המאבק המשפטי והפוליטי של טראמפ: בין הבית הלבן לכלא
דונלד ג'יי טראמפ יידרש להתמודד עם מתן דין ב-26 בנובמבר. הבחירות שלושה שבועות לפני כן עשויות לקבוע לא רק אם הוא יחזור לנשיאות, אלא גם אם הוא יסיים מאחורי סורגים

בחודש נובמבר, לאחר שהבוחרים יחליטו אם להחזיר את דונלד טראמפ לבית הלבן, השופט שפיקח על משפטו הפלילי עשוי לשלוח אותו לכלא. למרות מעמדו הפוליטי של טראמפ, לשופט יש בסיס מוצק לעשות זאת, כפי שעולה מבדיקת עשרות מקרים דומים.

התנהגותו הפרועה של טראמפ במשפט בניו יורק הופכת אותו למועמד לעונש מאסר, כמו גם עבירת הזיוף של רשומות עסקיות. הבדיקה מצאה כי בעשור האחרון במנהטן, יותר משליש מההרשעות בעבירות דומות הובילו למאסר בפועל.

 

השופט חואן מ. מרצ'אן, שניהל את משפטו של טראמפ, ניצב בפני דילמה חסרת תקדים אם להיות השופט הראשון שישלח נשיא לשעבר לכלא

 

האיום במאסר מגדיל את הסיכון הכבר עצום של הבחירות: טראמפ מתמודד לא רק כדי לזכות בנשיאות, אלא גם כדי להישאר אדם חופשי. אם ינצח, טראמפ כמעט בוודאות יימנע ממאסר לפחות בארבע השנים הבאות בזכות האיסור הפדרלי על העמדה לדין של נשיא מכהן.

השופט חואן מ. מרצ'אן, שניהל את משפטו של טראמפ, ניצב בפני דילמה חסרת תקדים אם להיות השופט הראשון שישלח נשיא לשעבר לכלא. מרצ'אן הראה בעבר נטייה להטיל עונשי מאסר על עברייני צווארון לבן, כולל מנהל הכספים לשעבר של טראמפ.

טראמפ הורשע בזיוף רשומות עסקיות מדרגה ראשונה, עבירה שעונשה המרבי הוא ארבע שנות מאסר. עם זאת, מומחים משפטיים סבורים כי השופט עשוי לגזור עליו פחות משנת מאסר, שאותה ירצה ככל הנראה באחד מבתי הכלא של העיר.

עורכי הדין של טראמפ צפויים לטעון כי הוא עבריין לראשונה שהורשע בעבירה לא אלימה, וכי אפילו יום אחד מאחורי סורג ובריח יהפוך אותו לאסיר פוליטי. הם עשויים גם לבקש התחשבות בגילו המבוגר (78).

גזר הדין, המתוכנן כעת ל-26 בנובמבר, מגיע לאחר שעורכי הדין של טראמפ הציגו שורה של תירוצים לדחותו. השופט מרצ'אן אישר שתי דחיות, והסכים לאחרונה כי המתנה עד לאחר הבחירות "משרתת באופן הטוב ביותר את האינטרסים של הצדק".

בסופו של דבר, השופט מרצ'אן יצטרך לשקול את המלצת מחלקת המבחן, את המלצת התביעה, ואת התנהגותו של טראמפ במהלך המשפט. החלטתו תהיה בעלת השלכות היסטוריות, ותשפיע לא רק על עתידו האישי של טראמפ, אלא גם על מערכת המשפט האמריקאית ועל הזירה הפוליטית כולה.

YOU MIGHT ALSO LIKE