נתניהו שוקל תקיפה מוגבלת באיראן: יעדים צבאיים במקום גרעיניים
האות נתפס בוושינגטון כסימן לאיפוק לאחר דאגות שתקיפה ישראלית על מתקני נפט או גרעין עשויה להצית מלחמה רחבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לממשל ביידן כי הוא מוכן לתקוף מתקנים צבאיים באיראן במקום מתקני נפט או גרעין, על פי שני גורמים בכירים המעורים בפרטים. הצעד מרמז על תגובה מוגבלת יותר שמטרתה למנוע מלחמה כוללת.

מאז המתקפה האיראנית האחרונה על ישראל, המזרח התיכון נערך לתגובה הישראלית המובטחת, מחשש שמלחמת הצללים בין שתי המדינות תתפתח לעימות צבאי ישיר. הנשיא ביידן הצהיר כי לא יתמוך בתקיפה ישראלית על אתרים גרעיניים.

 

בעוד שנתניהו ימשיך להתייעץ עם גורמים אמריקאים לגבי התקיפה הקרבה נגד איראן, הוא לא ימתין לאור ירוק מוושינגטון

 

בשיחה עם ביידן ביום רביעי, נתניהו אמר כי הוא מתכנן לתקוף תשתיות צבאיות באיראן. הפעולה תהיה מכוילת כדי להימנע מתפיסה של "התערבות פוליטית בבחירות בארה"ב", מה שמעיד על הבנתו של נתניהו שהיקף התקיפה הישראלית עלול לעצב מחדש את מירוץ הנשיאות.

תקיפה ישראלית על מתקני נפט איראניים עלולה לגרום לזינוק במחירי האנרגיה, בעוד שהתקפה על תוכנית המחקר הגרעינית עלולה למחוק את הקווים האדומים הנותרים בסכסוך עם טהרן. התוכנית המוצהרת של נתניהו לתקוף אתרים צבאיים התקבלה בהקלה בוושינגטון.

לאחר השיחה, ביידן נטה יותר לשלוח מערכת הגנה נגד טילים רבת עוצמה לישראל. הפנטגון הודיע ביום ראשון על פריסת מערכת THAAD בישראל, יחד עם כ-100 אנשי צבא אמריקאים.

התקיפה הישראלית על איראן תתבצע לפני הבחירות בארה"ב ב-5 בנובמבר, מחשש שהיעדר פעולה יתפרש על ידי איראן כסימן לחולשה. "זו תהיה אחת מסדרת תגובות," אמר גורם המעורה בפרטים.

בתוך הממסד הביטחוני הישראלי יש חשש שהתקיפה לא תהיה חזקה או פומבית מספיק כדי להרתיע את איראן מפני התקפה ישירה נוספת על ישראל או מפיתוח נשק גרעיני.

ישראל כבר נלחמת בכמה חזיתות. בסוף החודש שעבר, אלפי חיילים ישראלים פלשו לדרום לבנון בפעם הראשונה מזה כמעט שני עשורים, ובשבוע שעבר הצבא פתח במתקפה נוספת בצפון עזה.

 

הפנטגון הודיע ביום ראשון על פריסת מערכת THAAD בישראל, יחד עם כ-100 אנשי צבא אמריקאים

 

התיאום המוגבר של נתניהו עם וושינגטון מגיע לאחר תקיפות בולטות שבוצעו ללא אזהרה מוקדמת לבעלת הברית הקרובה ביותר של ישראל, כולל תקיפה על מפקדים איראנים ליד מתקן דיפלומטי בדמשק והתנקשות במנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן.

בעוד שנתניהו ימשיך להתייעץ עם גורמים אמריקאים לגבי התקיפה הקרבה נגד איראן, הוא לא ימתין לאור ירוק מוושינגטון, אמר גורם ישראלי הקרוב לראש הממשלה.

דמויות פוליטיות בולטות בישראל, כולל ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ממשיכות לדחוף לתקיפה ישירה על מתקני הגרעין של איראן. "לישראל יש את כל ההצדקה שהיא יכולה אי פעם לקבל. יש לנו את היכולת. יש לנו הזדמנות חד פעמית בחיים," אמר בנט.

 
YOU MIGHT ALSO LIKE