ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר חריף נגד האו"ם: "יוניפי"ל הוא חברו הטוב של חזבאללה"
העיתון האמריקאי נכנס בכוח שמירת השלום של האומות המאוחדות, שנמצאים במשך שנים בדרום לבנון - אך עושים הכל חוץ מלמלא את התפקיד שלהם

מאמר דעה של מערכת ה'וול סטריט ג'ורנל' הפנה את הזרקור ל"כישלון החרוץ" של יוניפי"ל – כוח שמירת השלום של האו"ם המוצב כבר שנים בדרום לבנון, ומאשים אותו בסיוע לטרור.

ליוניפי"ל הייתה משימה אחת: למנוע מטרוריסטים חמושים להיכנס לדרום לבנון, שם הם יכלו לירות על ישראל. הוא נכשל כישלון חרוץ כל כך שישראל נאלצה לצאת למלחמה כדי לסלק את הטרוריסטים. כך נכתב במאמר הדעה.

אז מה יוניפי"ל עושה עכשיו? הוא מסרב להילחם, מסרב לזוז, ומאשים את ישראל בסיכון שומרי השלום שלו - שאינם שומרי שלום.

עמדת יוניפי"ל בגבול ישראל-לבנון | צילום: AP

יוניפי"ל היה אמור לשמור על צפון ישראל מפני סכנה. במקום זאת הוא אפשר לחיזבאללה להתבסס בדרום לבנון במשך השנים, לאחסן נשק בבתים רבים ולבנות רשת של מנהרות התקפה מצוידות היטב ומחסני נשק קטנים בחוץ בהכנה להתקפה בסגנון 7 באוקטובר. כוחות ישראליים מצאו מנהרה במרחק של כ-100 מטרים מעמדת יוניפי"ל.

במשך 11 חודשים חיזבאללה ירה יותר מ-8,500 רקטות וטילים על ישראל, רובם מדרום לבנון, מתחת לאפו של יוניפי"ל, הזכיר מאמר הדעה. האזור, שאמור היה להיות נקי ממיליציות לפי צו מועצת הביטחון של האו"ם, היה מלא בטרוריסטים החמושים ביותר בעולם. אבל שומרי השלום אמרו מעט ועשו פחות.

כוחות ישראליים נכנסו ללבנון ב-1 באוקטובר וביקשו מספר פעמים מיוניפי"ל לזוז צפונה, הרחק מהסכנה. אבל שומרי השלום לא זזים, למרות שאין שלום לשמור עליו. "הייתה החלטה פה אחד להישאר כי חשוב שדגל האו"ם ימשיך להתנופף גבוה באזור הזה", אמר דובר יוניפי"ל.

מאמר המערכת תקף את יוניפי"ל, בטענה שהוא סוף סוף מצא את ייעודו: להפריע לישראל. ב-6 באוקטובר הוא התלונן שכוחות ישראליים היו ליד אחת מעמדותיו, וכינה זאת "מסוכן מאוד" ו"בלתי מקובל". ב-11 באוקטובר הוא התלונן על פיצוצים ליד מגדל תצפית, שפצעו שני שומרי שלום.

ובכל זאת, יוניפי"ל הפך לכוכב המעגל הדיפלומטי בגרימת גינויים נגד ישראל. צרפת, ספרד ואיטליה מביעות "זעזוע" מהפציעה "הבלתי מוצדקת" של שני חיילי יוניפי"ל. ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי מגנה "הפרה חמורה של החוק הבינלאומי". רויטרס כותב על "התקפת ישראל על משימת שמירת השלום של האו"ם".

חיזבאללה לא יכול היה לכתוב תסריט טוב יותר. ואיפה הייתה האנרגיה הדיפלומטית הזו כשחיזבאללה שלט באזור, והשתמש בו כדי לאלץ את פינוי צפון ישראל? היא נעדרה בפעולה, כמו יוניפי"ל. זו הסיבה שיוניפי"ל מתנהג בראוותנות, ומשאיר את שומרי השלום שלו בסכנה, בעוד ישראל נלחמת ועושה את עבודתם במקומם.

YOU MIGHT ALSO LIKE