תפנית דרמטית בעלילה: האזרח האפגני שתכנן לבצע פיגוע ביום הבחירות - עבד עבור ה-CIA
החשוד בן ה-27 נכנס לארצות הברית עם אשרת הגירה מיוחדת, באותם הימים בהם הצבא האמריקאי סיים את הנסיגה הכאוטית שלו מאפגניסטן

מהגר אפגני שהואשם בתכנון פיגוע טרור בהשראת דאעש ביום הבחירות בארה"ב, עבד בעבר עבור ה-CIA – כך חושף דו"ח מפתיע שמהווה תפנית דרמטית בסיפור שנחשף לפני מספר ימים.

נאסיר אחמד טאוהידי, בן 27, שמעצרו בארה"ב הוכרז מוקדם השבוע על ידי משרד המשפטים, היה שומר אבטחה עבור סוכנות הביון באפגניסטן, כך דיווח NBC News.

משרד המשפטים אמר כי טאוהידי "קשר קשר וניסה לספק תמיכה חומרית לדאעש והשיג נשק ותחמושת כדי לבצע מתקפה אלימה על אדמת ארה"ב בשם דאעש".

הוא מואשם בתכנון לרכוש רובי תקיפה אוטומטיים, מאות כדורים ומספר מחסניות, אך נעצר לאחר שהרשויות סיכלו את העסקה.

טאוהידי נכנס לארה"ב ב-9 בספטמבר 2021 באשרת הגירה מיוחדת, בימים האחרונים לנסיגה האמריקאית מאפגניסטן.

הוא נעצר ביום שני יחד עם שותף לכאורה שלא זוהה, שהוא קרוב משפחה קטין.

לפני מעצרו הוא חיסל את נכסי משפחתו וקנה כרטיסים חד-כיווניים לאשתו וילדו לחזור הביתה לאפגניסטן.

"טרור עדיין הוא העדיפות המספר אחת של ה-FBI, ואנו נשתמש בכל משאב כדי להגן על העם האמריקאי", אמר מנהל ה-FBI כריסטופר ריי בהצהרה ביום שלישי.

לאחר מעצרו, אמר משרד המשפטים, טאוהידי אמר לחוקרים כי תכנן לבצע את הפיגוע ביום הבחירות באזורים עם התקהלות גדולה של אנשים, כדי למקסם את כמות הקורבנות.

כעת, טאוהידי עומד בפני עונש מאסר מרבי של 20 שנה על מתן תמיכה לדאעש, ו-15 שנים על השגת נשק לביצוע פשע או פשע טרור פדרלי.

"בעקבות הנסיגה הכושלת מאפגניסטן, יותר מ-77 אלף אפגנים קיבלו חנינה הומניטרית, עם מעט או בכלל לא בדיקה וללא כוונה לדעת את מקום הימצאם", כתב יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני מייק ג'ונסון מוקדם יותר השבוע כאשר הוכרז המעצר. "נאסיר אחמד טאוהידי - הטרוריסט שתכנן התקפה ביום הבחירות - היה אחד מהם".

חברי הטליבאן חוגגים את השנה השלישית לנסיגת הכוחות האמריקאים | צילום: Getty Images

"בין אם זו מדיניות הגבול הפתוח שלהם או מדיניות החוץ הכושלת, הממשל הזה ממשיך לסכן חיי אמריקאים על ידי מתן אפשרות לטרוריסטים, רוצחים, אנסים ופושעים אלימים אחרים להיכנס למולדתנו", הוסיף.

בעדות בקונגרס על הנסיגה הצבאית האמריקאית מאפגניסטן, עדים רבים גינו את החלטת ממשל ביידן-האריס לעזוב את המדינה.

ארה"ב נטשה את בסיס חיל האוויר בגראם באפגניסטן, שם הוחזקו עשרות אסירי דאעש. בבסיס זה היו גם לכאורה אזורים רגישים שהיו בשימוש ה-CIA.

לאחר הפינוי, אסירי בגראם שוחררו וציוד צבאי ומודיעיני אמריקאי נשאר מאחור – וכעת נמצא בשימוש הטליבאן.

תצהיר ה-FBI אינו חושף בדיוק כיצד טאוהידי הגיע לתשומת לב החוקרים, אך מצטט מה שהוא אומר שהן ראיות מהחודשים האחרונים המראות את נחישותו בתכנון התקפה.

תצלום מיולי שנכלל בתצהיר מתאר גבר שהחוקרים זיהו כטאוהידי קורא לשני ילדים צעירים, כולל בתו, "טקסט המתאר את הגמול שמקבל שהיד בחיים שלאחר המוות".

התובע הכללי מריק גרלנד אמר: "כפי שהואשם, משרד המשפטים סיכל את התוכנית של הנאשם להשיג נשק חצי-אוטומטי ולבצע התקפה אלימה בשם דאעש על אדמת ארה"ב ביום הבחירות".

"נמשיך להילחם באיום המתמשך שדאעש ותומכיו מהווים לביטחון הלאומי של אמריקה, ונזהה, נחקור ונתבע את האנשים המבקשים להטיל טרור על העם האמריקאי".

YOU MIGHT ALSO LIKE