תשכחו מהמחקרים הישנים: שלוש כוסות קפה ביום יועלו לבריאות שלכם
מחקר שכלל כ-350,000 משתתפים בין הגילאים 37 עד 73 מצא כי צריכת קפאין בכמויות מתונות מסייעת למגוון בעיות כמו סוכרת, מחלות לב ושבץ

במשך שנים, הקפה נתפס כמוצר צריכה "רע" במיוחד כשמדובר בבריאות הלב שלנו. אולם, אנו לומדים יותר ויותר שהמשקה הזה יכול להיות בעל השפעה מגנה נגד סוכרת מסוג 2, מחלות לב, שבץ ומגוון רחב של מחלות קרדיומטבוליות אחרות.

במחקר חדש, שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, מדענים מאוניברסיטת סוצ'ואו בסין מצאו שצריכת קפה וקפאין במתינות, כלומר, סביב שלוש כוסות קפה ביום, הייתה קשורה לסיכון נמוך ב-48.1% לסבול משתי מחלות קרדיומטבוליות או יותר, בהשוואה לאלו ששתו פחות מכוס אחת ביום.

תשתו קפה, זה בריא | צילום: Getty Images

כדי להגיע למסקנות אלו, החוקרים ניתחו נתונים מה-UK Biobank, מחקר רחב עם למעלה מ-350,000 משתתפים בגילאים 37 עד 73.

צריכת קפה וקפאין בכל הרמות הייתה קשורה באופן הפוך לסיכון לפתח מחלות קרדיומטבוליות במהלך תקופת המחקר.

"הממצאים מדגישים שקידום צריכת קפה או קפאין בכמויות מתונות כהרגל תזונתי לאנשים בריאים עשוי להביא תועלות רחבות למניעת מחלות אלה", אמר צ'אופו קה, חוקר במחלקה לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה, בית הספר לבריאות הציבור במכללה הרפואית של אוניברסיטת סוצ'ואו בסוצ'ואו, סין, והמחבר הראשי של המחקר.

הממצאים האלה מוסיפים לגוף הולך וגדל של ראיות שצריכת קפאין וקפה במתינות עשויה להיות מועילה לבריאות שלנו. לדוגמה, מחקרים קודמים קישרו בין צריכת קפה לשיפור ביצועים גופניים ונפשיים, כמו גם למיקרוביום מעי יותר מגוון.

כמובן, ישנם אנשים שצריכים להגביל את צריכת הקפאין שלהם, לדוגמה נשים בהריון ואנשים עם מצבי לב קיימים. מעבר לכך, אם אתה מוסיף הרבה סוכר ושמנת אתה כנראה הולך לבטל את ההשפעות המועילות האלה.

כדי להפיק את המרב מהקפה שלך, חשוב להגביל את הצריכה שלך לארבע כוסות המומלצות ביום, ולהיצמד לקפה שחור או להוסיף רק טיפה של חלב.

YOU MIGHT ALSO LIKE