יוצר קולנוע תובע את 'נטפליקס' בשל גניבת זכויות יוצרים עם 'משחק הדיונון': "חיקוי בוטה"
הבמאי טוען כי הסדרה המצליחה ביותר של ענקית הסטרימינג דומה מעבר לכל דמיון לסרט שפרסם בשנת 2009. נטפליקס בתגובה: "לתביעה אין כל שחר"

במאי הודי הגיש תביעה נגד ענקית הסטרימינג נטפליקס, אותה הוא מאשים בגניבת הרעיון של הסרט שלו על מנת ליצור את הסדרה המצליחה ביותר שלהם – משחק הדיונון.

סוהאם שאה הגיש תביעה בבית המשפט הפדרלי בניו יורק בטענה שהסדרה הקוריאנית מעתיקה את סרטו בשפה ההינדית משנת 2009, סרט בשם Luck.  

התביעה מכוונת נגד נטפליקס ויוצר "משחק הדיונון", הוואנג דונג-היוק, כנתבעים.

בהצהרה, נטפליקס אמרה: "לתביעה זו אין כל שחר. 'משחק הדיונון' נוצר על ידי ונכתב על ידי הוואנג דונג-היוק ואנו מתכוונים להגן על עניין זה בתוקף".

ב'משחק הדיונון', קבוצת מתמודדים מובטלים או עניים נלקחים לאי שם הם מתחרים על פרס כספי עצום - כאשר כל מי שלא מנצח מת במהלך התחרות. המשחק נוצר כדי לשעשע קבוצת מהמרים עשירים.

זאת הייתה הסדרה המצליחה ביותר של נטפליקס בכל הזמנים, עם יותר מ-142 מיליון צופים.

בסרט 'Luck',  קבוצת אנשים מגוייסת על ידי "פרץ העולם התחתון" להשתתף בסדרת משחקים, עם מהמרים מכל העולם המהמרים על התוצאות.

"העלילה הראשית, הדמויות, הנושאים, האווירה, הסביבה ורצף האירועים של 'משחק הדיונון' דומים באופן מפתיע לאלו של Luck, דבר ששולל כל אפשרות שדמיון כזה יכול היה להיות מקרי", נכתב בתביעה שהוגשה בבית המשפט ב-13 בספטמבר על ידי עורכת הדין של שאה, אמילי קירש.

"ב-17 בספטמבר 2021, הנתבעים נטפליקס, אינק. ונטפליקס וורלדווייד אנטרטיינמנט, אל.אל.סי. שיחררו את סדרת הטלוויזיה 'משחק הדיונון' לשבחים ביקורתיים רחבים ופופולריות עולמית. הסדרה בסופו של דבר הפכה לתוכנית הנצפית ביותר של נטפליקס, זכתה בעשרות פרסים ברחבי העולם (כולל שישה פרסי אמי בשידור ראשון), ולפי נטפליקס עצמה – הגדילה את שווי השוק של נטפליקס ביותר מ-900 מיליון דולר. הנתבע דונג-היוק מוזכר כ'יוצר' של 'משחק הדיונון'", נכתב בתביעה.

"לצערנו, סדרת 'משחק הדיונון' היא העתק בוטה של סרט הקולנוע ההודי בשפה ההינדית משנת 2009 של התובע, ורכיביו המוגנים בזכויות יוצרים בנפרד".

התביעה הזו דורשת פיצויים וצו קבע לנזקים ולמעשים שגויים אחרים מצד הנתבעת נטפליקס והנתבע דונג-היוק בשל העתקה ושימוש בלתי מורשה.

התביעה אומרת ש-Luck מספרת את סיפורם של קבוצת אנשים נואשים, מלאי חובות, שנמשכים להשתתף בסדרת משחקים תחרותיים כדי לזכות בסכומי כסף גדולים. רק לאחר שהם מתחילים להשתתף הם לומדים שהפסד באחד האתגרים אומר מוות, וכי מותו של משתתף מגדיל את הסכום הזמין למתמודדים הנותרים.

"בעוד שצופים עשירים מהמרים על המשתתפים ונהנים מהתחרות בסיכונים גבוהים, המשתתפים עצמם מתמודדים כדי לשרוד ומתמודדים עם המוסריות שלהם בתנאים קיצוניים".

YOU MIGHT ALSO LIKE