4 שאלות לעצמכם - שיקבעו: האם יש לכם בעיית שתייה?
ישנו גבול דק מאוד בין צריכת אלכוהול ברמה סבירה לבין בעיה אמיתית של תלות במשקאות חריפים, מה שמוביל ישירות לבעיות רפואיות רבות וקטלניות

הנה סיבה נוספת לנסות להצטרף לטרנד של החודש הבא – Sober October, שכן פסיכיאטר מבריטניה מזהיר מפני "מפגת שתייה" בקרב צעירים שיכולה להגביר את הסיכון לסרטן ולגרום למוות בטרם עת.

"אני רואה גברים ונשים רבים בקטגוריה זו במרפאה שלי", כתב ד"ר מקס פמברטון במאמר שפורסם ב'דיילי מייל' ביום ראשון.

"כשאני שואל אותם על שתייתם, הם לעיתים קרובות לא מצליחים לראות שיש להם בעיה מכיוון שהדברים עדיין לא הגיעו לשלב בו הם תלויים פיזית בזה - כאשר הגוף הופך להיות תלוי באלכוהול והרעידות מתחילות אם הם לא שותים", הוא הוסיף.

פמברטון ממליץ לעבור את ההערכה בארבע שאלות CAGE, כלי סקר שעשוי לזהות בעיה של שימוש לרעה בחומרים. CAGE  - שפותח בשנת 1968 על ידי ד"ר ג'ון איווינג, פרופסור לפסיכיאטריה ומטפל בהתמכרות באוניברסיטת צפון קרוליינה בצ'פל היל - מייצג Cut down (הפחתה), Annoyed (עצבנות), Guilty (אשמה) ו-Eye opener (מעורר).

צילום: Getty Images

ואלו הן ארבע השאלות:

הפחתה: האם פעם הרגשת שאתה צריך להפחית בשתייה שלך?

עצבנות: האם אנשים עצבנו אותך על ידי ביקורת על מנהגי השתייה שלך?

אשמה: האם פעם הרגשת רע או אשם בגלל השתייה?

מעורר: האם פעם שתית משקה בראשון בבוקר כדי להרגיע את העצבים או להיפטר מהאנגאובר?

"אם עניתם 'כן' על לפחות שתיים מהשאלות הללו, ייתכן שיש לכם בעיה שלא שלא ניתן להסבירה כסתם כיף של הקיץ או בעיה שלא ניתן לתקן אותה עם Sober October", כתב פמברטון.

חודש אוקטובר דומה ל'ינאור היבש' – שניהם אתגרים שנמשכים חודש ומעודדים אנשים להימנע מאלכוהול, במה שעשוי לשפר את השינה והבריאות הנפשית, להוביל לירידה במשקל, להורדה בלחץ דם וחיסכון גדול בכסף.

רבע מהאמריקאים שיש להם את הזכות החוקית לשתות דיווחו שהשתתפו בינואר היבש השנה, בעוד ש'סובר אוקטובר' מקבל תנופה ברחבי העולם, במיוחד בקרב המילניאלים.

פמברטון אומר שהשתתפות בסוג זה של מאמץ עשויה לחשוף בעיה שדורשת טיפול.

"להפחית את צריכת האלכוהול תמיד היא דבר נבון, אך אם הדבר הראשון שאתה עושה בראשון לפברואר או לנובמבר הוא לפתוח בקבוק, אז זוהי אינדיקציה טובה שחודש ללא אלכוהול לא יתקן את הבעיות - ואפילו יכול להיות שהגיע הזמן לחפש עזרה מקצועית", פמברטון הסביר.

מוערך כי 29 מיליון אמריקאים - כולל בערך אחד מכל חמישה מבוגרים צעירים - אינם מסוגלים להפסיק או לשלוט בשתייתם למרות השלכות חמורות.

מחקרים חדשים מצביעים על כך שאין כמות של אלכוהול שיכולה להיות מועילה לבריאות - היא יכולה להגביר את הסיכון לפיתוח מגוון סוגי סרטן, מחלות כבד, דלקת לבלב, נזק למוח, קשיים בנפש, בעיות שינה ועוד.

YOU MIGHT ALSO LIKE