קמלה האריס כבר לא מובילה על טראמפ בסקרים של נייט סילבר: "ממש 50\50"
לראשונה בסקרים של סילבר, סיכוייה של המועמדת הדמוקרטית שווים לאלה של יריבה הרפובליקני, זאת אחרי שהיא חוותה ירידה של 6 נקודות בשבועיים האחרונים

סגנית הנשיא קמלה האריס כבר אינה המועמדת המועדפת לנצח בבחירות בנובמבר, לפי הסוקר נייט סילבר.

לראשונה, התחזית של סילבר מראה שלדונלד טראמפ ולהאריס יש כעת סיכוי שווה למעשה לנצח בנובמבר, כאשר האריס עומדת על 50.1 אחוזים, לעומת 49.7 אחוזים של טראמפ.

זה קורה כאשר הסיכויים של האריס לניצחון בבחירות ירדו בכ-6 נקודות אחוז מאז סוף ספטמבר, כאשר טראמפ מתחזק ב-19 מדינות, לפי התחזית של סילבר.

"התחזית באמת קרובה. אחרי עוד יום של סקרים המראים מרוץ שווה למעשה במדינות הקרב במערב התיכון, זה עכשיו ממש 50/50", כתב סילבר באתר שלו.

טראמפ והאריס ראש בראש במירוץ לנשיאות 

"אנחנו פשוט לא רואים כל כך הרבה מספרים של האריס עם הובלה של 3 נקודות במישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה כפי שראינו מיד אחרי הדיון. זה לא היה מפנה גדול, אבל אפילו חצי נקודה עד נקודה עושה הבדל", הוסיף.

סקרים רבים ממדינות מפתח מתנדנדות מראים שאחד המועמדים מוביל בשוליים דקים מאוד, שלעתים קרובות נמצאים בתוך טווח הטעות של הסקרים.

לדוגמה, כל סקר שנערך בוויסקונסין בשבועיים האחרונים הראה שהאריס או טראמפ מובילים ב-1 או 2 נקודות, או שיש תיקו. האריס הובילה רק בשלושה סקרים, כולל סקרים של רדפילד ווילטון סטרטג'יס, ריסרץ' קו ופבריציו, לי ושות', בשבועיים האחרונים בוויסקונסין. בינתיים, טראמפ הוביל בשבעה סקרים.

באופן כללי, האריס מובילה ב-0.5 נקודות בוויסקונסין, לפי מעקב הסקרים של FiveThirtyEight, ירידה מ-1.6 נקודות ב-1 באוקטובר. הניתוח של סילבר מראה שהיא מובילה ב-0.8 נקודות במדינה, ירידה מ-1.9 נקודות ב-1 באוקטובר.

סקרים ממדינות מתנדנדות אחרות, במיוחד מישיגן ופנסילבניה, מספרים סיפור דומה, כאשר סקרים מראים ששני המועמדים מובילים בין 1 ל-4 נקודות בשבועיים האחרונים, בעוד שהובלתה של האריס הצטמצמה מ-1.9 נקודות ל-0.7 נקודות במישיגן מאז 1 באוקטובר, לפי FiveThirtyEight. המעקב של סילבר מראה שהובלתה עומדת כעת על נקודה אחת במדינה, ירידה מ-2.1 נקודות בתחילת החודש.

אולם בפנסילבניה, הובלתה של האריס עלתה ב-0.1 נקודות ל-0.7 אחוזים מאז 1 באוקטובר, לפי FiveThirtyEight. המעקב של סילבר מראה שהיא מובילה ב-0.6 נקודות, ירידה מ-1.2 נקודות.

בנבדה, שם האריס מובילה כעת בין 0.7 ל-0.8 נקודות, לפי שני הסוקרים, סקרים הראו שהאריס מובילה בין 1 ל-4 נקודות, בעוד שהובלתו של טראמפ הייתה בין 1 ל-6 נקודות בשבועיים האחרונים, מכרסמת בעמדתה של האריס, שירדה מנקודה אחת במעקב של FiveThirtyEight ו-1.8 נקודות במעקב של סילבר מאז 1 באוקטובר.

בינתיים, באריזונה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה, טראמפ מוביל, לפי שני המעקבים. עם זאת, הם עדיין קרובים מאוד בכל שלוש המדינות, כאשר סקרים עדיין מתחלפים בין המועמד המוביל.

FiveThirtyEight מראה שהובלתו של טראמפ גדלה בין 0.1 ל-0.2 נקודות בכל שלוש המדינות מאז 1 באוקטובר. המעקב של סילבר מראה את אותה מגמה עבור אריזונה וצפון קרוליינה, בעוד שהובלתו ירדה ב-0.1 נקודה בג'ורג'יה מאז תחילת החודש.

עם זאת, האריס עדיין מובילה ברמה הארצית, כאשר האריס מובילה ב-2.4 נקודות לפי FiveThirtyEight, ו-2.8 נקודות לפי סילבר.

אבל עדיין, סיכוייה להצלחה כוללת תלויים ביכולתה לנצח במדינות מתנדנדות. סגנית הנשיא זקוקה ל-44 קולות אלקטורליים ממדינות אלה כדי להבטיח ניצחון, בעוד שטראמפ זקוק ל-51.

אם האריס תנצח בפנסילבניה, מישיגן, ויסקונסין והמחוז השני של נברסקה, היא תגיע לסף האלקטורלי הנדרש לניצחון.

האריס וטראמפ בעימות הנשיאותי 

התחזיות האחרונות של סילבר הראו שהאריס הייתה בדרך צרה להשיג זאת, אם כי הוא אמר בסוף ספטמבר שהוא מאמין שקמפיין סגנית הנשיא צריך להיות מודאג לגבי ויסקונסין ופנסילבניה.

למרות שסילבר תיאר את מישיגן כהימור בטוח יחסית עבור האריס, מעקב הסקרים של RealClearPolitics הראה בשבוע שעבר שמישיגן עברה לטובת טראמפ בפעם הראשונה מאז 29 ביולי. נבדה ופנסילבניה גם עברו לרפובליקנים.

סילבר אמר שוב ושוב שהבחירות האלה נראות להיות הצמודות ביותר שהוא אי פעם צפה בהן.

התחזית שלו מה-14 באוקטובר הראתה שסיכוייה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות לזכות באלקטורל קולג' ירדו ל-51.8 אחוזים - ירידה של כ-6 נקודות אחוז מאז סוף ספטמבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE