קמלה האריס חשפה איזה אקדח יש לה - ולמומחי נשק יש ביקורת
המועמדת הדמוקרטית ובן זוגה למירוץ טים וולז מדגישים במערכת הבחירות הזו את העובדה שהם מחזיקים בכלי נשק. סוף סוף, האריס חשפה איזה סוג – ומיד ספגה ביקורת

בעוד שקמלה האריס חשפה לאחרונה כי היא ובן זוגה למירוץ לנשיאות מחזיקים בגאווה באקדח, בחירת כלי הנשק שלה גרמה לכמה גבות מורמות בקרב מספר מומחי בטיחות.

בתגובה לטענתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כי להאריס "יש תוכנית להחרים את הנשק של כולם" במהלך העימות הנשיאותי ב-10 בספטמבר, האריס השיבה: "טים וולז ואני, שנינו בעלי נשק. אנחנו לא לוקחים את הנשק של אף אחד. אז תפסיקו עם השקרים המתמשכים על הדברים האלה".

במהלך הראיון שלה עם אופרה וינפרי מספר ימים לאחר מכן, המועמדת הזכירה לצופים את העובדה, ואמרה למנחה המופתעת: "אם מישהו יפרוץ לבית שלי – הוא יקבל כדור".

עם זאת, רק בראיון ל-60 דקות עם כתב CBS ביל וויטאקר, האריס חשפה את סוג הנשק שברשותה. "יש לי גלוק, ו—יש לי אותו כבר זמן מה", אמרה האריס, והוסיפה כי ירתה בנשק "במטווח ירי".

קמלה האריס חשפה שהיא מחזיקה בגלוק | צילום: רויטרס

הנשק החצי-אוטומטי מתוצרת אוסטריה הוא נשק פופולרי בקליפורניה, שם האריס שירתה הן כתובעת כללית והן כסנאטורית מדינה, והוא גם הנשק המועדף על רשויות אכיפת החוק האמריקאיות.

עם זאת, יש שהביעו התנגדות הן להעדפת הנשק של האריס והן לצביעות לכאורה שלה בכל הנוגע לנשיאת נשק.

Everytown, ארגון למניעת אלימות בנשק שתמך במועמדותה של האריס ימים ספורים לאחר פרישתו של הנשיא ביידן מהמרוץ, אזהיר כי הגלוק הוא נשק שניתן לשנות אותו בקלות. Everytown תובע כעת את גלוק, לצד העיר שיקגו, על "ייצור אקדחים חצי-אוטומטיים באופן שניתן להמיר אותם בקלות לנשקים אוטומטיים בלתי חוקיים תוך דקות ספורות".

כפי שצוין על ידי Shooting News Weekly, הגלוק גם הוצא מרשימת האקדחים של קליפורניה, וכעת רכישתו מוגבלת במדינה.

בעוד שחלק מהדגמים הישנים יותר של הגלוק אושרו לאזרחים, רשימת האקדחים של קליפורניה כיום מתייחסת לגלוקים שיוצרו אחרי 2010, כמו גם לאלה שיוצרו בארה"ב, כנשקים לא בטוחים, מכיוון שהם אינם כוללים מאפייני בטיחות חובה. אלה כוללים מנגנון ניתוק מחסנית, מחוון טעינת קנה, וכן עמידה במבחן "בטיחות נפילה".

למרות שהאריס עשויה להיות זכאית לפטורים הניתנים לאנשי אכיפת החוק ובעלי תפקידים בכירים אחרים, בעלותה על נשק הובילה להאשמות בצביעות, בהתחשב בניסיונה הקודם להגביל מכירות אקדחים במדינה.

האריס בימיה כתובעת הכללית | צילום: AP

על פי אתר החדשות המתמקד בנשק, The Reload, האריס תמכה בצעד משנת 2005 שהיה מגביל את הבעלות על אקדחים בקליפורניה, בעת שכיהנה כתובעת המחוזית של סן פרנסיסקו.

הצעה H, שנפסלה מאוחר יותר בבית המשפט, הייתה אוסרת על תושבי סן פרנסיסקו לקנות, למכור או להחזיק אקדחים, אלא אם כן נדרש הדבר למטרות מקצועיות כמו אכיפת החוק.

ב-2007, האריס גם חתמה על תזכיר שתמך בעמדה שהתיקון השני לחוקה "אינו מעניק זכות פרטית להחזיק ולשאת נשק", ושזה סיפק בסיס חוקי לאיסור על אקדחים.

מארק אוליבה מאיגוד תעשיית הנשק, הגיב בראיון ל'ניוזוויק' על בעלות הנשק של האריס.

בהתייחסו למקרים הנ"ל, מארק אוליבה אמר: "מוזר שגם סגנית הנשיא האריס וגם המושל וולז עשו מאמץ ציבורי כזה להדגיש את בעלות הנשק שלהם בהתחשב בתמיכתם בהצעות הגבלת נשק מגבילות ובלתי חוקתיות".

עם זאת, אוליבה אמר כי הוא מברך על הפתיחות של סגנית הנשיא לגבי בעלות הנשק שלה, מהלך העוזר "לנפץ תפיסות מוטעות קודמות לגבי זהותם של בעלי הנשק".

"הדמוגרפיה הצומחת במהירות הגבוהה ביותר של בעלי נשק כיום היא נשים שחורות", אמר אוליבה. "העובדה היא שבעל הנשק של היום נראה כמו שאר אמריקה כי הוא שאר אמריקה. יתכן שסגנית הנשיא האריס והמושל וולזץ רק עכשיו מבינים זאת".

YOU MIGHT ALSO LIKE