הבת שהפכה לשוטרת כדי לתפוס את רוצח אביה, השתתפה במעצרו 25 שנה לאחר מכן
ג'יסליין סילבה דה דאוס, בת 36, הפכה לקצינת משטרה במחלקת הרצח ביולי:  "כשראיתי אותו בתחנת המשטרה, הקפדתי לספר לו מי אני ושאני אחראית לביצוע צו המעצר"

ג'יסליין סילבה דה דאוס, מרוראימה שבצפון ברזיל, הייתה בת 9 בלבד כשאביה, ג'יבלדו ז'וזה ויסנטה דה דאוס, נורה מטווח קצר ב-1999 בגלל חוב של 25 דולר בזמן ששיחק ביליארד. חברו לשעבר, ריימונדו אלבס גומס, בן 60, נמצא אשם ברצח ב-2013 אך היה במנוסה זמן רב — עד שבתו של הקורבן עזרה למצוא אותו בחודש שעבר.

 

ג'יסליין סילבה דה דאוס, בת 36, הפכה לקצינת משטרה במחלקת הרצח ביולי

 

ג'יסליין סילבה דה דאוס, בת 36, הפכה לקצינת משטרה במחלקת הרצח ביולי.  "כשראיתי אותו בתחנת המשטרה, הקפדתי לספר לו מי אני ושאני הייתי אחראית לביצוע צו המעצר," אמרה סילבה, כעת בת 36, לאתר החדשות המקומי Nova1. "פרצתי בבכי," היא אמרה. "זה היה פיצוץ של רגשות שהפך לדמעות של הקלה, כי נראה היה שהיום הזה לעולם לא יגיע."

סרטון שפורסם על ידי המשטרה מראה את גומס נראה מובס, נשען לאחור בכיסא בתחנת המשטרה בזמן שסילבה אומרת לו בשלווה: "בזכותי אתה כאן, ועכשיו אתה הולך לשלם."

גומס נידון אז ל-12 שנות מאסר על ידי שופט שאישר את הרשעת הרצח הקודמת, כך דווח באתר.

סילבה דה דאוס אמרה שהיורה השאיר אותה ואת חמש אחיותיה יתומות בגלל חוב פעוט, שאביה ניסה להחזיר. "הוא [ריימונדו] השאיר מאחוריו משפחה שבורה, עם חמישה ילדים, ואימהותינו נאלצו להילחם קשה כדי לגדל אותנו. האירוע הזה יכול היה להוביל אותנו בדרכים אחרות, אבל אימהותינו תמיד לימדו אותנו ללכת בדרך הישרה," היא אמרה, והוסיפה שהן עודדו אותן לעבוד קשה בלימודים.

 

סילבה הייתה רק בת תשע כאשר אביה נרצח

 

היא החלה ללמוד משפטים בגיל 18 ולאחר תקופות כעורכת דין וסוהרת הפכה לשוטרת ביולי, מיד ביקשה לעבוד ביחידת הרצח כדי לעזור לעקוב אחר רוצח אביה, כך אמרה. היא מקווה שסיפורה יעורר השראה באחרים, במיוחד בילדים שהתייתמו עקב אלימות, לבטוח במערכת המשפט.

"היום, יש לי בן, ומה שאני רוצה להעביר לו יותר מכל הוא שעל ידי פעולה נכונה, הוא יוכל להגשים את חלומותיו בלי לדרוך על אף אחד," היא אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE