אמזון במוקד סערה: האשמות באפליה נגד עובדים יהודים ודו-פרצופיות בבחירת דוברים
אמזון הזמינה את הראפר התומך בפלסטינים, מקלמור, לדבר בפני העובדים - אך אסרה דיבורים תומכי ישראל על עובדים יהודים

אמזון מתמודדת עם ביקורת על יישום כפול של סטנדרטים ביחסה לדוברים פרו-ישראלים ופרו-פלסטינים, וכן על הטיפול שלה בקבוצות עובדים יהודיות. המחלוקת מתרחשת בזמן רגיש, כאשר אחד מעובדי אמזון עדיין מוחזק כבן ערובה בעזה.

סמנתה אטוס, מחברת ופעילה יהודייה בוגרת הרווארד, טוענת שאמזון ביטלה את הופעתה בזום עבור קבוצת עובדים יהודית לא רשמית, בטענה שהיא "שנויה במחלוקת מדי". במקביל, אמזון הזמינה את הראפר מקלמור, הידוע בעמדתו הפרו-פלסטינית, לדבר בפגישה פנימית עבור מכורים מחלימים. הרצאתו של מקלמור הוקלטה מראש ונבדקה על ידי משאבי אנוש כדי להימנע מנושאים גיאופוליטיים.

 

מקלמור התבטא בחריפות בגנותה של ישראל - דבר שהוביל להאשמות באנטישמיות

 

אטוס מאשימה את אמזון בצביעות על כך שהיא נותנת במה ל"גזען ואנטישמי ידוע" בעודה מבטלת את הרצאתה שלה. לפי אטוס, לעובדים יהודים באמזון נשללה הזכות להקים קבוצת משאבים רשמית משלהם או קבוצת "זיקה", למרות שלאמזון יש 13 ארגונים כאלה המנוהלים על ידי עובדים עבור קבוצות אחרות, כולל אסיאתים, לטינים, ותיקי צבא, להט"ב, נשים ועובדים ילידים.

דובר אמזון הכחיש כל סטנדרט כפול, וטען כי "לרבות מהטענות הללו חסר הקשר חשוב, ומטעה לרמוז שאנו סובלים עוינות במקום העבודה שלנו". החברה אומרת שהיא ממשיכה להתמקד בתמיכה בכל עובדיה בתקופה קשה זו.

אלכסנדר "סשה" טרופנוב, עובד אמזון במעבדה בתל אביב, הוא בין בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס במהלך המתקפה ב-7 באוקטובר. אמזון ספגה ביקורת מעובדים יהודים על שתיקתה בנוגע למצבו של טרופנוב. החברה טוענת שהיא פועלת על פי עצת מומחי הגנה וביטחון בכך שאינה נוקטת עמדה פומבית לגבי שביו של טרופנוב.

בנוסף, מנהלת בכירה באמזון, רובה בורנו, נראתה עונדת שרשרת המציגה דגל פלסטיני על מפת ישראל, מה שהגביר עוד יותר את המתיחות. לאחרונה, מקלמור ערך קונצרט התרמה בשם "פלסטין תחיה לנצח", שבו השמיע הצהרות שנויות במחלוקת על אמריקה וישראל.

מצב זה מדגיש את האתגרים שחברות מתמודדות איתם בניווט בסוגיות גיאופוליטיות מורכבות במקום העבודה, איזון בין דאגות העובדים, ושמירה על עמדה ניטרלית בסביבות פוליטיות טעונות מאוד. המחלוקת גם מדגישה את המתיחות המתמשכת סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני והשפעתו על עולם העסקים האמריקאי.

YOU MIGHT ALSO LIKE