מנהיגי המחאה הדמוקרטים נגד המלחמה בעזה מצהירים כי לא יתמכו בהאריס
תנועת ה"לא מחויבים" משכה מאות אלפי קולות בפריימריז הדמוקרטיים מוקדם יותר השנה במחאה על מלחמת עזה. הם אמנם לא יתמכו בהאריס, אבל גם לא יצביעו עבור טראמפ

מנהיגי תנועת מחאה דמוקרטית להצבעת מחאה נגד מלחמת ישראל-חמאס אמרו ביום חמישי כי לא יתמכו במועמדותה של סגנית הנשיא קמלה האריס לנשיאות, אך דחקו בחוזקה בתומכיהם להצביע נגד דונלד טראמפ בנובמבר.

תנועת ה"לא מחויבים" משכה מאות אלפי קולות בפריימריז הדמוקרטיים מוקדם יותר השנה במחאה על הטיפול של הנשיא ג'ו ביידן במלחמת ישראל-חמאס. מנהיגי הקבוצה דחקו בממשל לשנות את מדיניותו בנוגע לסכסוך, מזהירים כי אחרת חלק מהמצביעים הדמוקרטים עלולים להימנע מהצבעה בנובמבר, במיוחד במדינת המפתח מישיגן.

 

"חוסר הנכונות של האריס לשנות את מדיניות הנשק הבלתי מותנית או אפילו להוציא הצהרת קמפיין ברורה בתמיכה בשמירה על חוקי זכויות האדם הקיימים בארה"ב ובעולם הפכה את תמיכתנו בה לבלתי אפשרית," אמרו מנהיגי התנועה

למרות חודשים של דיונים עם בכירים דמוקרטים, אי-שביעות הרצון בקרב שורות המצביעים המוחים רק גדלה לאחר הוועידה הלאומית הדמוקרטית כאשר נדחתה בקשתם לדובר על הבמה ודרישות אחרות לא נענו. "חוסר הנכונות של האריס לשנות את מדיניות הנשק הבלתי מותנית או אפילו להוציא הצהרת קמפיין ברורה בתמיכה בשמירה על חוקי זכויות האדם הקיימים בארה"ב ובעולם הפכה את תמיכתנו בה לבלתי אפשרית," אמרו מנהיגי התנועה בהצהרה.

מנהיגי הקבוצה גם הבהירו בהצהרתם כי הם מתנגדים בתוקף לכך שתומכים יצביעו לטראמפ או למועמד מפלגה שלישית ש"עלול לעזור בטעות להביא לנשיאות של טראמפ". במקום זאת, הם דחקו במצביעים לרשום "קולות אנטי-טראמפ ולהצביע לאורך כל הרשימה".

"בהערכתנו, התקווה הטובה ביותר של תנועתנו לשינוי טמונה בהגדלת כוח ההתארגנות האנטי-מלחמתי שלנו, וכוח זה יפגע קשות תחת ממשל טראמפ," אמרו המנהיגים.

לאחר שהוועידה הלאומית הדמוקרטית לא כללה דובר פלסטיני-אמריקאי כפי שהתבקש, הקבוצה ביקשה מקמפיין האריס להגיב עד ה-15 בספטמבר לבקשתם שסגנית הנשיא תיפגש עם משפחות פלסטיניות-אמריקאיות במישיגן ותדון בדרישותיהם לעצירת מכירות נשק לישראל ולהשגת הפסקת אש קבועה. הקבוצה טוענת כי דרישות אלו לא נענו.

התנועה החלה במישיגן כאשר למעלה מ-100,000 מצביעים סימנו "לא מחויב" בפריימריז הדמוקרטיים במדינה. המדינה היא ביתה של הריכוז הגדול ביותר של ערבים-אמריקאים בארה"ב, מה שהופך אותם לקבוצת בוחרים חשובה כאשר כל מועמד לנשיאות מנסה לזכות במדינת הקרב המכרעת הזו.

שני המועמדים מנסים בפעילות לזכות בתמיכת מנהיגים בקהילה הערבית-אמריקאית הגדולה במטרו דטרויט. בחודש שעבר, האריס נפגשה עם ראש העיר של דירבורן, הקהילה הערבית-אמריקאית הגדולה ביותר בארה"ב, בעוד שביום שלישי, טראמפ ישב עם ראש העיר של המטרמק, עיר בעלת רוב מוסלמי במטרו דטרויט, בחיפוש אחר תמיכתו.

YOU MIGHT ALSO LIKE