חוק העלאת שכר המינימום בקליפורניה לעובדי הבריאות נכנסת לתוקף השבוע
חוק זה הוא חלק מתוכנית להעלאה הדרגתית של שכרם של אלפי עובדי בריאות ל-25 דולר לשעה במהלך העשור הקרוב

החל מה-16 באוקטובר, ייכנס לתוקף חוק חדש בקליפורניה המעלה את שכר המינימום לעובדי בריאות מסוימים. חוק זה, הידוע כ-SB-525, נחתם על ידי המושל גווין ניוסום בשנה שעברה ומהווה חלק מתוכנית להעלאה הדרגתית של שכרם של אלפי עובדי בריאות ל-25 דולר לשעה במהלך העשור הקרוב.

 

יישום החוק צפוי לעלות למדינה 1.4 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים

 

החוק היה אמור להיכנס לתוקף ב-1 ביוני, אך ניוסום ביקש לדחות את יישומו בשל חששות תקציביים. על פי הערכות מוקדמות של מחלקת האוצר, יישום החוק צפוי לעלות למדינה 1.4 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים.

החוק מכסה עובדים במגוון מוסדות בריאות, כולל בתי חולים, מתקני טיפול ביתי, קבוצות רופאים, מתקני בריאות הנפש של המחוז, מתקני תיקון של המחוז, מרכזי שיקום לבריאות הנפש ומרפאות חוץ. על פי הערכות מרכז העבודה של אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, כ-426,000 עובדים צפויים ליהנות מהחוק, ביניהם עוזרים רפואיים, צוות קבלה, אנשי חיוב רפואי, טכנאי מטופלים, אנשי ניקיון ועובדי שירותי מזון.

גובה העלאת השכר תלוי במעסיק ובסוג מתקן הבריאות. לדוגמה, עובדים במערכות הבריאות הגדולות ביותר במדינה, כולל Adventist, Dignity Health, Sutter ו-UC Health, יתחילו את העלאות השכר שלהם ב-23 דולר לשעה. מרפאות דיאליזה יעלו גם הן ל-23 דולר לשעה, בעוד שבתי חולים ברשת הביטחון יעלו ל-18 דולר לשעה.

חשוב לציין כי בעוד שעיר או מחוז אינם יכולים לחוקק תקנה הקובעת שכר מינימום גבוה יותר רק לעובדי בריאות המכוסים בחוק זה, הם יכולים לקבוע שכר מינימום כללי גבוה יותר שיחול על כל העובדים, כולל אלה המכוסים בחוק זה.

כרגע, שכר המינימום עבור רוב האנשים בקליפורניה הוא 16 דולר לשעה, שהוא כבר בין הגבוהים במדינה. שכר המינימום לרוב עובדי המזון המהיר במדינה הוא 20 דולר לשעה, העלאה שהחלה באפריל והשפיעה על כל המדינה.

ההעלאה הבאה מתוכננת ל-1 ביולי 2025. חוק זה מהווה צעד משמעותי בשיפור תנאי העסקתם של עובדי הבריאות בקליפורניה, ומשקף את המאמצים המתמשכים של המדינה לשפר את רווחת העובדים במגזר חיוני זה.

YOU MIGHT ALSO LIKE