כוננות גבוהה: ישראל תוקפת מאות קני שיגור של חיזבאללה שמכוונים לישראל
סוכנות הידיעות הממלכתית של לבנון דיווחה על הפצצות נרחבות בדרום המדינה, ואמרה כי היו יותר מ-50 תקיפות בתוך 40 דקות בלבד. מוקדם יותר בשבת, הצבא הישראלי אמר כי תקף 180 יעדים בדרום לבנון בתוך שעה

עשרות מטוסי קרב ישראליים הפציצו יעדים של חיזבאללה ברחבי דרום לבנון במוצאי שבת, מתקפה שבאה בעקבות שבוע של אלימות שבו מכשירים אלחוטיים מתפוצצים ותקיפות אוויריות ישראליות הגבירו את החששות מהסלמה מהירה בסכסוך האזורי.

 

בשבת, הצבא הישראלי אמר כי תקף 180 יעדים בדרום לבנון בתוך שעה, ותא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל, אמר לכתבים כי מטוסי קרב ישראליים תוקפים "באופן נרחב" באזור

 

הצבא הישראלי אמר כי תקיפותיו האוויריות כוונו למאות משגרי רקטות של חיזבאללה וכי זיהה סימנים לכך שחיזבאללה מנסה לירות עוד רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר הגבול הדרומי של לבנון. מוקדם יותר בשבת, חיזבאללה שיגר מטח של 90 רקטות, כך נמסר, שהציתו שריפות ליד העיר צפת ובצפון הרחוק של המדינה, שם רוב התושבים התפנו במהלך השנה האחרונה.

סוכנות הידיעות הממלכתית של לבנון דיווחה על הפצצות נרחבות בדרום המדינה, ואמרה כי היו יותר מ-50 תקיפות בתוך 40 דקות בלבד. מוקדם יותר בשבת, הצבא הישראלי אמר כי תקף 180 יעדים בדרום לבנון בתוך שעה, ותא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל, אמר לכתבים כי מטוסי קרב ישראליים תוקפים "באופן נרחב" באזור.

ההפצצה הישראלית הייתה כבדה בהרבה מחילופי האש המוגבלים בין ישראל לחיזבאללה שאפיינו את רוב השנה האחרונה. התקיפות האחרונות באו בזמן שהצבא הישראלי הורה על הגבלות חדשות על התקהלויות ציבוריות ברוב חלקי צפון ישראל, בעיקר באזורים שמצפון לעיר החוף חיפה.

התקיפות באו גם בזמן שהרשויות הלבנוניות המשיכו לחפש בהריסות של התקפה ישראלית שכוונה נגד מפקדים בכירים של חיזבאללה ביום שישי והרסה שני בניינים בפרברי ביירות. משרד הבריאות של לבנון אמר כי מספר ההרוגים עלה לפחות ל-37, כולל שלושה ילדים. לפחות 68 אנשים נוספים נפצעו, כך נמסר מהמשרד.

חיזבאללה זיהה חברים שנהרגו בתקיפה, כולל מפקד כוח רדואן העילית שלו, אחמד והבי. הצבא הישראלי אמר כי "חיסל את המפקדים הבכירים של כוח רדואן", והאשים את הקבוצה הזו בתכנון חדירה לישראל בדומה להתקפה שהובילה חמאס ב-7 באוקטובר.

ביום שישי, חיזבאללה אישר את מותו של מייסד הכוח, איברהים עקיל, שפיקח על פעולותיו נגד ישראל. הוא היה מבוקש על ידי ארצות הברית בשל תפקידו בשתי התקפות הפיגועים בביירות ב-1983 שהרגו יותר מ-350 אנשים בשגרירות ארצות הברית ובבסיס חיל הנחתים האמריקאי.

YOU MIGHT ALSO LIKE