החזרה של 10 מיליון פאונד של בשר החשוד כמקולקל משפיעה על מאות מוצרים בוולמארט, טרגט, פאבליקס ועוד
בדיקות שגרתיות מצאו עדות לליסטריה מונוציטוגנס על עוף מוכן לאכילה של BrucePac, העלול לגרום לזיהום ליסטריוזיס

החזרה מסיבית של בשר בשל חשש מליסטריה משפיעה על מוצרים ברשתות המכולת הפופולריות ביותר ברחבי ארה"ב, כולל וולמארט, פאבליקס, טרגט, אלדי, אמזון, טריידר ג'ו'ס ועוד.

יצרנית הבשר המבושל מראש BrucePac פרסמה מידע נוסף על המוצרים המושפעים מההחזרה של כמעט 10 מיליון פאונד שהוכרזה לראשונה על ידי משרד החקלאות האמריקאי (USDA) ביום רביעי. בדיקות שגרתיות מצאו עדות לליסטריה מונוציטוגנס על עוף מוכן לאכילה של BrucePac, העלול לגרום לזיהום ליסטריוזיס אם נצרך.

 

כריכים, ראפים וסלטים הם המזונות המוכנים העיקריים המושפעים מההחזרה

 

תחילה, USDA ו-BrucePac פרסמו אזהרה כללית לגבי כ-9,986,245 פאונד של בשר ועוף הכפופים להחזרה, ולאחר מכן עדכונים על מוצרים ספציפיים ומיקומים בהם הם נמכרים. מוצרים מושפעים נשלחו למוסדות ומפיצים ברחבי המדינה, כולל מסעדות ומוסדות מזון אחרים, ומופיעים בסלטים, ארוחות קפואות ומזונות ארוזים מראש אחרים של מותגים שונים הנמכרים במגוון מקומות. נכון ליום ראשון, ל-USDA יש מסמך בן 326 עמודים של קמעונאים, מותגים ומוצרי מזון ספציפיים המכילים את הבשרים שהוחזרו. הנה מה שאנחנו יודעים.

אילו סוגי מוצרים מוחזרים?

כריכים, ראפים וסלטים הם המזונות המוכנים העיקריים המושפעים מההחזרה. ארוחות קפואות המכילות מוצרי עוף, החל מפסטות ובוריטוס ועד קערות וארוחות משפחתיות, מושפעות גם הן. החנויות העיקריות הן: וולמארט קרוגר אלברטסונס פאבליקס טרגט אלדי אמזון פרש טריידר ג'ו'ס 7-אלבן H-E-B מייג'ר ג'יאנט איגל וגמנס סייב מארט

אילו שמות מותגים כלולים בהחזרה? 

Fresh Express, Rao's, Michael Angelo's, Boston Market, Atkins, Dole, Jenny Craig, El Monterey, Don Pancho's, ReadyMeals, Amazon Kitchen, Taylor Farms, Giant Eagle, H-E-B, Kroger, Home Chef, Meijer, RaceTrac, Raley's, Save Mart, Trader Joe's, Wegman's, Central Eats, Red's, Udi's, Great Value (Walmart), Gordon Choice, Michelina's, Good & Gather, Little Salad Bar, Signature Select, Marketside, Amazon Fresh, Contessa Premium Foods, Whitsons' Culinary Group

ה-USDA ממשיך לעדכן את רשימת המוצרים המושפעים ומציע לבדוק שוב ב-FSIS.gov לעתים קרובות.

מה לעשות אם יש לכם מוצר שהוחזר ה-USDA ממליץ לצרכנים שרכשו מוצרים אלה לא לאכול אותם ובמקום זאת לזרוק אותם או להחזירם למקום הרכישה. קמעונאים עם המוצרים במלאי מתבקשים גם הם לא למכור מוצרים שהוחזרו ולהשליך אותם או להחזירם.

לא היו עדיין דיווחים מאושרים על תגובות שליליות הקשורות למוצרים אלה, אך כל מי שמודאג מפגיעה או מחלה צריך ליצור קשר עם ספק שירותי הבריאות שלו.

תסמיני ליסטריוזיס או הרעלת ליסטריה ליסטריוזיס, או הרעלת ליסטריה, היא זיהום חיידקי המועבר במזון הנגרם בדרך כלל על ידי החיידק ליסטריה מונוציטוגנס. זהו מצב הנחשב חמור ועלול להיות מסוכן או מסכן חיים, במיוחד למבוגרים, אנשים עם מערכת חיסונית חלשה ונשים הרות. על פי ה-USDA, התסמינים כוללים: חום כאבי שרירים כאב ראש צוואר נוקשה בלבול אובדן שיווי משקל פרכוסים שלשול תסמינים במערכת העיכול אחרים הפלה, לידה שקטה, לידה מוקדמת ו/או זיהום מסכן חיים של תינוקות שזה עתה נולדו מוות

אנשים בקטגוריות סיכון גבוהות יותר החווים תסמינים דמויי שפעת תוך חודשיים לאחר אכילת מזון מזוהם צריכים לפנות לטיפול רפואי ולספר לספק שירותי הבריאות על אכילת המזון המזוהם, אמר ה-USDA.

YOU MIGHT ALSO LIKE