ענקית הפארמה הגדולה ביותר בארה"ב סוגרת אלפי סניפים
וולגרינס הודיעה שתוך 3 שנים, עד 1,200 סניפים יסגרו את שעריהם - זאת כחלק מצעדי ייעול כלכליים והתאמה לשינויי השוק והצרכנות

וולגרינס מתכננת לסגור לפחות 1,200 חנויות במהלך שלוש השנים הקרובות, כאשר ענקית הפארמה מנסה להפחית עלויות ולשפר את פעילותה תחת מנהיג חדש לחברה.

אחת מרשתות בתי המרקחת הגדולות במדינה, וולגרינס, אמרה שהיא מתכוונת לסגור בין 900 ל-1,200 חנויות בעיקר ברחבי ארה"ב עד סוף שנת הכספים 2027, כחלק מ"תוכנית אופטימיזציה רב-שנתית של הפריסה".

כ-500 חנויות מתוכננות להיסגר כבר בשנת הכספים 2025.

וולגרינס מצמצמת את נוכחותה ברחובות ארה"ב | צילום: AP

ביוני, החברה הודיעה על כוונתה לסגור מספר "משמעותי" של חנויות בעלות ביצועים נמוכים ברחבי ארה"ב, כשהיא מתמודדת עם אתגרי רווחיות וירידה בשולי הרווח. אך המנכ"ל טים ונטוורת', שנכנס לתפקיד באוקטובר 2023, לא נתן אז הערכה לגבי מספר החנויות שיושפעו. הוא ציין ש"אחוז משמעותי" מהמיקומים בעלי הביצועים הנמוכים ייסגרו.

ונטוורת' אמר ביוני כי ישנה "סביבת פעילות מאתגרת, כולל לחצים מתמשכים על הצרכן האמריקאי וההשפעה של דינמיקת השוק האחרונה שכרסמה בשולי הרווח של בתי המרקחת".

בדוח הרווחים האחרון ביום שלישי, ונטוורת' אמר כי תוצאות הרבעון הרביעי והשנה המלאה של החברה "שיקפו את הביצוע הקפדני שלנו בניהול העלויות".

וולגרינס דיווחה על הכנסות של 37.55 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של שנת הכספים, עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל להערכות וול סטריט של 35.75 מיליארד דולר.

החברה גם דיווחה על הפסד נקי של 3 מיליארד דולר, או 3.48 דולר למניה, ברבעון.

מניות וולגרינס בוסט אלייאנס עלו ביותר מ-4% במסחר המוקדם ביום שלישי.

בשנת הכספים 2025, ונטוורת' אמר כי וולגרינס מתכננת להתמקד "בייצוב בתי המרקחת הקמעונאיים על ידי אופטימיזציה של הפריסה שלנו, שליטה בעלויות התפעול, שיפור תזרים המזומנים, והמשך טיפול במודלים של החזרים כדי לתמוך בשולי הרווח של חלוקת התרופות ולשמור על נגישות המטופלים לעתיד".

YOU MIGHT ALSO LIKE