חברת הקונגרס רשידה טליב מאשימה את רשת הסופרמרקטים קרוגר בשימוש בטכנולוגיה לתמחור מפלה
טליב הביעה חשש כי תוויות מחיר דיגיטליות עלולות לאפשר תמחור דינמי, העלאת מחירים של מוצרים חיוניים בהתבסס על תנאים בזמן אמת

חברת הקונגרס הדמוקרטית רשידה טליב ממישיגן האשימה את רשת הסופרמרקטים קרוגר בשימוש בטכנולוגיה שעלולה להוביל לתמחור דינמי ומפלה. במכתב שפורסם ברשתות החברתיות, טליב טענה כי קרוגר עלולה להשתמש בתוויות מדף אלקטרוניות (ESLs) כדי לנצל צרכנים במצבי חירום. היא הביעה חשש כי תוויות מחיר דיגיטליות עלולות לאפשר תמחור דינמי, העלאת מחירים של מוצרים חיוניים בהתבסס על תנאים בזמן אמת. בנוסף, טליב טענה כי השימוש בתוכנת זיהוי פנים עלול לאפשר בניית פרופילים על לקוחות ותמחור מפלה. לדבריה, טכנולוגיות אלו עלולות ליצור קשיים לתושבים, במיוחד באזורים עם מעט חנויות מכולת.

 

טליב טענה כי השימוש בתוכנת זיהוי פנים עלול לאפשר בניית פרופילים על לקוחות ותמחור מפלה

 

דוברת קרוגר הכחישה את הטענות uטוענת כי הטכנולוגיה נועדה להוריד את עלויות הצרכן ולא לעסוק בתמחור דינמי. מכתבה של טליב מהדהד חששות דומים שהעלו הסנאטורים הדמוקרטים אליזבת וורן ובוב קייסי באוגוסט. הם הזהירו כי אימוץ נרחב של תוויות מחיר דיגיטליות עלול לאפשר לחנויות מכולת גדולות לנצל צרכנים להגדלת רווחים.

האשמות אלו מגיעות על רקע ניסיון המיזוג של קרוגר עם אלברטסונס, עסקה בשווי 25 מיליארד דולר. הרשות הפדרלית לסחר הוגן (FTC) תבעה לעצור את המיזוג, בטענה כי הוא יפחית תחרות, יעלה מחירים לצרכן ויבטל משרות. המיזוג מייצג כ-20% משוק המכולות בארה"ב ועשוי להשפיע על אחד מכל שישה עובדי מכולת.

מנהלי קרוגר ואלברטסונס טוענים כי המיזוג הכרחי כדי להתחרות בחנויות ענק כמו וולמארט וקוסטקו. סטיוארט אייטקין, מנהל בכיר בקרוגר, העיד כי החברה מתמקדת באופן אובססיבי בהורדת מחירים לרמה קרובה לזו של וולמארט.

הדיון סביב השימוש בטכנולוגיות מתקדמות בקמעונאות מעלה שאלות מורכבות לגבי האיזון בין חדשנות, תחרותיות ואתיקה בשוק המודרני. בעוד שחברות טוענות כי טכנולוגיות אלו מסייעות להן להתחרות ולהוריד מחירים, מבקרים חוששים מניצול לרעה של מידע ומתמחור לא הוגן.

הויכוח צפוי להימשך, כאשר רגולטורים, פוליטיקאים וצרכנים ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום הקמעונאות והשימוש בטכנולוגיות מתקדמות. ההחלטות שיתקבלו בנושאים אלו עשויות להשפיע משמעותית על עתיד הקניות והצריכה בארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE