לופטהנזה נקנסה ב-4 מיליון דולר על כך שמנעה מ-128 נוסעים יהודים לעלות לטיסה
הנוסעים אמרו למשרד התחבורה כי התייחסו אליהם כאילו היו קבוצה אחת, למרות שרבים מהם לא הכירו זה את זה, "בגלל שהם היו באופן גלוי ונראה לעין יהודים"

לופטהנזה נקנסה ב-4 מיליון דולר על ידי רגולטורים אמריקאים, שהאשימו את חברת התעופה הגרמנית באפליית 128 נוסעים יהודים על ידי מניעת עלייתם לטיסת המשך. לפי משרד התחבורה האמריקאי, הנוסעים, שהיו בדרכם מניו יורק לבודפשט לאירוע זיכרון שנתי לכבוד רב אורתודוקסי, לא הורשו לעלות לטיסת ההמשך בפרנקפורט, גרמניה.

 

 

בקטע הראשון של הטיסה, חלק מהנוסעים אמרו כי נאמר להם לעטות מסכות פנים ולא לעמוד במעברים. הנוסעים טענו כי לא ראו אף אחד שלא ציית להוראות. קברניט הטיסה דיווח למנהל הביטחון של לופטהנזה על התנהגות בלתי הולמת של נוסעים שהמשיכו לבודפשט. לפי משרד התחבורה, לא זוהו נוסעים ספציפיים. למרות זאת, חברת התעופה הקפיאה את כרטיסיהם של יותר מ-100 נוסעים.

בפרנקפורט, צוות השער קרא בשמות הנוסעים שהורשו לעלות לטיסה, והשאיר את 128 הנוסעים ממתינים בשער "מבולבלים ומוטרדים" כאשר המטוס המריא, כך לפי משרד התחבורה.

רוב 128 הנוסעים לבשו בגדים שנהוג ללבוש על ידי יהודים אורתודוקסים, כגון כובעים שחורים, מכנסיים ומעילים. הם אמרו למשרד התחבורה כי התייחסו אליהם כאילו היו קבוצה אחת, למרות שרבים מהם לא הכירו זה את זה, "בגלל שהם היו באופן גלוי ונראה לעין יהודים".

משרד התחבורה אמר כי הקנס בסך 4 מיליון דולר הוא הגדול ביותר שהוטל על חברת תעופה בגין הפרות זכויות אזרח. מחצית מהקנס חייבת להיות משולמת תוך 30 יום. 2 מיליון הדולר האחרים נזקפו לזכות לופטהנזה עבור פיצוי הנוסעים שנפגעו. "אף אחד לא צריך להתמודד עם אפליה בזמן נסיעה, והפעולה של היום שולחת מסר ברור לתעשיית התעופה שאנחנו מוכנים לחקור ולנקוט פעולה בכל פעם שזכויות האזרח של נוסעים מופרות," אמר שר התחבורה פיט בוטיג'ג'.

לפי משרד התחבורה, לופטהנזה אמרה כי הנוסעים נמנעו מלעלות לטיסה בגלל "סדרה מצערת של תקשורת לא מדויקת, פרשנויות שגויות ושיקולי דעת מוטעים," וכי עובדיה לא הפלו לקוחות. לופטהנזה הזמינה מחדש את רוב הנוסעים לטיסות באותו היום.

לופטהנזה אמרה ביום שלישי כי שיתפה פעולה עם משרד התחבורה ותמשיך לנהל דיאלוג עם ארגונים יהודיים וקבוצות סנגור. היא אמרה כי יצרה הכשרות בנושא אנטישמיות ואפליה עבור עובדיה.

ארגונים יהודיים הצביעו על עלייה באנטישמיות בארה"ב ובמדינות אחרות בשנים האחרונות, בעיה שהחמירה מאז התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר בשנה שעברה והמלחמה המתמשכת בעזה.

משרד התחבורה אמר כי היתה לו זכות לחקור את האירוע של לופטהנזה מכיוון שהטיסה יצאה מארה"ב ורישיון המוביל האווירי הזר של לופטהנזה מחייב אותה לציית לחוקי ארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE