רויאל קריביאן מסתבכת אחרי שמצלמה נסתרת אותרה בשירותים
חברת הספנות הפופולריות נמצאת במרכזה של חקירה בגין מידע מטריד לפיו ייתכן שיותר מ-900 בני אדם נפלו קורבן למצלמה נסתרת

נוסעת של רויאל קריביאן אינטרנשיונל הגיש תביעה ייצוגית נגד החברה ואיש צוות לשעבר שלה לאחר שייתכן שעד 960 אנשים נפלו קורבן למצלמה נסתרת בשירותים על הספינה הפופולרית.

התביעה הוגשה למחוז הדרומי של פלורידה ביום שלישי בשמה של הנוסעת 'ג'יין דו' ששטה בספינה  Symphony of the Seas.

הגשתה מגיעה כחודש לאחר שהעובד ארווין ג'וזף מירסול מהפיליפינים הודה באשמת הפקת פורנוגרפיית ילדים ונידון ל-30 שנות מאסר בכלא פדרלי.

אורח על הספינה גילה מצלמה נסתרת מוצמדת לדלפק מתחת לכיור בשירותים שלהם ב-25 בפברואר ודיווח על כך לביטחון הספינה. מירסול, סדרן תאים, נעצר עד שהספינה עגנה בנמל אוורגליידס בפורט לודרדייל, לפי משרד התובע של ארצות הברית במחוז הדרומי של פלורידה.

רשויות אכיפת החוק מצאו מספר רב של סרטונים של ילדים בגילאי 2 עד 17 במצבי לבוש שונים במכשירים האלקטרוניים שלו, לפי המשרד. אך המעקב של מירסול לא הוגבל לילדים, על פי התביעה.

"על סמך מידע ואמונה, מירסול העביר ו/או העלה תמונות של התובעת כשהיא לא לבושה ומבצעת פעילויות פרטיות, לצדדים שלישיים ו/או לרשת האינטרנט העולמית, כולל, אך לא מוגבל לרשת האפלה [דארק נט], ללא ידיעתה או הסכמתה המוקדמת של התובעת", נכתב בתלונה.

מירסול לכאורה הסתתר מתחת למיטות של נוסעים כדי לרגל אחריהם וצילם אותם בזמן שהתקלחו, טוענת התביעה.

התביעה טוענת כי רויאל קריביאן "הייתה צריכה לדעת שתקיפות מיניות היו צפויות באופן סביר בהתחשב בשכיחות של תקיפות מיניות על ספינות הקרוזים של RCCL", וכי החברה הייתה צריכה להזהיר את האורחים ולהדריך כראוי את הצוות.

לפי התביעה, היו בסך הכל 26 תקיפות מיניות ואונס שדווחו במהלך שיוטי RCCL ב-2023; ו-22 תקיפות מיניות שדווחו במהלך שיוטי RCCL ב-2022. היו 131 טענות לתקיפה מינית על ספינות קרוז ב-2023, עלייה מ-87 ב-2022 ו-101 ב-2019.

לפי התלונה, חברת הקרוזים לא יידעה נוסעים אחרים בחדרים שטופלו על ידי מירסול בין ה-1 בדצמבר 2023 ל-26 בפברואר 2024. עד 960 נוסעים יכלו להיות מצולמים, טוענת התביעה.

"תקיפות מיניות, כולל מציצנות, על ספינות קרוז נמצאות בשיא כל הזמנים וצריך לטפל בכך", אמר ג'ייסון מרגוליס, עורך דין מפירמת Lipcon, Margulies & Winkleman, P.A., המייצג את התובעת.

"רויאל קריביאן נודע לה על הבעיה הזו במרץ 2023 כאשר נמצאה מצלמה נסתרת בשירותים ציבוריים על סיפון הבריכה באחת מספינותיה, אך נראה שהיא לא עשתה דבר מאז כדי להגן על נוסעיה מהישנות מקרים כאלה – כמו המקרים הללו שנמשכו כמעט שלושה חודשים, במהלך 12 הפלגות, וכללו עד 960 נוסעים כולל ילדים רבים", אמר מרגוליס.

"מי יודע כמה תמונות פורנוגרפיות של אינספור נוסעים תמימים אלה יסתובבו באינטרנט לנצח כי רויאל קריביאן נכשלה בהגנה על פרטיותם ואפשרה למירסול להפוך את הנוסעים הללו לקורבנות".

YOU MIGHT ALSO LIKE