מרים אדלסון בתרומת ענק לדונלד טראמפ
100 מיליון דולר הוענקו על ידי מרים אדלסון, המיליארדית הישראלית-אמריקאית ואלמנתו של איל ההון שלדון אדלסון, זאת בתמיכה במועמדותו של הנשיא לשעבר

המיליארדרית האמריקאית-ישראלית מרים אדלסון, אלמנתו של שלדון אדלסון, מימשה את הבטחתה שנתנה בתחילת עונת הבחירות – ותרמה 100 מיליון דולר לוועידה הפוליטית התומכת במועמדותו של דונלד טראמפ.

הכסף הועבר ל-PAC של אדלסון, Preserve America, אותו היא הקימה מוקדם יותר השנה עם 5 מיליון דולר, זאת בסדרת תשלומים: 25 מיליון דולר בחודש ביולי, אוגוסט וספטמבר, ו-20 מיליון דולר נוספים בסוף ספטמבר.

שלדון ומרים אדלסון עם הנשיא לשעבר | צילום: AP

אדלסון בת ה-79, תורמת גדולה לפוליטיקה האמריקאית, למטרות יהודיות וקידום עמדות פרו-ישראליות, ממשיכה את המורשת שבנתה עם בעלה המנוח.

משפחת אדלסון הייתה מזה זמן רב אחד המקורות הגדולים ביותר לכספי קמפיין עבור מועמדים רפובליקנים ותמכה בטראמפ במהלך כל אחת משלוש מערכות הבחירות הכלליות האחרונות. כעת, האלמנה מפעילה הון נקי מוערך של 35 מיליארד דולר בכוחות עצמה. למרות שנתפסת כשקולה יותר בקבלת החלטות, היא לא סטתה באופן משמעותי מהפוליטיקה של בעלה, שהלך לעולמו בשנת 2021.

אם טראמפ ינצח, אדלסון עשויה שוב להיות מכרעת בעיצוב המדיניות האמריקאית בסכסוך הישראלי-פלסטיני. מרים אדלסון ובעלה היו בעלי השפעה בהחלטתו המונומנטלית של טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים ב-2017.

מרים אדלסון ודונלד טראמפ | צילום: AP

קשריה של אדלסון לישראל עמוקים. היא נולדה בתל אביב בתקופת המנדט הבריטי ודוברת עברית שוטפת. היא גם שירתה כקצינה בצה"ל. למרות שאימפריית העסקים שלה מבוססת בארצות הברית, מדווח כי היא מבלה כיום את רוב זמנה בישראל, שם היא ידועה כבעלים של העיתון הגדול ביותר במדינה, "ישראל היום".

YOU MIGHT ALSO LIKE