מודיעין אמריקאי שדלף מרמז כיצד ישראל מתכוננת לתקוף את אירן
גורמים רשמיים אמריקאים מנסים לקבוע את מקור הדליפה, המתארת תרגילים צבאיים והצבת נשק, ועד כמה היא עלולה להיות מזיקה

שני מסמכי מודיעין אמריקאיים מסווגים ביותר דלפו, חושפים פרטים על הכנות צבאיות של ישראל לתקיפה אפשרית באיראן. המסמכים, שהוכנו על ידי הסוכנות הלאומית למודיעין גיאוגרפי, החלו להתפשט באפליקציית טלגרם ביום שישי.

המסמכים מפרטים תרגיל צבאי ישראלי שנערך ב-15 באוקטובר, אשר כלל אימוני תדלוק אווירי וחילוץ והצלה. התרגיל כלל כוח בגודל דומה לזה שישראל השתמשה בו בתקיפה בתימן ב-29 בספטמבר. המסמכים מתארים גם את הכנתם של טילים בליסטיים ארוכי טווח המשוגרים מהאוויר, טילי אוויר-קרקע, מטוסי תדלוק אווירי וכלי טיס תומכים אחרים. בנוסף, מוזכר כי ישראל מבצעת מעקב חשאי על איראן באמצעות כטמ"מים.

 

הדליפה חושפת את המידה שבה ארצות הברית מרגלת אחר אחת מבעלות בריתה הקרובות ביותר

 

גורמים רשמיים אמריקאים פועלים כדי לקבוע את מקור הדליפה והיקפה. הדעות חלוקות לגבי חומרת הדליפה, כאשר חלק מאמינים שהנזק מוגבל אם לא יתגלו מסמכים נוספים, בעוד אחרים טוענים שכל חשיפה של תוכניות מלחמה של בעלת ברית היא בעיה רצינית. הדליפה חושפת את המידה שבה ארצות הברית מרגלת אחר אחת מבעלות בריתה הקרובות ביותר.

התקיפה הישראלית הפוטנציאלית צפויה כתגובה להתקפה איראנית לאחרונה, שהייתה בעצמה תגובה לתקיפה ישראלית. הנשיא ביידן רמז על ידיעה לגבי תוכניות ישראל אך סירב לספק פרטים. ישנם רמזים להבנה בין ביידן לנתניהו לגבי בחירת המטרות, כאשר ביידן הזהיר בעבר מפני תקיפת מתקנים גרעיניים ואנרגטיים של איראן.

בהשוואה לדליפות קודמות, כמו דליפת הדיסקורד לפני שנתיים שחשפה כמות גדולה של חומר מסווג, אם הדליפה הנוכחית מוגבלת לשני מסמכי לוויין אלה, היא תהיה הרבה פחות מזיקה

YOU MIGHT ALSO LIKE