פיצוץ מאסיבי ועמוד אש אחרי שמכונית התנגשה בצינור גז טבעי בטקסס
נזק נגרם למספר בתים וכמאה משפחות פונו מאזור הפיצוץ הסמוך ליוסטון, כאשר תושבים דיווחו כי הרכבים שלהם נמסו בשל חום האש

צינור גז ביוסטון, טקסס, שהתפוצץ ביום שני בשעת הבוקר גרם לשריפות כבדות ולפינויים נרחבים.

על פי התחקיר הראשוני, רכב SUV נסע דרך הגדר ופגע באחד הצינורות המובילים גז טבעי, מה שיצר פיצוץ ענק ועמוד אש עצום שגרם לנזק לבתים, המסת רכבים ופינוי של כ-100 בתים. כך מסרה עיריית דיר פארק.

עמוד האש כתוצאה מהפיצוץ בצינור הגז | צילום: AP

"לא דווחו בעיות בניטור אוויר בשלב זה", ופקידי חומרים מסוכנים של מחוז האריס יבצעו חקירה ברגע שהלהבות יחלשו, כך אמרה ההצהרה.

צינור בקוטר 20 אינץ' התלקח באש זמן קצר לפני השעה 10:00 בבוקר של יום שני בלה פורטה, טקסס, בערך 25 מיילים דרום-מזרחית ליוסטון, כך אמרו פקידים בלה פורטה ובדיר פארק הסמוכה.

בדיקות ראשוניות מצביעיות על כך שלא הייתה זו "פעילות טרור", לפי פקידי דיר פארק.

דבורה גיימל, בת 69, הייתה בביתה עם בעלה קארל, בן 63, ממש מול המגרש הסמוך לצינור כאשר האש פרצה. בתוך דקות מתחילת השרפה, "החום בתוך הבית היה כל כך עז שהרגשנו כאילו אנחנו בתוך תנור", אמרה גיימל.

עד שקארל הצליח לצאת החוצה לרכב שלהם, דלת הגראז' שלהם נמסה, כמו גם הדלת האחורית והאורות האחוריים של המשאית שלו, אמרה. הוא הצליח לנהוג אותה מסביב לחצר האחורית כדי לאסוף את אשתו ולנסוע איתה לבטחה.

מוערך כי 100 בתים ברדיוס של חצי מייל מושפעים משרפת הצינור, לפי ג'יימי גאלווי, מנהל שירותי החירום של עיריית דיר פארק. כל המשפחות פונו מהאזור.

כבאים עוקביפ אחר השרפה ועושים כל שביכולתם כדי למנוע מהאש להתפשט לבתים נוספים, אמר גאלווי. ארבעה חובשים ראשונים, כולם נראה כי הם כבאים, סבלו מפגיעות קשורות לחום וטופלו במקום, הוסיף.

הצינור שמוביל גז טבעי נוזלי בבעלות אנרג'י טרנספר, אמר ראש עיריית דיר פארק, ג'רי מוטון, לעיתונאים ביום שני.

YOU MIGHT ALSO LIKE