סערה באמזון: בכירה נצפתה עם שרשרת פלסטינית מעוררת מחלוקת
התליון השנוי במחלוקת והנפוץ בקרב פרו פלסטינים מציג את מפת ישראל, כולל הגדה המערבית ורצועת עזה, שטחים שהפלסטינים דורשים כבסיס למדינה עצמאית

רובה בורנו, סגנית נשיא בחטיבת המחשוב בענן של אמזון (AWS), עוררה סערה ברשתות החברתיות לאחר שהופיעה בסרטון רשמי של החברה עם שרשרת הנושאת תליון בצורת מפת ישראל עם דגל פלסטין מעליה. התגובות הזועמות כללו קריאות לביטול מנויי פריים ודרישות לפיטוריה של בורנו.

 

בורנו, בת 42, היא ממוצא פלסטיני. משפחתה חיה בכווית עד פלישת עיראק ב-1990

 

התליון השנוי במחלוקת מציג את מפת ישראל, כולל הגדה המערבית ורצועת עזה, שטחים שהפלסטינים דורשים כבסיס למדינה עצמאית. תכשיטים דומים נפוצים בקרב תומכי הפלסטינים.

בתגובה לסערה, אמזון הסירה את הסרטון והודיעה כי "הצילום לא נועד להיות הצהרה פוליטית" וכי סרטון חדש יפורסם בימים הקרובים.

ברשתות החברתיות, משתמשים רבים האשימו את בורנו בתמיכה בהשמדת ישראל ובהקמת מדינה פלסטינית "מהנהר ועד הים". חלק מהמגיבים הודיעו על ביטול מנויים לשירותי אמזון, בעוד אחרים האשימו את החברה בתמיכה ב"רצח עם של ישראלים".

מבקרים ציינו גם כי עובד ישראלי של חברת-בת של אמזון, אלכסנדר סשה טרופנוב, מוחזק כבן ערובה בידי חמאס בעזה מאז מתקפת ה-7 באוקטובר. אמזון ספגה ביקורת על כך שלא דרשה באופן פומבי את שחרורו.

 

אמזון הסירה את הסרטון והודיעה כי "הצילום לא נועד להיות הצהרה פוליטית"

 

בורנו, בת 42, היא ממוצא פלסטיני. משפחתה חיה בכווית עד פלישת עיראק ב-1990. לאחר מכן, המשפחה פונתה על ידי שגרירות ארה"ב בזכות אחותה שנולדה בארה"ב. בורנו מחזיקה בתואר דוקטור ותואר שני בהנדסת חשמל מאוניברסיטת מישיגן.

האירוע מדגיש את הרגישות הגבוהה סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני, במיוחד בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת בעזה. הוא מעלה שאלות לגבי גבולות החופש האישי של עובדים בכירים בחברות גדולות ועל האחריות התאגידית בנושאים פוליטיים רגישים.

תגובתה של אמזון מדגישה את הניסיון של החברה לשמור על עמדה ניטרלית בסכסוך, אך מעוררת שאלות לגבי מדיניותה בנוגע להתבטאויות פוליטיות של עובדיה. האירוע גם מדגיש את הכוח של הרשתות החברתיות בהעלאת סוגיות כאלה לתשומת לב הציבור ואת ההשפעה שיכולה להיות לתגובות הצרכנים על החלטות תאגידיות.

YOU MIGHT ALSO LIKE