולים, ומותה מהווה תזכורת כואבת לצלקות הבלתי נראות שנותרות זמן רב לאחר שהדי הקרב שככו.

YOU MIGHT ALSO LIKE